AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #1 Skrevet 11. april 2014 Hei alle. På mandag sprakk bobla av angst, depresjon, vonde tanker, og vonde følelser som har vokst seg større og større og større i flere år. Jeg ble dratt til legen av personen bobla sprakk foran, og fikk tilbud om psykolog. Jeg svarte ja på spørsmålet om jeg hadde hatt selvmordstanker. Så, spørsmålet er hvor lenge jeg blir nødt til å vente. Det hastet visst litt, men tross dette ville ikke legen svare på om det kom til å gå fort eller tregt. En måned? Seks måneder? Et år? Aldri?Anonymous poster hash: d49cf...604
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #2 Skrevet 11. april 2014 Mange har 6 mnders ventetid, men ettersom du skriver det ble vurdert som hast, så vil jeg si alt fra et par dager til 6 uker kanskje? maks 3 mnd? tipper du iallfall får før om 6 mnd. Går du privat, kan du få time "i morgen", men til gjengjeld koster det jo en tusenlapp hver gang.. Anonymous poster hash: 3edf1...d3b
Gjest Blomst83 Skrevet 11. april 2014 #3 Skrevet 11. april 2014 Mange har 6 mnders ventetid, men ettersom du skriver det ble vurdert som hast, så vil jeg si alt fra et par dager til 6 uker kanskje? maks 3 mnd? tipper du iallfall får før om 6 mnd. Går du privat, kan du få time "i morgen", men til gjengjeld koster det jo en tusenlapp hver gang.. Anonymous poster hash: 3edf1...d3b Men det var det legen som sa.Dps kan kanskje vurderer det på en annen måte. Jeg håper selvfølgelig ikke det for ts sin skyld,og at ts får raskt hjelp. Men det er vikitg å ha i bakhodet at det ikke er legen som tar den siste avgjørelsen.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #4 Skrevet 11. april 2014 Takk for svar. Aner ikke hva som skjer hvis det tar måneder. Er det lov å purre på dem? Isåfall hvordan? TsAnonymous poster hash: d49cf...604
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #5 Skrevet 11. april 2014 Det er vel 4 måneder som er grensen, ikke 6. Men det går jo på prioritering, så du kommer nok inn tidligere når det er selvmordstanker involvert. Anonymous poster hash: e0315...beb
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #6 Skrevet 12. april 2014 Det er vel 4 måneder som er grensen, ikke 6. Men det går jo på prioritering, så du kommer nok inn tidligere når det er selvmordstanker involvert.Anonymous poster hash: e0315...beb Mener du at det er 4 måneder minimum, eller 4 måneder maksimum? TsAnonymous poster hash: d49cf...604
Gjest Vevila Skrevet 12. april 2014 #7 Skrevet 12. april 2014 Det er vel som regel 3 mnder, i alle fall hvis du er under 23 år. Håper du ikke må vente i over et år som jeg måtte..
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #8 Skrevet 12. april 2014 dette er veldig forskjellig fra hvordan behandlingstilbudet vurderer deg. når jeg skulle bytte behandler og tilbud via DPS (samme DPS), så viste alle at jeg var kronisk suicidal, alvorlig selvskading, og var veldig langt nede. flere overdoser, med innleggelser både intensiven og akuttpsyk. det ble purret på flere ganger, og til slutt så ble jeg bare presset inn til en behandler (det var ikke egentlig plass), for meg så tok det 4-8 uker før jeg fikk plass, etter masse purring. hvordan du kan purre. du kan ringe behandlingsstedet du er søkt til og spørre og mase litt, eller du kan be fastlegen om å purre om du synes det tar lang tid. eller andre instanser med hjelp om du har det. håper du slipper å vente så lenge TS Anonymous poster hash: e7197...9fc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå