AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #1 Skrevet 11. april 2014 Jeg har slitt med hjertebank i noen måneder. Var på vanlig, rask EKG på legekontoret, og ble henvist videre til en hjertespesialist som tok EKG i et døgn, jeg fikk med meg et apparat hjem og leverte det tilbake dagen etterpå. Han så på resultatet og synes alt virket helt normalt. Ja, jeg hadde 140 unormale slag, men det var helt normalt. Hadde ifølge ham fin puls (hvilepuls om natten på 42, og når jeg anstrengte meg en puls på 152). Alt virket som bare fryd og gammen, og jeg følte da en lettelse, siden jeg har vært endel syk tidligere og ønsker å være frisk. Fikk en tlf en uke etterpå, fikk ikke tatt den, men så at det var fra det kontoret og ringte da opp igjen. De fortalte at siden jeg har hatt blodpropper (5-6 dvt og 2-3 lungeembolier, vi vet årsakene) ville hjertespesialisten for sikkerhetsskyld henvise meg til en ultralyd av hjertet. Hvorfor det? Hva har det med blodproppene å gjøre? Hva kan de finne på en ultralyd, som de setter i sammenheng med det? Det sa de ingenting om, og jeg var i butikken da vi hadde samtalen, så var litt stressa og jattet.Anonymous poster hash: 40bdd...db9
Gjest Inggolf Skrevet 12. april 2014 #2 Skrevet 12. april 2014 (endret) Jeg er ikke lege, så jeg har ingen fasitsvar, men for meg så virker det ikke som at undersøkeelsen er for å se etter embolus/emboli, men for å se om det er noe galt med hjerteklaffene dine. Om du er veldig urolig ang dette, kan du ikke ta en telefon til legevakten og forklare situasjonen, så kanskje de kan gi deg en pekepinn på hva legene vil skjekke ut (om du ikke vil vente til mandag og ringe fastlegen mener jeg) Endret 13. april 2014 av Noz
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #3 Skrevet 12. april 2014 Hva var de 140 unormale hjerteslagene som var normale? Dobbelslag?Anonymous poster hash: 263c8...1aa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå