Gå til innhold

Flytte mens vente på saksbehandling his NAV?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt om varig uførepensjon, og har blitt varslet om lang saksbehandling. Opptil 8 mnd kunne det gå. Jeg bor et stykke unna familie, og nå har det dukket opp en bolig i nærheten av familie som er godt egnet, og i tillegg vil være ypperlig for å gi meg et snev av livskvalitet. Det er en sjelden mulighet, og må bestemme meg innen 1 mnd ca. Dvs før jeg har fått avklaring på uførestønad.

Å flytte innebærer et helt nytt fylke, dvs nye saksbehandlere osv. Vil det ha noen praktisk betydning for meg om jeg flytter midt i denne prosessen? Noen erfaringer/råd?

Anonymous poster hash: 5c49d...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er usikker. Hva med å spørre NAV og/eller saksbehandler? De er der for å gi info også.

Anonymous poster hash: ffb5d...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saksbehandling av uføresøknader foregår i spesialiserte enheter, og ikke nødvendigvis i hjemfylket ditt lengre. Slik sett går det nok greit å flytte. Det som blir mer utfordrende er hva du gjør dersom du får avslag på søknaden din. Da kan det være en fordel å forholde seg et kontor der du allerede har en saksbehandler.

Endret av Londres
Lenke til kommentar
Del på andre sider

saksbehandling av uføresøknader foregår i spesialiserte enheter, og ikke nødvendigvis i hjemfylket ditt lengre. Slik sett går det nok greit å flytte. Det som blir mer utfordrende er hva du gjør dersom du får avslag på søknaden din. Da kan det være en fordel å forholde seg et kontor der du allerede har en saksbehandler.

Der jeg allerede har en saksbehandler...etter 6 år i syatemet vet jeg fortsatt ikke hvem som er saksbehandleren min, for det endrer seg konstant.

Om jeg skulle få avslag så blir jo aap forlenget inntil saken blir anket, aap opphører jo ikke.

Anonymous poster hash: 5c49d...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...