Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et stort ønske om å bli tilsynsfører, vet godt hva det vil si å være en. Men dine erfaringer som tilsynsfører vil jeg gjerne høre om?
Hvordan var det å jobbe for kommunen? Møtte du problemer i forholdt til det?
Hva skjer når barna faktisk sier at det ikke er OK der de bor, gjorde du noe? Evt hva?
Hva gjorde du på forhånd for å bli tilsynsfører?

Hva er lurt å ha med på en "søknad"?

Har endel spørsmål som dere ser! Håper jeg får noen svar!

Anonymous poster hash: 65501...f52
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tilsynsfører for bare ett barn da, men kan jo svare utifra det. For min del har det gått bra, er for et barn som har et godt fosterhjem, der det ikke er noe særlig til problemer. Største utfordringen har igrunnen vært kommunikasjonen/forholdet til barnet, da det har noen vansker her knyttet til en diagnose. Kommunen har jeg faktisk ikke hatt kontakt med siden jeg var på "introduksjonsmøte" med familien, men sender jo rapport til de etter hvert tilsyn. Selv ble jeg kontaktet av en bekjent innenfor barnevernet som lurte på om jeg ville være tilsynsfører.

Anonymous poster hash: 58b61...c26
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utdannet barnevernsped. og jobber 50% som tilsynsfører samtidig som jeg tar en mastergrad. Det er en grei jobb. Jeg fører tilsyn med ganske mange barn i kommunen jeg bor i og skriver rapporter etter hvert besøk. Har også tilsyn med barn utenfor kommunen, men som kommunen fortsatt er omsorgskommune for. Så det blir litt reising, men det går greit.

Anonymous poster hash: 8967c...3ed
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv kontakten barnevernet i min kommune og spurt om jobb. Jeg skal sende søknad, presentasjon av meg selv. Håper på det beste!

Jobber i barnehage fra før av, er kun 22 da. Har det mye å si?
Har vokst opp som biologisk i fosterhjem, håper det teller positivt. Og det at jeg ønsker å jobbe slik for erfaringen det vil gi meg.

Er litt nervøs for å bli kastet ut i de vanskeligste sakene med en gang. Men føler absolutt at dette er noe jeg er klar for!

- ts.

Anonymous poster hash: 65501...f52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...