Gå til innhold

Lærer stenger nettet i timen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurte bare på om det er lov å stenge nettet i timen? Går vgs. Får ikke sjekket itslearningog trenger generelt nettet for å få svar på oppgaver etc. Noen som vet om det er lov?

Anonymous poster hash: 2fe6d...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du går på vgs så finner du svarene dine i lærebøkene. Om du trenger nettet til å gjøre research, så kan du gjøre dette på biblioteker eller hjemme hos deg selv, etter skolen! Bra at læreren din stenger nettet i timene.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Det er klart at dette er opp til læreren din, og ikke bryter loven! Jeg tror du har blitt litt vel godt vant til nettilgang - min erfaring tilsier at nettet stort sett ikke bare blir brukt til ITSL og oppgaveløsning ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt supert at nettet blir stengt. Ja, det har lærer lov til. Mobil, pc og nett stjeler oppmerksomheten fra fagene. Nettet blir nok åpnet i timen for den tiden dere trenger det i forhold til undervisningen den timen. Itslearning kan du sjekke hjemme eller i friminuttet.

Anonymous poster hash: 6a5f9...1af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk straffelovens paragraf 67 bokstav d. Lovdata.



Anonymous poster hash: 97313...428
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går på vgs så finner du svarene dine i lærebøkene. Om du trenger nettet til å gjøre research, så kan du gjøre dette på biblioteker eller hjemme hos deg selv, etter skolen! Bra at læreren din stenger nettet i timene.

Det er ikke gitt at man finner svarene i lærebøkene. Jeg underviser i språkfag på vgs og bruker omtrent aldri lærebøkene i timene mine.

Ellers er det opp til hver enkelt lærer å bestemme om nettet skal være av eller på. Det er også opp til læreren å bestemme om dere får ha PCen åpen eller ikke. I mine timer skal PCen være lukket til jeg gir beskjed om noe annet. Gir læreren din oppgaver hvor det er nødvendig å lete etter informasjon på nettet eller ber dere gå inn på ITL er det rart om hen stenger nettet samtidig. Kan du ikke bare spørre læreren din?

Anonymous poster hash: 50e0f...f1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk hyggelig å høre.



Anonymous poster hash: c7090...0bb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesmart av læreren!



Anonymous poster hash: c5c60...a08
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, læreren har nok fint rett til å skru av nettilgang i timen. Om det er så lurt hvis dere er avhengige av læringsportaler på nett er jo en annen sak.



Anonymous poster hash: 333e4...271
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...