Gå til innhold

Forstoppelse uten smerter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig uten å ha smerter som alle prater om? Ikke fått ut noe på en uke, men har ikke vondt.

Men er innmari kvalm! Det tror jeg må komme av forsoppelsen..

Drikker ikke kaffe, snuser ikke, drikker 2-3l vann om dagen, tåler ikke svisker/rosiner. Hva står igjen av tips mot dette da?
Bare å fortsette å drikke enda mer vann?

Anonymous poster hash: 44c9a...52d
Videoannonse
Annonse
Gjest Kvinneline
Skrevet

Jeg er ofte forstoppet, men har ikke alltid vondt. Kan gå over en uke. Har egentlig sjeldent smerter når jeg tenker på det, men har hatt det slik siden jeg var lita. Kvalm kan jeg bli, eller litt sånn uggen.

Og oppblåst! Det er jeg alltid.

Gå på apoteket og kjøp deg en liten flaske med laxoberal. 10-20 dråper i glasset får ting i gang dagen etter. Du kan godt bruke dråpene ofte, og regulere anntall dråper slik at avføringen blir normal.

AnonymBruker
Skrevet

Maltekstrakt! :)

Anonymous poster hash: 79a65...352
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ofte forstoppet, men har ikke alltid vondt. Kan gå over en uke. Har egentlig sjeldent smerter når jeg tenker på det, men har hatt det slik siden jeg var lita. Kvalm kan jeg bli, eller litt sånn uggen.

Og oppblåst! Det er jeg alltid.

Gå på apoteket og kjøp deg en liten flaske med laxoberal. 10-20 dråper i glasset får ting i gang dagen etter. Du kan godt bruke dråpene ofte, og regulere anntall dråper slik at avføringen blir normal.

Jeg er også egentlig ofte forstoppet, men nå er jeg veldig kvalm og oppblåst i tillegg og jeg skal reise på søndag, hadde vært fint å få "tømt" seg før da for å si det på en ekkel måte.

Bruker du laxoberal? Får man diare av det dagen etter da, og kommer alt ut?

Skrevet

Er selv ofte forstoppet (lite flink til å få i meg nok fiber :rolleyes: ...) og når det er som verst er jeg skikkelig oppblåst og kvalm, men har lite smerter. Siden du ikke har fått ut noe på så mange dager, vil jeg nok anbefale å bruke stikkpiller slik at du kommer fort på do. Du kan få tak i Dulcolax stikkpiller på apoteket, har ofte brukt de selv og de virker med en gang, bokstavelig talt!

Gjest Jørild
Skrevet

Microlax, dulcolax osv. Fås på apoteket.

Gjest Kvinneline
Skrevet (endret)

Jeg er også egentlig ofte forstoppet, men nå er jeg veldig kvalm og oppblåst i tillegg og jeg skal reise på søndag, hadde vært fint å få "tømt" seg før da for å si det på en ekkel måte.

Bruker du laxoberal? Får man diare av det dagen etter da, og kommer alt ut?

Spørs på hvor mange dråper du tar. Tar jeg 20-30 dråper i en eller to dager, blir jeg ofte veldig løs i magen. Etter at jeg liksom har fått tømt meg, fortsetter jeg og ta 5 dråper hver dag ca. Da holder jeg ting i sjakk liksom, og får sjeldent hverken løs eller hard avføring. Hvor mange dråper som 'jevner' ut ting for din kropp er individuelt. Prøv deg fram :)

Edit: Og som Jørild sier, dulcolax er også bra. Jeg fikk egentlig anbefalt og først bruke laxoberal for og deretter gå over til dulcolax for og opprettholde normal avføring. Legen min sa dette altså, men jeg har bruker egentlig kun laxoberal for opprettholdelse. Glemmer jeg av dråpene i noen dager blir jeg forstoppet igjen. Da må jeg kjøre på med ny runde, - først 20-30 dråper i en/to dager til alt blir tømt, og deretter ta ca 5 dråper om dagen slik at alt blir normalt ;)

Endret av Kvinneline
AnonymBruker
Skrevet

Spørs på hvor mange dråper du tar. Tar jeg 20-30 dråper i en eller to dager, blir jeg ofte veldig løs i magen. Etter at jeg liksom har fått tømt meg, fortsetter jeg og ta 5 dråper hver dag ca. Da holder jeg ting i sjakk liksom, og får sjeldent hverken løs eller hard avføring. Hvor mange dråper som 'jevner' ut ting for din kropp er individuelt. Prøv deg fram :)

Edit: Og som Jørild sier, dulcolax er også bra. Jeg fikk egentlig anbefalt og først bruke laxoberal for og deretter gå over til dulcolax for og opprettholde normal avføring. Legen min sa dette altså, men jeg har bruker egentlig kun laxoberal for opprettholdelse. Glemmer jeg av dråpene i noen dager blir jeg forstoppet igjen. Da må jeg kjøre på med ny runde, - først 20-30 dråper i en/to dager til alt blir tømt, og deretter ta ca 5 dråper om dagen slik at alt blir normalt ;)

Ts her. Kjøpte dette på fredag, startet med 5 dråper den kvelden, var på do med normal avføring en gang morgenen etter, så tok jeg 5 dråper igårkveld, idag har jeg diare og er veldig uvel.

Kan dette ha noe med dråpene å gjøre? Funker de hele dagen hos deg når du bruker?

Må bare spørre jeg.. :-)

Gjest Kvinneline
Skrevet

Ts her. Kjøpte dette på fredag, startet med 5 dråper den kvelden, var på do med normal avføring en gang morgenen etter, så tok jeg 5 dråper igårkveld, idag har jeg diare og er veldig uvel.

Kan dette ha noe med dråpene å gjøre? Funker de hele dagen hos deg når du bruker?

Må bare spørre jeg.. :-)

Ja, det kan være dråpene. Som sagt må du kjenne på det selv og regulere etter din kropp:) Du skal ikke gå rundt og føle deg uvel, men etter mange dråper må man holde seg litt nærme do.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan være dråpene. Som sagt må du kjenne på det selv og regulere etter din kropp:) Du skal ikke gå rundt og føle deg uvel, men etter mange dråper må man holde seg litt nærme do.

Takk for svar :-)

Da tar jeg bare 2 dråper ikveld, dette er jo bare grusomt :P

Men jeg ser den med at du noen ganger tar 20-30 dråper for å "tømme deg", det funker jo!

Jeg er veldig takknemlig for dette tipset, så har jeg noe som funker når det blir ille.

(Vet sånt ikke skal brukes så ofte). :-)

Gjest Kvinneline
Skrevet

Takk for svar :-)

Da tar jeg bare 2 dråper ikveld, dette er jo bare grusomt :P

Men jeg ser den med at du noen ganger tar 20-30 dråper for å "tømme deg", det funker jo!

Jeg er veldig takknemlig for dette tipset, så har jeg noe som funker når det blir ille.

(Vet sånt ikke skal brukes så ofte). :-)

Hehe, ja ta litt færre du :P

Det funker når det er ille ja, så du har i alle fall fått kjent det nå da :P huff :fnise:

Men smart av deg og kun ta det i bruk om du kjenner det er nødvendig. Det beste er vell, hvis du går to-tre dager og kun ta noen dråper, slik at du slipper den skikkelig tømminga som du får når du tar 20-30 dråper, men fortsart får systemet i gang ;)

• Liker 1
Skrevet

Et tips kan være å spise 2-3 spiseskjeer med linfrø sammen med et par glass vann hver dag, feks før du legger deg. Det får fart på sakene :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...