Gå til innhold

Akkurat pusset opp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fått nytt kjøkken, lagt panel i tak og vegg på kjøkken og i gangen, lagt også fliser på gulvet i både gang og kjøkken. Så slår jeg opp på dinside.no og leser dette?

http://www.dinside.no/927257/be-om-papir-paa-jobben-som-ble-gjort-i-forfjor

Hva f? Unnskyld uttrykket.

Dette har jo jeg gjort selv, så jeg er altså screwed den dagen jeg prøver å selge? Skal også ta stuen til sommeren. Legge nytt tak, vegger og gulv, så jeg er nødt til å ha håndverkere til å gjøre det, for at det skal bli godkjent? Ikke har jeg papirer på badet mitt, som er til tross for å være 6-7 år gammelt utrolig lekkert, dette ble tydeligvis gjort av faren til en av de som bodde her tidligere, visstnok er flislegger, med andre ord, ikke noe papirer på det heller.

Herregud, så da antar jeg at omtrent alle rom i min leilighet får en lav grad, og at jeg ender opp med å tape på å ha denne leiligheten? Kan noen roe meg ned og fortelle at det ikke er så ille som jeg antar her. De kan da ikke være helt riktige isåfall, da tvinger man folk til å bruke håndverkere for den minste ting, man skal ikke få lov til å gjøre noe selv hvis jeg har lest det rett?

Anonymous poster hash: 2df56...cab
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette gjelder jo jobber der man er pålagt å bruke håndverkere, som rørlegger og elektriker. Vi fikk dokumentasjon sist gang vi hadde utført jobb av elektriker, så ikke noe nytt sånn sett.

At du har lagt fliser osv har ingen betydning, for dette har man helt lov å gjøre selv :)

Anonymous poster hash: ef42a...239

AnonymBruker
Skrevet

Dette gjelder jo jobber der man er pålagt å bruke håndverkere, som rørlegger og elektriker. Vi fikk dokumentasjon sist gang vi hadde utført jobb av elektriker, så ikke noe nytt sånn sett.

At du har lagt fliser osv har ingen betydning, for dette har man helt lov å gjøre selv :)

Anonymous poster hash: ef42a...239

Jo, men her ble kjøkkenet lagt oppå det gamle og min bror som er elektriker la opp noen nye, hva kalles det inntak? Altså slike bokser man plugger ting som mikro, foodprossesor, kaffemaskin osv inn i? Eller kontakter heter det vel?

Uansett, dette skal vel ikke være påkrevd å være gjort av et firma, ifølge denne:

http://www.dinside.no/834471/dette-fikser-du-selv

Så da virker det jo som at det ikke gjelder meg, right?

Verre blir det med badet, men det var jo slik når flyttet inn, så man kan jo ikke forvente at jeg har tilgang til et bad som er nesten 8 år, når jeg selv har bodd her i knapt 3?

AnonymBruker
Skrevet

Jo, men her ble kjøkkenet lagt oppå det gamle og min bror som er elektriker la opp noen nye, hva kalles det inntak? Altså slike bokser man plugger ting som mikro, foodprossesor, kaffemaskin osv inn i? Eller kontakter heter det vel?

Uansett, dette skal vel ikke være påkrevd å være gjort av et firma, ifølge denne:

Regnet med at broren din jobber i et firma, så da ville jeg bedt han skrive den erklæringen. Det er ikke lov å skru på noe som er fastmontert på vegg slik som lysbrytern og kontakter.

Anonymous poster hash: 791b9...223

AnonymBruker
Skrevet

Regnet med at broren din jobber i et firma, så da ville jeg bedt han skrive den erklæringen. Det er ikke lov å skru på noe som er fastmontert på vegg slik som lysbrytern og kontakter.

Ifølge linken jeg viste til så er det jo det. Se dinside.no linken.

Verre er det med badet, men det kan vel ikke jeg klandres for, da det var slik når jeg flyttet inn?

AnonymBruker
Skrevet

Ifølge linken jeg viste til så er det jo det. Se dinside.no linken.

Verre er det med badet, men det kan vel ikke jeg klandres for, da det var slik når jeg flyttet inn?

Nei, i linken står det at DU som ufaglært uprofesjonell IKKE har lov til å skru på fastmontert vegguttak. Jeg siterer linken: Det som er skrudd fast i veggen, som stikkontakter, koblingsbokser og brytere, og ledningene som går mellom disse, har du ikke lov til å installere eller modifisere.

Derfor så bør du få broren din til å skrive et papir på det, dersom han er gr.L elektriker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...