sullå Skrevet 20. mai 2015 Forfatter #321 Del Skrevet 20. mai 2015 Upsideisi *klippet bort* Joda, jeg har vel alltid vært over gjennomsnittet bekymret for hvor bra det har gått. Men nå er det 3 uker igjen til innlevering, og jeg har verken skrevet resultatdelen eller drøftingen ennå Dermed mangler jeg omtrent 10.000 ord. Så nå har jeg virkelig dårlig tid! Skal snart begynne på resultatdelen nå. Har fått gjort siste rest av dokumentanalysen i dag, noe som måtte gjøres før jeg kunne fortsette. OK, det er litt løgn. Jeg kunne strengt tatt ha startet på resultatene fra intervjuene, men jeg ville helst gjøre begge dele samtidig. Nå får jeg sitte ca en time til, før middag. Deretter har jeg noen timer til rådighet i kveld også. Før det er på'an igjen i morgen tidlig. Gleder meg til dette er ferdig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 21. mai 2015 #322 Del Skrevet 21. mai 2015 Jeg heier på deg, nå er det ikke lenge igjen vet du, og tenk så fantastisk det kommer til å føles når du har levert Og da er det jo plutselig veldig kort tid til bryllupet deres også! Tenk så mye herlig du har foran deg når oppgaven er levert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 22. mai 2015 Forfatter #323 Del Skrevet 22. mai 2015 (endret) Jeg heier på deg, nå er det ikke lenge igjen vet du, og tenk så fantastisk det kommer til å føles når du har levert Og da er det jo plutselig veldig kort tid til bryllupet deres også! Tenk så mye herlig du har foran deg når oppgaven er levert Ja, det blir så fint! Jeg har veldig mye på "to-do-listen" etter innlevering Endret 25. mai 2015 av sullå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 26. mai 2015 #324 Del Skrevet 26. mai 2015 Håper du har hatt en fin pinsehelg, og at du er godt i gang med resultatdelen av oppgaven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 29. mai 2015 Forfatter #325 Del Skrevet 29. mai 2015 Håper du har hatt en fin pinsehelg, og at du er godt i gang med resultatdelen av oppgaven Pinsehelgen ble fin den, selv om jeg dedikerte mye av tiden til oppgaveskriving! Nå har jeg fått skrevet resultatdelen - men jeg må gå over den igjen. Fikk veiledning på denne delen i dag, og heldigvis var det mye som var bra! Likevel er det jo selvfølgelig en del jeg kan gjøre bedre, så det er bare å skrive videre. Nå er planen å bruke dagen i dag til å se over resten av oppgaven (innledning, teori og metode), for å få det helt på plass. Det er mulig at jeg må bruke litt av dagen i morgen på det også. Deretter er det å fikse på resultatdelen, samtidig som jeg har drøftingen i bakhodet. I midten av neste uke skal jeg sende at jeg har til veilederen, og om akkurat en uke har vi avtalt en siste veiledning. I alle fall ansikt til ansikt, jeg mistenker at det blir en del eposter og telefonsamtaler mellom oss den siste uken! Jeg klarer ikke å bli ferdig til midten av neste uke, men jeg skal være mer eller mindre klar med innledning, teori, metode og resultater. Og da er det bare siste finish av disse kapitlene, samt resten av drøftingen + konklusjonen igjen. Krysser alt jeg har for at det går bra! Veilederen virker ikke særlig stresset på mine vegne, men jeg tror ikke at jeg skal ta det med ro av den grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 29. mai 2015 #326 Del Skrevet 29. mai 2015 Det høres jo ut som om du ligger veldig bra an nå Og veilederen har jo garantert sett ganske mange masteroppgaver i sitt liv, så når han ikke later til å være spesielt stresset tipper jeg det er en god pekepinn på at oppgaven din er forholdsvis bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 6. juni 2015 Forfatter #327 Del Skrevet 6. juni 2015 Det høres jo ut som om du ligger veldig bra an nå Og veilederen har jo garantert sett ganske mange masteroppgaver i sitt liv, så når han ikke later til å være spesielt stresset tipper jeg det er en god pekepinn på at oppgaven din er forholdsvis bra! Vel, jeg tror nok at jeg er den første masterstudenten som veilederen veileder... Og h*n er en ganske avslappet person, som virker å ta alt ganske så med ro. På godt og vondt, sikkert! Nå nærmer det seg i alle fall innlevering med stormskritt. Det skal bli utrolig deilig å få levert oppgaven nå, selv om jeg godt kunne tenkt meg en uke ekstra. Jaja, det får gå som det går, tenker jeg! Det hadde vært fint om motivasjonen kunne kommet sigende nå, da planen er å jobbe med masteroppgaven hele dagen. I kveld skal vi til et vennepar, så jeg må få gjort mest mulig i løpet av dagen. Liiitt vanskelig når jeg heller vil sitte på KG. Til mitt forsvar har jeg ikke vært her inne på minst en uke, så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 11. juni 2015 #328 Del Skrevet 11. juni 2015 Heia, heia, heia, Sullå Nå er det ikke lenge igjen! Hvordan ligger du an, nå? (Hvis du har tid til å kikke innom her nå i det hele tatt, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 11. juni 2015 Forfatter #329 Del Skrevet 11. juni 2015 Heia, heia, heia, Sullå Nå er det ikke lenge igjen! Hvordan ligger du an, nå? (Hvis du har tid til å kikke innom her nå i det hele tatt, da Tid og tid, fru Blom! Jeg følger dagboken til ei som skal føde når som helst, og "må" selvfølgelig innom KG nå og da! Krysser fingrene for at jeg blir ferdig i morgen. Sitter med diskusjonen og avslutningen, føler fortsatt jeg har et lite stykke igjen. Men det blir bedre og bedre! Jeg husker at jeg var litt bekymret for antall ord for en stund siden - og det har jeg ingen behov for å være lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 15. juni 2015 Forfatter #330 Del Skrevet 15. juni 2015 Da er oppgaven leveeeert! Har en fremføring igjen, så er jeg ferdig! Føler ingen lettelse ennå egentlig, sikkert fordi jeg fortsatt har fremføringen å tenke på. Trodde likevel jeg skulle føle noe etter innlevering På lørdag arrangerte forloveren min utdrikningslag for meg! Veldig koselig Hun visste akkurat hva jeg ville ha, og det var helt supert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 17. juni 2015 #331 Del Skrevet 17. juni 2015 Gratulerer så mye med levert oppgave Tenker det må føles ganske fantastisk! Fremføringen kommer uansett til å gå veldig greit, du kan jo stoffet ut og inn siden du har jobbet så mye med det, så det blir noe helt annet enn andre typer fremføringer man har hatt før (synes jeg, i hvert fall ) Har du fått vite noe om ca når du kan regne med å måtte holde fremføringen, eller? Og så morsomt at du hadde utdrikningslag samme dag som jeg også var i ett Vil du fortelle hva dere gjorde i utdrikningslaget?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 17. juni 2015 Forfatter #332 Del Skrevet 17. juni 2015 Gratulerer så mye med levert oppgave Tenker det må føles ganske fantastisk! Fremføringen kommer uansett til å gå veldig greit, du kan jo stoffet ut og inn siden du har jobbet så mye med det, så det blir noe helt annet enn andre typer fremføringer man har hatt før (synes jeg, i hvert fall ) Har du fått vite noe om ca når du kan regne med å måtte holde fremføringen, eller? Og så morsomt at du hadde utdrikningslag samme dag som jeg også var i ett Vil du fortelle hva dere gjorde i utdrikningslaget?? Takk! Håper at det går greit. Jeg kan jo oppgaven min, men jeg er ikke så glad i fremføringer! Blir rød i ansiktet, begynner å stamme, og sånne spennende ting Fremføringen er i morgen! Så klokken 14 har jeg sommerferie Vi var på et spahotell Herlig stemning med god mat og drikke! Litt lek og moro, selvfølgelig, men vi hadde det veldig koselig. Og "utdrikningslag" stemmer nok bedre enn "utdritningslag", noe jeg satte stor pris på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 17. juni 2015 #333 Del Skrevet 17. juni 2015 Lykke til og gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 18. juni 2015 Forfatter #334 Del Skrevet 18. juni 2015 Lykke til og gratulerer! Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 18. juni 2015 Forfatter #335 Del Skrevet 18. juni 2015 Endeeeeeliiiig sommerferie! Fremføringen gikk greit. Det var ikke akkurat fullt hus, jeg snakket bare til 4 andre! Det gikk jo fint Da er det bare til å vente i spenning på karakteren. Fristen er maks 12 uker, hva betyr det? Kan jeg få karakteren tidligere? Jeg håper da vitterlig det... Jeg får ikke min riktige lønn før jeg har beviset i hendene mine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 19. juni 2015 #336 Del Skrevet 19. juni 2015 Endeeeeeliiiig sommerferie! Fremføringen gikk greit. Det var ikke akkurat fullt hus, jeg snakket bare til 4 andre! Det gikk jo fint Da er det bare til å vente i spenning på karakteren. Fristen er maks 12 uker, hva betyr det? Kan jeg få karakteren tidligere? Jeg håper da vitterlig det... Jeg får ikke min riktige lønn før jeg har beviset i hendene mine! Ååååååhhhhhh, så herlig at du endelig er helt ferdig, sullå Kos deg masse, masse med sommerferie, det er deg virkelig vel unt Men nå har du vel uansett fullt opp med bryllupsplanlegging også, så det spørs vel hvor mye du får slappet av (Men regner med at bryllupsforberedelser er sånn ca 1000 ganger morsommere å drive med enn masteroppgaven ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 7. juli 2015 Forfatter #337 Del Skrevet 7. juli 2015 Jeg må jammen si at jeg bruker dagboken aktivt for tiden De to siste ukene har jeg jobbet, og det er først denne uken jeg har hatt ferie. Jeg var ganske utslitt etter jobb, og har ikke ofret KG en tanke. Nå har jeg fått slappet litt av, og kommet inn i feriemodus. Eller, vel, det pøsregner ute, noe som ødelegger litt for feriefølelsen. Vi fikk en fin helg, ellers synes jeg ikke at sommeren har vært her enda? Jeg bor kanskje på feil del av landet I morgen er det 1 måned igjen til bryllupet! Jeg føler egentlig at jeg burde lage en liste, en sjekkliste, for å finne ut av hva som er i boks, og hva som fortsatt mangler. Kanskje jeg skal snike litt inne på bryllupsforumet, og i ulike bryllupsdagbøker, og se om jeg finner en ferdig liste Jeg får støtt og stadig spørsmål om jeg har kontroll, men jeg må ærlig innrømme at jeg er usikker. Det er jammen på tide å finne ut av det! Vi har i alle fall fått gifteringene, og de er nyydelige. De klarte å gravere feil i min, da... Og mannens ring er for stor. Vi får fikse begge ringene etter bryllupet. Nå som det er sommer, kan det fort ta ganske lang tid å ordne ringene! Og vi vil veldig gjerne ha dem i bryllupet Ellers er det ikke så mye å meddele. Nå skal jeg slenge sammen litt middag. I dag blir det laksefilet, wok og guacamole (mannen kom hjem med uendelig mange avokadoer i går, og de må jo brukes! I dag tidlig hadde jeg avokado i smoothie ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 27. august 2015 #338 Del Skrevet 27. august 2015 Huff, her var det lenge siden jeg hadde vært, godt å se at du også har prioritert litt annet i sommer Du har jo uansett hatt mer enn nok annet, med bryllup og hele sulamitten! Gratulerer så masse som nygift, du så virkelig nydelig ut på bildene jeg har sett på FB Og så kjekk mann du har fått deg, a gitt Nå har du vel begynt skoleåret regner jeg med? Hvordan føles det? Rart å være ferdig, og plutselig faktisk "bare" skulle jobbe hver dag?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 28. august 2015 Forfatter #339 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Huff, her var det lenge siden jeg hadde vært, godt å se at du også har prioritert litt annet i sommer Du har jo uansett hatt mer enn nok annet, med bryllup og hele sulamitten! Gratulerer så masse som nygift, du så virkelig nydelig ut på bildene jeg har sett på FB Og så kjekk mann du har fått deg, a gitt Nå har du vel begynt skoleåret regner jeg med? Hvordan føles det? Rart å være ferdig, og plutselig faktisk "bare" skulle jobbe hver dag??Nemmen, så tilfeldig at du skrev her i går! Jeg har ikke tenkt å KG på lenge. Jeg skulle "google" noe, og det første som kom opp var en tråd på kvinneguiden. Dermed kom jeg på at det kanskje var greit å sjekke hvordan det sto til her inne Ja, sommeren forsvant jo i bryllupsplanlegging og bryllup. Vi hadde en helt super helg, så fantastisk, at jeg har ikke ord! Alle gjestene så også ut til å storkose seg. Det føles nesten som om jeg fortsatt svever på en sky, jeg kan nesten ikke tro at hele helgen ble så perfekt! Ja, er ikke mannen min kjekk, vel? Jeg er så fornøyd Nå venter vi bare på fotografens bilder. Hun skal sende dem i neste uke, jeg kan nesten ikke vente! Ellers har jeg startet i ny jobb, ja. Tirsdagen etter bryllupet var første dagen på jobb. Right back to reality. Det har gått veldig fint, selv om jeg har vært en del småsyk. Ingen fravær, heldigvis. Helgen for to uker siden lå jeg mer eller mindre i sengen. Forkjølt og utslitt, rett og slett. En av kveldene denne uken lå jeg med feber. Dagen etterpå hinket jeg gjennom med hjelp av paracet, mens redten av uken gikk greit. Kjenner det er godt med helg nå. Kroppen reagerer nok bare på at jeg aldri fikk "ferie". Selv om jeg aldri ble helt "Bridezilla", var det ikke akkurat avslappende å planlegge et bryllup. Det å starte rett i ny jobb, var litt voldsomt. Det har jo gått bra da, selv om det er litt av en overgang fra studenttilværelsen! På godt og vondt. Det er mye jeg kommer til å savne. Samtidig er det mye jeg er glad for at jeg slipper - som eksamensperioder... Jeg er bare såååå glad for at jeg jobbet litt i samme yrke (ja, faktisk på samme arbeidssted) i fjor, det gjør alt mye enklere for meg! Nei, jeg er klar for helg. På søndag skal jeg sette av et par timer til det jeg ikke fikk gjort i dag, ellers har jeg fri hele helgen. Det hadde jeg aldri som student! Lagt til: Jeg glemte helt å fortelle at jeg har fått karakteren på masteroppgaven! Jeg fikk C! Det var nok det jeg trodde, innerst inne. Jeg er fornøyd, samtidig som jeg føler at jeg "visste" det på forhånd. Jeg er i alle fall ferdig utdannet!! Endret 28. august 2015 av sullå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 31. august 2015 #340 Del Skrevet 31. august 2015 Hurra! Satt og tenkte på det, at Sullå er vel gift nå og det er du. Deilig å være nygift og nyutdannet? ER litt nysgjerrig hvordan dere så ut på den store dagen deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå