Gå til innhold

Tror jeg er utvikler en depresjon...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

.. Eller kanskje jeg allerede er det?

Jeg vet ikke hvordan jeg lenger skal fungere i hverdagen. Jeg er alltid nervøs, svett og redd for mennesker. Jeg isolerer meg når jeg ikke er på skolen.

Jeg slutter på skolen i mai og er arbeidsledig og ingenting å gjøre, så beskymrer meg over at jeg kommer til å synke mer og mer i dritten. At jeg blir alvorlig deprimert. Siden da har jeg ingenting å gjøre, sitter bare hjemme, ikke er ute og møter verden, men samtidig så er det det jeg vil, fordi da slapper jeg av, og har senket skuldre. Det er da jeg tar alt med ro, men alikevel så blir jeg helt sikkert deppa av å bare ligge hjemme i senga. Det blir en ond sirkel.

Jeg skal til nevropsykologisk senter i mai, for å snakke om at jeg kanskje har adhd, syns dere jeg burde ta opp dette også? Jeg vet ikke om det liksom bare er meg, som person, som er sånn. At det er min personlighet, eller om det feiler meg noe. Jeg har lite energi, ser ikke lyst på fremtiden, føler at jeg ikke klarer noenting her i verden, mens jeg ser alle rundt meg klare alt mulig med glans :( Hvorfor kan ikke jeg gjøre alt, være som dem? Jeg vil ikke være meg. Jeg vil være en annen, en bedre person. En som alle blir stolte av, som klarer ting, som studerer bra, men så bare... er jeg her, tar plass.. orker ikke leve sånn her lenger.

Jeg har vært i terapi og fått diagnosen depresjon og sosial angst da jeg var 19 år(er nå 22), og trodde liksom at nå er jeg bedre. Kanskje på noen områder.. Selvskader ikke mer for eksempel.. Nå bare gråter jeg, men redd for at jeg kommer inn i det gamle mønsteret igjen.. :(

Noen som har råd? Erfaringer? Eller ett eller annet. Trengte å få ut dette her.



Anonymous poster hash: 5b761...df6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Depresjoner og angst kan komme og gå. Er 32 og sliter med det selv.

Vær helt ærlig når du skal snakke ut om det, ellers får du aldri rett hjelp.