AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #1 Skrevet 10. april 2014 En ting jeg er usikker på. Har bestemt meg for å spise mer økologiske og rene produkter. Men skal også ned i vekt. Da kom jeg til å tenke på. Hva med smør/margarin? Smør er jo mer naturlig produkt men samtidig inneholder det jo mer kalorier. Margarin mindre kalorier men mer humbug i følge enkelte. Så hva velger man? Og det samme med melk egentlig. Hellmelk-lettmelk? Gah 😛Anonymous poster hash: 08827...580
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #2 Skrevet 10. april 2014 Smør, selvfølgelig. Du kutter bare på mengden. Anonymous poster hash: 110de...baa 9
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #3 Skrevet 10. april 2014 Margarin er plantefett og dermed sunnere. Jo mykere, jo mer hjertevennlig. Olje er enda bedre enn margarin. Også lukter det ikke så ekkelt av margarin som av smør Anonymous poster hash: 0a664...54c
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #4 Skrevet 10. april 2014 Ligg unna palmeolje, naturligvis, men det fins ikke i noen av margarinene jeg bruker uansett. Anonymous poster hash: 0a664...54c
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #5 Skrevet 10. april 2014 Margarin er plantefett og dermed sunnere. Jo mykere, jo mer hjertevennlig. Olje er enda bedre enn margarin. Også lukter det ikke så ekkelt av margarin som av smør Anonymous poster hash: 0a664...54c Margarin er slett ikke sunnere. Planteoljer er bra, i moderate mengder. Margarin er herdet plantefett = usunt. Anonymous poster hash: 110de...baa 7
Purple Basil Skrevet 10. april 2014 #6 Skrevet 10. april 2014 Jeg holder meg langt unna margarin. Stoler mer på kua enn hvitkledde kjemikere i en fabrikk! 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #7 Skrevet 10. april 2014 Margarin er slett ikke sunnere. Planteoljer er bra, i moderate mengder. Margarin er herdet plantefett = usunt. Anonymous poster hash: 110de...baa Spør en hjertelege hva han/hun anbefaler. Anonymous poster hash: 0a664...54c
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #8 Skrevet 10. april 2014 Jeg holder meg langt unna margarin. Stoler mer på kua enn hvitkledde kjemikere i en fabrikk! Ja, huff, disse hvitkledte kjemikerne. Best å holde seg unna smertestillende, insulin, ace-hemmere og betablokkere, antibiotika, og alt annet man får av legen, det er jo produsert av hvitkledte kjemikere... Anonymous poster hash: 0a664...54c 5
Purple Basil Skrevet 10. april 2014 #9 Skrevet 10. april 2014 Ja, huff, disse hvitkledte kjemikerne. Best å holde seg unna smertestillende, insulin, ace-hemmere og betablokkere, antibiotika, og alt annet man får av legen, det er jo produsert av hvitkledte kjemikere... Anonymous poster hash: 0a664...54c Du har helt rett i at man ikke kan holde seg unna alt, men at det er jævlig mye rart i selv de enkleste produkter kan du ikke lukke øynene for. Medisiner greit nok, men maten jeg spiser skal pokker meg være så lite infisert av kjemisk dritt som mulig. Man kan som sagt ikke unngå alt, men jeg prøver å velge riktig hele tiden. 4
sullå Skrevet 10. april 2014 #10 Skrevet 10. april 2014 Smør er naturlig - smør er sunnere. Jeg synes det smaker bedre også. Bare smør på litt mindre enn du ville gjort med margarin 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #11 Skrevet 10. april 2014 Spør en hjertelege hva han/hun anbefaler.Anonymous poster hash: 0a664...54c Ja, det har jeg gjort. Anonymous poster hash: 110de...baa 1
HR94 Skrevet 10. april 2014 #12 Skrevet 10. april 2014 Jeg bruker olje til steking og matlaging. Ellers går det i extra lett melk eller tines styrk
Pringle Skrevet 10. april 2014 #13 Skrevet 10. april 2014 Det er like mange kalorier i smør som i margarin. Men margarin er herdet planteolje og veldig lite naturlig og derfor sannsynligvis ikke så sunt. Jeg ville anbefale helmelk fremfor alle andre varianter fordi den inneholder alle melkens naturlige bestanddeler og det vil hjelpe til at man tar opp næringsstoffene. Ekte produkter smaker stort sett bedre enn lettprodukter og man kan føle seg mett med mindre. Men spis det du liker best. 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #14 Skrevet 10. april 2014 Margarin uten tvil! Anonymous poster hash: 2721d...cbc
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #15 Skrevet 10. april 2014 Jeg holder meg langt unna margarin. Stoler mer på kua enn hvitkledde kjemikere i en fabrikk! Bare på grunn av at det er kunstig fremstilt betyr det ikke automatisk at det er usunnere. Margarin inneholder de sunne fettsyrene, i motsetning til smør som inneholder mye mettet fett. Anonymous poster hash: 2721d...cbc
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #16 Skrevet 10. april 2014 Jeg holder meg langt unna margarin. Stoler mer på kua enn hvitkledde kjemikere i en fabrikk! Kan du utdype? Atså akkurat hva ved margarin er det som er så farlig? Og hvorfor oppfatter du det ikke som like farlig når melk går gjennom en tilsvarende kjemisk prosess for å bli til smør?Anonymous poster hash: 81af9...201 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #17 Skrevet 10. april 2014 Bare på grunn av at det er kunstig fremstilt betyr det ikke automatisk at det er usunnere. Margarin inneholder de sunne fettsyrene, i motsetning til smør som inneholder mye mettet fett. Anonymous poster hash: 2721d...cbc De er ikke sunne lenger når de er herdet. Da er de ødelagt og helseskadelig. Anonymous poster hash: 110de...baa 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #18 Skrevet 10. april 2014 En ting jeg er usikker på. Har bestemt meg for å spise mer økologiske og rene produkter. Men skal også ned i vekt. Da kom jeg til å tenke på. Hva med smør/margarin? Smør er jo mer naturlig produkt men samtidig inneholder det jo mer kalorier. Margarin mindre kalorier men mer humbug i følge enkelte. Så hva velger man? Og det samme med melk egentlig. Hellmelk-lettmelk? Gah Anonymous poster hash: 08827...580 Margarin er like kaloririkt som smør. Selv ville jeg valgt smør, fordi det smaker bedre og er helt naturlig. Anonymous poster hash: 55577...136 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #19 Skrevet 10. april 2014 De er ikke sunne lenger når de er herdet. Da er de ødelagt og helseskadelig. Anonymous poster hash: 110de...baa At det er helseskadelig er hysteri! Du finner ingen troverdige forskningsresultater som bekrefter dette. Jeg spiser margarin med god samvittighet, er slank og har alltid vært i god form! Dessuten anbefaler de fleste leger deg å spise margarin. Anonymous poster hash: 2721d...cbc
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #20 Skrevet 10. april 2014 At det er helseskadelig er hysteri! Du finner ingen troverdige forskningsresultater som bekrefter dette. Jeg spiser margarin med god samvittighet, er slank og har alltid vært i god form! Dessuten anbefaler de fleste leger deg å spise margarin. Anonymous poster hash: 2721d...cbc Men det finnes nok av leger og forskere som anbefaler det motsatte. Margarin ble funnet opp som et rimeligere alternativ til smør. Hvorfor spise noe som smaker dritt når det finnes et sunnere alternativ som smaker så utrolig mye bedre? Anonymous poster hash: 110de...baa 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå