Gå til innhold

Folk som retter på andre sine skrivefeil.


ExpectoPatronum

Anbefalte innlegg

"...andre sine skrivefeil" -.-



Anonymous poster hash: 34651...531
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"...andre sine skrivefeil" -.-

Anonymous poster hash: 34651...531

Jeg har fattet at det ble HELT feil formulert. Beklager la meg rette opp. ''Folk som retter på andres skrivefeil'' Bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at man bør prøve å anstrenge seg litt for å skrive ordentlig. Å ha mange skrivefeil gir et inntrykk av at den som skriver ikke er så smart. En ting er om man har lese og skrivevansker, noe helt annet er om man bare ikke gidder å prøve en gang. Det er som oftest lett å se forskjell.

Om man ikke gidder å prøve en gang får man tåle litt pepper.

Anonymous poster hash: aa61a...389

Men la oss si noen oppretter en tråd om sko. Også begynner noen å prate om katter, uten å nevne noe om sko i det hele tatt. Er det greit?

Det er like (ikke) greit å kommentere andres skrivefeil (med mindre det er så uforståelig at ingen skjønner hva det står der), fordi det har ingenting med hovedinnlegget å gjøre.

Man kan heller sende en PM syns nå jeg. Man får fremdeles sagt det man vil si. Hvorfor absolutt gå off topic i tråden?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest gjennom endel forumer i dag og en ting jeg merket var når folk kommenterte på små feil som folk skrev. Som f.eks. ''Det skrives med stor forbokstav'', eller '' det er hva ikke va'' osv.

La folk ha sine skrivefeil, les heller hva saken handler om!

Var sikkert feil å skrive det her og det beklager jeg.

Det er det ultimate kjennetegnet på en tufs. Når en ikke har argumenter som går på saken går en på personen, og det siste halmstrået er når en kan finne et skrivefeil. Patetisk og bare til og overse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest gjennom endel forumer i dag og en ting jeg merket var når folk kommenterte på små feil som folk skrev. Som f.eks. ''Det skrives med stor forbokstav'', eller '' det er hva ikke va'' osv.

La folk ha sine skrivefeil, les heller hva saken handler om!

Var sikkert feil å skrive det her og det beklager jeg.

Jeg syns det er fint når folk korrigerer andres skrivefeil på nettet. Det er en veldig kjapp og fin måte å bli klar over hvilke brukere jeg aldri ønsker å treffe på i virkeligheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir av en eller annen grunn veldig irritert over skrivefeil og får en trang til å rette den opp. Men av respekt for andre gjør jeg ikke det, det blir bare patetisk i mine øyne.



Anonymous poster hash: 215e8...589
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjerner og planeter

Så lenge jeg får med meg helheten i HI, er ikke dette noe jeg bruker så mange hjerneceller på. Syns vi heller skal angripe Nynorsk nazistene, jeg. DET er derimot uleselig. :nigo:

Veit du kva, du gjer meg rasande forbanna!! :kjempesinna: Me skal ikkje rette på skrivefeil på bokmål, men nynorsk er det rett å hersa med?

Nynorsk er like lett å lese som bokmål.

Ja, for flesteparten av oss. Men så har me jo dei som enten ikkje følgjer med på skulen, som meiner nynorsk ikkje burde eksistera eller dei som trasser. Slike folk har eg ingenting til overs for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Veit du kva, du gjer meg rasande forbanna!! :kjempesinna: Me skal ikkje rette på skrivefeil på bokmål, men nynorsk er det rett å hersa med?

Ja, for flesteparten av oss. Men så har me jo dei som enten ikkje følgjer med på skulen, som meiner nynorsk ikkje burde eksistera eller dei som trasser. Slike folk har eg ingenting til overs for.

Nynorsk er visst helt i orden å raljere med, å radbrekke, konstruere "morsomme" ord, kalle det "spynorsk". Jeg har ingen sympati med folk som holder på på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Nynorsk er visst helt i orden å raljere med, å radbrekke, konstruere "morsomme" ord, kalle det "spynorsk". Jeg har ingen sympati med folk som holder på på denne måten.

Det seier uhorveleg mykje om slike folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nynorsk er visst helt i orden å raljere med, å radbrekke, konstruere "morsomme" ord, kalle det "spynorsk". Jeg har ingen sympati med folk som holder på på denne måten.

"spynorsk mordbok" :fnise:

Anonymous poster hash: 34651...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det seier uhorveleg mykje om slike folk.

Det gjør det... samtidig er jeg veldig enig i at det er ganske så anstrengende å skjønne nynorsk innimellom.

Jeg slapp nynorsk siden jeg lærte bokmål ETTER jeg lærte dansk, engelsk, tysk.

Anonymous poster hash: fd4af...75f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene. Jeg føler ikke at jeg må rette på alle som skriver feil. Hvis du gidder ta deg bryet med å lese hva jeg skriver så ser du at jeg neste aldri kommenterer skrivefeil. Men når det påstås at man ikke bør få barn uten å ha høyere utdanning først .. så er selve innlegget så dårlig skrevet at vedkommende neppe har noen høyere utdannelse selv. Eller når man er helt avhengig av å bli stimulert intelektuelt på jobben for å ikke kjede seg i hjel.

Dersom dere mener at dette er sjikane så får dere rapportere meg til moderatorene.

Har aldri påstått at "man" ikke bør få barn uten høyere utdannelse, jeg påsto at jeg ikke burde få barn uten å ha fullført høyere utdannelse. Andre mennesker får ordne seg sånn de selv vil... Og skjønner ikke hvorfor du føler det er naturlig å ta opp i denne tråden???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du kva, du gjer meg rasande forbanna!! :kjempesinna: Me skal ikkje rette på skrivefeil på bokmål, men nynorsk er det rett å hersa med?

Ja, for flesteparten av oss. Men så har me jo dei som enten ikkje følgjer med på skulen, som meiner nynorsk ikkje burde eksistera eller dei som trasser. Slike folk har eg ingenting til overs for.

Jeg forstår bare ikke hva vi skal med nynorsk. Forstod det ikke som tenåring, forstår det ikke nå heller. Det er helt uleselig for meg, og hopper gjerne over disse innleggene på forumet. Og jeg har en dialekt som er likt nynorsk.... :) Nå var det hele egentlig ment som en spøk, fordi det er latterlig å rette på andres skrivefeil, når det er opplagt hvor TS vil hen med innlegget sitt. Jeg forstår innleggene som er oppsatt hulter til bulter, punktum og komma om hverandre og så videre, er vanskelige å forstå. Men når man forstår hva som er skrevet, ser jeg ærlig talt ikke poenget med å rette opp språket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjerner og planeter

Jeg forstår bare ikke hva vi skal med nynorsk. Forstod det ikke som tenåring, forstår det ikke nå heller. Det er helt uleselig for meg, og hopper gjerne over disse innleggene på forumet. Og jeg har en dialekt som er likt nynorsk.... :) Nå var det hele egentlig ment som en spøk, fordi det er latterlig å rette på andres skrivefeil, når det er opplagt hvor TS vil hen med innlegget sitt. Jeg forstår innleggene som er oppsatt hulter til bulter, punktum og komma om hverandre og så videre, er vanskelige å forstå. Men når man forstår hva som er skrevet, ser jeg ærlig talt ikke poenget med å rette opp språket.

Eg gidd ikkje kommentera. Du les ikkje innlegg skive på nynorsk uansett. Dette blir for dumt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Har aldri påstått at "man" ikke bør få barn uten høyere utdannelse, jeg påsto at jeg ikke burde få barn uten å ha fullført høyere utdannelse. Andre mennesker får ordne seg sånn de selv vil... Og skjønner ikke hvorfor du føler det er naturlig å ta opp i denne tråden???

Hjelpe trøste - noen må ha det inn med teskje.

Denne tråden dreier seg om folk som retter på andres skrivefeil. Jeg viste til ditt innlegg fordi jeg fant det litt komisk at du ville kjede deg i jobber som ikke krever høyere utdannelse fordi det ikke som du sier:

som ikke utfordret/stimulerte meg intelektuelt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe trøste - noen må ha det inn med teskje.

Denne tråden dreier seg om folk som retter på andres skrivefeil. Jeg viste til ditt innlegg fordi jeg fant det litt komisk at du ville kjede deg i jobber som ikke krever høyere utdannelse fordi det ikke som du sier:

Og utfordret/stimulert = en jobb som fokuserer på rettskrivning??? Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen, og hva et ønske om høyere utdannelse har med dysleksi å gjøre, det er da masse mennesker som tar høyere utdannelse som er dyslektiske...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mary Quant

Og utfordret/stimulert = en jobb som fokuserer på rettskrivning??? Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen, og hva et ønske om høyere utdannelse har med dysleksi å gjøre, det er da masse mennesker som tar høyere utdannelse som er dyslektiske...

Jaja - jeg har fått med meg at du har dysleksi, slapp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synntest de er ille att fålk driver åg retter på anndre! De er noen av åss som har dyslexi!



Anonymous poster hash: 946a7...bb7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med hele dette innlegget var et forsøk på å få slutt på teite og irrelevante kommentarer som ikke har noe med saken og gjøre. Og la heller saken være i hovedpunkt.

..saken å gjøre.

Anonymous poster hash: 83b08...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår bare ikke hva vi skal med nynorsk. Forstod det ikke som tenåring, forstår det ikke nå heller. Det er helt uleselig for meg, og hopper gjerne over disse innleggene på forumet. Og jeg har en dialekt som er likt nynorsk.... :) Nå var det hele egentlig ment som en spøk, fordi det er latterlig å rette på andres skrivefeil, når det er opplagt hvor TS vil hen med innlegget sitt. Jeg forstår innleggene som er oppsatt hulter til bulter, punktum og komma om hverandre og så videre, er vanskelige å forstå. Men når man forstår hva som er skrevet, ser jeg ærlig talt ikke poenget med å rette opp språket.

Nå er ikke dette en nynorsk-tråd, men jeg må bare spørre: Hvordan er det mulig å ikke skjønne nynorsk..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...