Gå til innhold

" Feminazienes" vannhull.

absinthia

Anbefalte innlegg

Jeg følte plutselig for å "bekjenne" noe etter de siste dagene. Vet dere hva: jeg er mor til tre gutter, som jeg ikke har tvunget til å sitte stille og perle, ikke har omskjært og som ikke må sitte å tisse. ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men du har vel instruert dem i å sitte pent med beina samlet? ;)

Endret av Petra75
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har vel instruert dem i å sitte pent med beina samlet? ;)

Nei, ikke det heller. Har ikke engang lært min datter dette. Endret av absinthia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Nytt feministparti damer, hva tenker dere om dette?

http://www.nettavisen.no/dittoslo/feministisk-initiativ-til-valg-i-bergen-og-oslo/8557015.html

Det eneste som er sikkert er at det er umulig å diskutere i en vanlig tråd her inne uten at den blir forsøplet av menn i harnisk med irrasjonelle og usaklige påstander/argumenter, så jeg tar det her heller!

Virker som de bare startet opp helt impulsivt, men det er jo noe som har ligget i kortene en stund føler jeg. Det har blåst en feministisk vind fra Sverige lenge, og det er et like aktuelt tema som alltid.

Alt bråket antifeministene lager for tiden i mediebildet har nok kanskje også styrket bevegelsen? Hvis det var noen som trodde de ikke trengte feminisme lengre, så kan de bare gå inn på f.eks. KG og lese noen av antifeministene skrive om hvorfor man ikke trenger feminisme, så vil du komme ut på andre enden overbevist om at feminisme er viktigere enn noensinne. Jeg trodde nesten feminisme i Vesten hadde utspilt sin rolle selv før jeg kom inn her og fikk realiteten slengt i trynet :fnise:

Det virker som mange frykter at de tar stemmer fra venstresiden, særlig SV. Det tror jeg nok de gjør, men jeg forlot SV for flere år siden og det vet jeg mange andre feminister også har gjort. De mest radikale går til Rødt, men jeg synes også Ap har vært gode på feministiske saker. Jeg vet ikke hvor viktig det er å få inn et parti som skal utfordre og dra i de andre partiene, men blir spennene å se om det skjer. De har vel ikke laget et program enda?

Det jeg håper litt på og synes er fint, er at feminismen i Norge får et annet ansikt og en annen stemme i offentligheten enn bare Ottar-feminismen. Vi vet jo at det finnes tusen stemmer og ansikter på feminismen i mediebildet, men for mange der ute så finnes bare Ottar-feministen, du må ha hår under armene og høylytt erklære selv at du er feminist for at de skal skjønne at du er det. Nå kommer det noen nye inn i mediebildet, kanskje de taler feminismens sak på en litt bedre måte enn Ottar og deres protester på Fifty Shades of Grey etc, som jeg personlig synes får feminisme til å fremstå som litt latterlig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det jeg håper litt på og synes er fint, er at feminismen i Norge får et annet ansikt og en annen stemme i offentligheten enn bare Ottar-feminismen. Vi vet jo at det finnes tusen stemmer og ansikter på feminismen i mediebildet, men for mange der ute så finnes bare Ottar-feministen, du må ha hår under armene og høylytt erklære selv at du er feminist for at de skal skjønne at du er det. Nå kommer det noen nye inn i mediebildet, kanskje de taler feminismens sak på en litt bedre måte enn Ottar og deres protester på Fifty Shades of Grey etc, som jeg personlig synes får feminisme til å fremstå som litt latterlig.

Feminisme er latterlig, så ikke så rart at feminister får den til å fremstå slik.

Men bra at det kommer et eget parti for feminister, så kan dere samles der og bli marginalisert. Ser for meg at det vil komme mange gullkorn fra dette partiet fremover som vil bidra til at feminisme blir enda mer latterliggjort enn det allerede er.

Anonymous poster hash: a1dfa...8ed

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ihvertfall spennende å følge med på hvordan dette skal fungere. Jeg har ikke gjort meg opp noen mening om hva jeg egentlig synes om et eget parti enda. - Det bra er å få samlet flere greiner av feminister og de som ikke synes til vanlig fordi de ikke roper så høyt, men jeg ser et og annet å problematisere over også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir ihvertfall spennende å følge med på hvordan dette skal fungere. Jeg har ikke gjort meg opp noen mening om hva jeg egentlig synes om et eget parti enda. - Det bra er å få samlet flere greiner av feminister og de som ikke synes til vanlig fordi de ikke roper så høyt, men jeg ser et og annet å problematisere over også.

Oh yes..

Lurer på hvilken linje de velger, om de skal være radikale og kjøre bulldozer-greia, eller mer moderate og samles om noen saker som de fleste feminister kan enes om. Jeg håper på det sistnevnte, det blir vanskelig å samle de som er opptatt av kvinnesaker fra alle politiske kanter om det blir for radikalt. Men noe bredt og folkelig parti blir det jo ikke uansett, de potensielle velgerene er vel høyt utdannede, noe venstrevridde kvinner i storbyene, de vil nok være marginale i alle andre målgrupper uansett.

Jeg er midt i målgruppa, men er skeptisk, det kan fort bli for smalt. Men det samme tenkte jeg om MDG, som jo også er litt samme type initiativ bare på miljøsiden, og de stemte jeg faktisk på i kommunevalget. Og jeg er ikke noen miljøaktivist overhodet, bryr meg egentlig pinlig lite om det, men den helhetlige politikken deres lå faktisk nært hva jeg mente og ønsket for min kommune.

Burde være bra for demokratiet med flere partier uansett :)

Ser gutta her gleder seg til nok en skyteskive iallefall. Skål for en sunn debatt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Føler jeg passer inn i denne tråden. :P

Jeg kommer ikke til å stemme FI selv, men jeg synes absolutt det er et parti det er behov for. Håper de kan få satt feminisme på agendaen igjen, det er trist at det er så mange kvinner som ikke ser at det fortsatt er et behov for feminisme. Jeg er grønn feminist og ikke så veldig radikal (i en del feministers øyne, men veldig radikal i KG-menns øyne), så jeg ønsker i stedet å være med på å utvikle den feministiske politikken der. Vi har heldigvis mange dyktige og kunnskapsrike feminister i partiet, og jeg håper at FI vil bidra til at disse får gehør.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig tråd! Stikker innom for å ta meg en sup.

Ja, vi har da vel tid til litt fletting innimellom revolusjonsideer og kupplaner. :fnise:

:ninja:

Jeg ser iblant for meg at noen gjentar mantraet " kvinner er farlige og likestilling må stoppes" 30 ganger før de legger seg.

:skratte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes..

Lurer på hvilken linje de velger, om de skal være radikale og kjøre bulldozer-greia, eller mer moderate og samles om noen saker som de fleste feminister kan enes om. Jeg håper på det sistnevnte, det blir vanskelig å samle de som er opptatt av kvinnesaker fra alle politiske kanter om det blir for radikalt. Men noe bredt og folkelig parti blir det jo ikke uansett, de potensielle velgerene er vel høyt utdannede, noe venstrevridde kvinner i storbyene, de vil nok være marginale i alle andre målgrupper uansett.

Jeg er midt i målgruppa, men er skeptisk, det kan fort bli for smalt. Men det samme tenkte jeg om MDG, som jo også er litt samme type initiativ bare på miljøsiden, og de stemte jeg faktisk på i kommunevalget. Og jeg er ikke noen miljøaktivist overhodet, bryr meg egentlig pinlig lite om det, men den helhetlige politikken deres lå faktisk nært hva jeg mente og ønsket for min kommune.

Burde være bra for demokratiet med flere partier uansett :)

Ser gutta her gleder seg til nok en skyteskive iallefall. Skål for en sunn debatt!

Jeg har ofte stemt på forskjellige partier ved kommunevalgene i forhold til stortingsvalget, etter hvordan de forskjellige partiene har fungert der jeg har bodd. Det er ofte ganske stor forskjell på parti lokalt og sentralt. Her jeg bor nå, så har vi bare tre partier og en fellesliste som er under oppseiing, til neste valg, så jeg tror neppe jeg kommer til å se et feministisk parti innen kommunegrensene, noensinne.

Er en skikkelig utro velger, som har stemt på minst fire forskjellige partier.

Dersom jeg hadde bestemt alt her i landet, ville vi lagt om til mer syndikalisme. Dessverre ser jeg noen svakheter ved det systemet også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Kom på at jeg hadde laget et vannhull og følte litt behov for det. Kjenner at jeg er litt sliten av å himle med øynene og for lei til å svare noe særlig i visse tråder. om jeg skulle svart helt ærlig ville jeg nok ofte sagt noe slik som: Kjære deg, jeg skjønner på din manglende bruk av kilder og utbredte bruk av gammeltestamentlig lærdom/ antagelser/ demonisering at du rett og slett er for ignorant, til at du kommer til å la harde fakta inspirere deg til å skifte mening. 

Søk behandling for kvinnefrykt! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å takke himmelen for at baren fremdeles er åpen !

*snubler inn, svett i øra av tullpreik, henter en pint Bitter & Twisted og synker ned i en sofa*

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Mis(s)Understood skrev:

Å takke himmelen for at baren fremdeles er åpen !

*snubler inn, svett i øra av tullpreik, henter en pint Bitter & Twisted og synker ned i en sofa*

Så en må være full for å være feminist altså?

Anonymkode: 4dcd9...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Full? :klo:

*ser på pintglasset og slår fast at skummet er i ferd med å stabilisere seg. Æ'kke tatt en dråpe av det ennå*

Edru som en prest. - ennå.  

Bare sjanglesliten av å lese & høre litt for mye tullball ute på de estremistiske vidvankevidder i begge ender av skalaen. Begrepet om den gyldne veien sånn omtrent midt på, midt mellom ytterpunktene, har vært ikke eksisterende i dag synes det.

Og det gjelder kvinner som ikke innser at de trenger økonomisk oversikt i sitt eget liv, - det gjelder menn som pisser i buksa av skrekk over å se kvinner som er 4 mm høyere enn dem (uten sko) eller skulle ha noen studiepoeng mer, eller tjene noen kroner mer.

Kjente jeg ikke orket mer piss, så jeg byttet det med en pint av litt mørkere karakter enn generelt piss :Knegg:

MDG kan jeg styre meg for kjenner jeg. Teorien er "grei nok" og idealisme med litt manglende bakkekontakt. Praksisen er det som ikke akkurat imponerer, - for å si det litt pent.

Endret av Mis(s)Understood
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 3/24/2015 den 8.17, Cuntzilla skrev:

Det virker som mange frykter at de tar stemmer fra venstresiden, særlig SV. Det tror jeg nok de gjør,

Er egentlig ikke vanlig at nye partier får særlig popularitet i Norge. Finnes enormt mange småpartier ingen har hørt om. MDG er vel unntaket. Egentlig merkelig at de fikk oppslutning også siden det både er borgerlige  og sosialistiske partier som kan betraktes som miljøpartier(SV og Venstre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skarp logikk. Du må være medlem av det såkalt rasjonelle hankjønnet.

Passet bra at denne tråden dukket opp, tror/vet ikke om vi har vært innom samme tråd men jeg satt nettopp i en hvor jeg ble litt matt. Har heldigvis lært meg når det er på tide å luske stille ut av tråden og la de rablende idiotene diskutere med seg selv.

Skål da feminazier - nå er vi visst også alkoholikere :ol: 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hermine Grang skrev:

Er egentlig ikke vanlig at nye partier får særlig popularitet i Norge. Finnes enormt mange småpartier ingen har hørt om. MDG er vel unntaket. Egentlig merkelig at de fikk oppslutning også siden det både er borgerlige  og sosialistiske partier som kan betraktes som miljøpartier(SV og Venstre).

Der svarte du på noe det er sjukt lenge siden jeg skrev, så jeg måtte lese innlegget om igjen for å se hva jeg hadde fablet om den gang.

Jeg siktet vel mest til det faktum at SV blør og blør, de sliter jo bare de mister en håndfull velgere, så de hisser seg litt opp når det startes opp nye småpartier som forfekter det som liksom er "deres" saker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...