Gå til innhold

Har du hatt influensa?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor dårlig ble du? Hvor lenge var du syk? Føler jeg holder på å stryke med her jeg ligger...

Anonymous poster hash: fc927...b0a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor dårlig ble du? Hvor lenge var du syk? Føler jeg holder på å stryke med her jeg ligger...

Ja. Var dårlig med rundt 39 i feber i en uke ca. Drikk mye vann og ta det helt med ro :) God bedring!

Anonymous poster hash: 81b70...7b5

Skrevet

Har du samme influensastrainen jeg hadde rundt nyttår, så var jeg dårlig fra lille julaften til 9. januar.

Lå på sofaen i to uker i strekk, orket såvidt å gå på do og etterfylle flaska mi med vann. Matlysten var lik null, på nyttårsaften var middagen en halv pose potetgull på deling med HrMinya som også ble syk.

Jeg var drit lei sofaen, xboxen og Plants vs Zombies etterpå.

Skrevet

Ja, en gang. Jeg var syk i nesten 3 uker, og trodde jeg aldri skulle bli ferdig med å svette og skjelve. Eller at jeg skulle bli frisk igjen.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Forrige gang så lå jeg i 2 uker, hvorav 4-5 dager var i nærmest koma. Husker ikke at mannen min ga meg vann, iskrem eller pratet til meg.

Totalt sett så var jeg vel syk i ca 4 uker, men 2 av ukene var jeg oppegående, bare veldig sliten, svimmel, snørrete og hostet mye

AnonymBruker
Skrevet

Ok, så da er jeg ikke alene om å føle meg påkjørt/i koma..

AnonymBruker
Skrevet

Flere?

AnonymBruker
Skrevet

En gang i voksen alder. Jeg var syk i seks uker til sammen. På det verste klarte jeg ikke å reise meg, bare lå og lå, i svime, med febertokter som var helt hinsides. Frøs noe vanvittig og hadde svettetokter om hverandre. Jeg trodde nesten jeg skulle dø.. Hosta på meg ribbeinsbrist også.

Anonymous poster hash: 75da9...380

Skrevet

Det er verst de 3 første dagene. Real bad!! Jeg har aldri hatt skikkelig influensa før denne jeg fortsatt lider litt av. Jeg trodde jeg skulle omkomme i starten. Nå er alt bedre og jeg setter pris på alt i livet

AnonymBruker
Skrevet

Like før jul, var syk i 1-2 uker. Feber og halsvondt første 2-3 dagene, pøset på med repsils og ibux&paracet om feberen var ille.

Lå langflat på sofaen, men viktig med masse væske (jeg syns cola er best å få ned når jeg er syk, men vann er superviktig også!)

Og næring såklart, selv om det ikke er så enkelt med dårlig matlyst som hører med influensa.

Var også uggen i magen husker jeg, biola hjalp mot det.

Anonymous poster hash: 783b5...786

Skrevet

Januar/Februar; Svineinfluensa! Jeg tror faktisk jeg lå for døden den ene natten med 41 i feber. Var dårlig i ca 5 uker (2 "døende" + 3 "recovery")

AnonymBruker
Skrevet

Så "bra"!

Ikke bra sånn bra, men er litt ok å se at folk faktisk vet hva influensa er. Det er så sørgelig mange som roper at de har influensa bare de er litt snørrete og har feber i en dag eller to... For noen ser en lusen forkjølelse ut til å være ensbetydende med influensa.

Anonymous poster hash: 57cc9...8a3
Gjest Funky Punk
Skrevet

Men er det virkelig ikke så vanlig å ha influensa? Selv får jeg det minimum 1 gang annenhvert år.

Skrevet (endret)

Jeg har hatt det en gang. Må ha vært 12-13 år, så omtrent 25 år siden. Husker iallfall at jeg var gørrdårlig. Dette var i julen, på landet. Så da min bestefar fant meg svimt av på kjøkkengulvet, så kom ambulanse og greier. Følte meg bra dum da ja.

Trodde jeg hadde fått influensa igjen for omtrent 9 år siden, siden jeg ble full i feber og hadde vondt i kroppen og frøs meg ihjel. Men det var "bare" en lungebetennelse og med crp på 595 var det ikke så rart jeg følte meg influensasyk.

Endret av Silfen
AnonymBruker
Skrevet

Men er det virkelig ikke så vanlig å ha influensa? Selv får jeg det minimum 1 gang annenhvert år.

Ikke så vanlig som folk ser ut til å tro. :)

Selv har jeg hatt det én gang på 42 år.

Anonymous poster hash: 57cc9...8a3

Skrevet

Da har du nok et litt dårlig immunforsvar. Jeg har kun hatt influensa 2 ganger, og jeg er 26 år.

Jeg har bekjente som er syk oftere enn meg, og også noen som så og si aldri er syke. Immunsystemet er ikke likt hos alle.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Ja, flere ganger. Var velmsyk ei uke tenker jeg, i gjennomsnitt. Hatt både vanlig og svineinfluensa :)

Gjest Funky Punk
Skrevet

Da har du nok et litt dårlig immunforsvar. Jeg har kun hatt influensa 2 ganger, og jeg er 26 år.

Jeg har bekjente som er syk oftere enn meg, og også noen som så og si aldri er syke. Immunsystemet er ikke likt hos alle.

Jo, mitt immunforsvar er ikke så bra, men jeg trodde det var mer vanlig å ha det enn f.eks bare 1-2 ganger i livet :)

Jeg som bare er veldig uheldig da :(

Gjest Badebuksa
Skrevet

Jo, mitt immunforsvar er ikke så bra, men jeg trodde det var mer vanlig å ha det enn f.eks bare 1-2 ganger i livet :)

Jeg som bare er veldig uheldig da :(

(Nå vet ikke jeg noe som helst om kostholdet ditt, men uansett) Jeg kjenner en som ble vegetarianer, han ble aldri syk mer, han.
Skrevet

Hadde influensa for noen år siden. Tror jeg aldri har vært så dårlig før. Var fullstendig sengeliggende i en uke, var så vidt jeg klarte å komme meg på do en gang i løpet av døgnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...