Gå til innhold

Er psykolog å anbefale?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært litt skeptisk på psykologer, men jeg har tenkt litt fram og tilbake i 1 år om jeg kanskje kan ha bruk for en. Har noen issues med meg selv som overfølsomhet og uro, og tror jeg trenger noen å prate fritt med som skal være ikke-dømmende og støttende.

Jeg vet heller ikke om det koster noe med psykolog, eller hvordan man går fram.



Anonymous poster hash: 6c9ed...b8b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde de samme tankene som deg ang. det å snakke med noen, og slet med de samme issuesene. Jeg går til psykiatrisk sykepleier og kan ikke si høyt nok hvor bra dette er for meg! Jeg får ryddet opp i hodet og tankene og satt ting på rett sted.



Anonymous poster hash: c13aa...126
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde de samme tankene som deg ang. det å snakke med noen, og slet med de samme issuesene. Jeg går til psykiatrisk sykepleier og kan ikke si høyt nok hvor bra dette er for meg! Jeg får ryddet opp i hodet og tankene og satt ting på rett sted.

Anonymous poster hash: c13aa...126

TS

Hvordan gikk du frem, betaler du for timene?

Anonymous poster hash: 6c9ed...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skal til offentlig, får du henvisning hos fastlege. Timene koster 315 kroner til du får frikort, med mindre du har det allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Gå til fastlege og få henvisning. Det går greit. Det er ikke sånn at du må være kjempesyk eller noe for å få det. Helsevesenet forebygger og behandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

En annen mulighet ts er å prate med legen din og høre om det finnes noe psykisk helsetam i kommunen der du bor. Da kan du få tildelt en psykiatrisk sykepleier som du kan prate med,og dette koster ikke noe. Tenker at det kanskje kan være like bra for deg. For det virker som du trenger en ikke dømmende samtalepartner om ting du sliter med med deg selv,og ikke nødvendigvis dyp terapijobbing. Bare en liten tanke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...