Gå til innhold

Dere som syr klær selv...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med å finne undertøy som passer til min noe spesielle fasong og har til slutt endt opp med at jeg rett og slett må sy mine egne truser.

Jeg er ikke spesielt god på å sy, men med et par utvaska gamle hold in-truser fra Kapp Ahl (som utrolig nok satt som de skulle før de revna av alderdom) jeg kan bruke som "mønster", skal jeg nok få til selve syinga. Men å velge stoffer og materialer, derimot... :vetikke:

De tingene jeg skjønner selv og greier å søke opp, er elastisk tråd, elastiske blonder/blondestoffer og dill dall (sløyfer og sånn) til å pynte med. Men jeg kommer jo ikke så langt med det alene. :fnise:

Jeg vet rett og slett ikke hva ting heter og det er langt til nærmeste butikk av denne typen, så det må bli kjøp på nett. Så hva søker jeg på, på norsk og/eller engelsk?

Det jeg først og fremst trenger er selve hovedstoffet. Det må være elastisk og fortrinnsvis glatt, og av en noe "kraftigere" type enn det "silketruser" flest er laget av, da det er hold-in varianten jeg skal sy. Men jeg vil helst ikke at det skal se ut/føles som badetøy heller. Hva heter sånne stoffer? Microfiber? Spandex? Lycra? Nylon? Polyester? Kombinasjoner av disse, eller noe helt annet? Det må gjerne finnes i "brokade"-lignende tekstur/mønster også. Dyreprint kan jeg styre meg for, men det er uansett bedre enn ingen truser overhode. ;)

Jeg trenger også et eller annet slags nett-liknende stoff til å forsterke med på innsiden på problemområdene, også det elastisk. Hva heter sånne stoffer?

Jeg trenger også bred (1,5-2 cm) strikk til midjen med "gummi"-/silikonbelegg på innsiden, har sånne ting noe navn?

Jeg blir utrolig glad for alle tips og råd du som kan å sy måtte ha å dele. :blomst:

Hilsen "Truseløs" (som innser at det nok er et vanligere navn på seksualitetsforumet enn her inne. :fnise: )

Anonymous poster hash: 7358a...594

Anonymous poster hash: 7358a...594
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut forumet www.sykroken.net. Der er det flere som syr undertøy som sikkert har noen gode tips.

Anonymous poster hash: 3eb5b...285

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...