Gå til innhold

Store mandler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du eller noen av dine barn vært plaget av store mandler? Og er de operert vekk?

Vil dere i så fall beskrive plagene før de ble tatt, og bedringen etter de ble tatt?

Jeg har ei jente på snart tre år, som har vært mye syk om vinterene. Hyppeige luftveisinfeksjoner med tydelig plager ved svelging. Hun har fått konstatert store mandler og skal til vurdering om de skal tas eller ikke.

Hun snorker mye. Hun snakker nasalt. Hun er som sagt mye syk, i snitt går det 2-3 uker mellom hver sykdomsperiode, stort sett med feber. Hun sover veldig urolig, virker plaget med noen når hun våkner om natta, men klarer ikke helt formidle hva det er. Jeg ser selv mandlene hennes, og det er ganske store.

Så hvilke plager hadde du eller barna dine, og ble det bedre etter operasjon?



Anonymous poster hash: 367ee...1be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 av mine barn og faren deres har fått fjernet mandlene. De hadde pustevansker, pustestopp og plager som det jenta di har før operasjon. Etterpå fikk de helt nye liv. Alle plager borte.

Anbefaler virkelig fjerning av plagsomme mandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 av mine barn og faren deres har fått fjernet mandlene. De hadde pustevansker, pustestopp og plager som det jenta di har før operasjon. Etterpå fikk de helt nye liv. Alle plager borte.

Anbefaler virkelig fjerning av plagsomme mandler.

Hvor gamle var de da de ble tatt? Har ligget å hørt mye på pusten hennes nå. Den er ujevn, med små stopp innimellom.

I tillegg til nevte plager i startinnlegget så sliter hun med mye vondt i ørene.

Anonymous poster hash: 367ee...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ble tatt i litt ulik alder. To av dem var rundt to år, resten bortsett fra eksen min og en av guttene var fra barnehagealder og opp i barneskolealder. De to som fikk dem tatt da de var blitt voksen(eksen min)/nesten voksen(nest eldste sønnen min) hadde det verst i dagene etter operasjonen. De som var yngre kom seg veldig fort etter operasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ble tatt i litt ulik alder. To av dem var rundt to år, resten bortsett fra eksen min og en av guttene var fra barnehagealder og opp i barneskolealder. De to som fikk dem tatt da de var blitt voksen(eksen min)/nesten voksen(nest eldste sønnen min) hadde det verst i dagene etter operasjonen. De som var yngre kom seg veldig fort etter operasjonen.

Får håpe de går for å fjerne dem på henne.

Anonymous poster hash: 367ee...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hovnet jevnlig opp i mandlene opp til ca 17-års alder når de ble tatt. Hadde mye vondt i hodet, sov dårlig, hadde vondt for å svelge, puste osv.. Vil anbefale å ta de heller før enn siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...