Gå til innhold

omgangssyke og diare


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

huff er invitert i bursdag til helgen, men han som har bursdag (med familie) har ligget i omganssyke tidligere i uken, og jeg ønsker ikke å dra på besøk dit når jeg vet dette.. er det noen som vet hvor lenge smitten kan "leve"?? vil virkelig ikke bli syk nå i påsken:-(.. anyone??



Anonymous poster hash: 25bd4...78e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff er invitert i bursdag til helgen, men han som har bursdag (med familie) har ligget i omganssyke tidligere i uken, og jeg ønsker ikke å dra på besøk dit når jeg vet dette.. er det noen som vet hvor lenge smitten kan "leve"?? vil virkelig ikke bli syk nå i påsken:-(.. anyone??

Anonymous poster hash: 25bd4...78e

Jeg hadde ikke dratt, men jeg har jo helt noia av det da :fnise:

Er man ikke smittefarlig 48 timer etter at alt har stoppet? Diare og oppkast og alle symptomer.

Det er vel tiden før det bryter ut (fra du blir smittet) som er vanskelig å vite når man er smittet før det bryter ut. Hvis du skjønner..

Tror egentlig det er trygt. :laugh:

Anonymous poster hash: 89eed...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt sikker så sier man 48 timer etter siste symptom er borte. Da er man ikke lenger smittefarlig og kan omgås andre.



Anonymous poster hash: d05e5...c1c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er livredd for å få den dritten!! men det sies 48 timer, men kan smitten ligge latent i leiligheten liksom?

jeg har sååå angst for dette at jeg tror faktisk ikke jeg blir å dra :-( det er snakk om søndag dette, så det har gått 1 uke



Anonymous poster hash: 25bd4...78e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om de er blitt friske og smitten er ute av kroppene deres (og vel så det) etter en uke, kan det fortsatt være smittefarlige bakerier på dørhåndtak, benkplater osv dersom de ikke har rengjort med klor. Slike bakterier kan overleve på glatte overflater i opptil to uker. Selv hadde jeg nok ikke dratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omg.sjuka kan være langvarig. Jeg hadde diaré i 10 dager å var syk i ca 14 dager til sammen da det tok noen dager for kroppen å komme til hektene og normalisere seg. Så hvis du er redd for omg.sjuka så går du ikke i bursdagen.



Anonymous poster hash: a34d0...aac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...