Gå til innhold

Føler meg dum..CV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skulle egentlig vært ferdig utdannet lærer som 23 år, er i dag 29. Mangler 40 stp, til sommeren er jeg er ferdig med de første 30. Blir helt ferdig neste år. Pga jeg er innenfor den "gamle" lærerutdanningen, må jeg ta 30 stp istedenfor 10 på det siste faget. Har derfor store hull i utdannelsen min. Det ser ikke spesielt bra ut på CVen, og jeg vet heller ikke hva jeg skal si om arbeidsgiver spør meg. Føler meg totalt mislykket. Skal på intervju neste uke, og gruer meg sinnsvakt. Har jobbet som kontaktlærer i 5 år, men likevel stiller jeg ikke særlig sterkt med denne tafatte utdannelsen min..Den viser jo at jeg ikke klarer å fullføre noe. Har også 30 stp fordypning i et fag, som jeg selvfølgelig også ikke fullførte sammenhengende. Fullførte året etter normert tid. Det året jeg tok fordypning jobbet jeg bare noen dager i uken som lærer. Skulle egentlig ta 60 stp, men ble bare 20.

Noen råd eller oppmuntrende råd? Trenger en selvtillitsboost før intervjuet..



Anonymous poster hash: d947b...602
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Er du ein bra lærar då? Føler du at du beherskar det å vere leiar i klasserommet? Det er jo tross alt det viktigaste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ein bra lærar då? Føler du at du beherskar det å vere leiar i klasserommet? Det er jo tross alt det viktigaste.

Har gode attester, og får tilbakemelding på at jeg er flink som lærer. Så det er forsåvidt ok. Men føler meg mislykket karrieremessig, og at jeg ikke stiller sterkt mot de som har fullført, og har videreutdanning osv osv. Noe som gjør det vanskeligere for meg å få jobb også, siden flere og flere skoler krever fullført utdanning. Noe som selvsagt er forståelig.

Anonymous poster hash: d947b...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Har gode attester, og får tilbakemelding på at jeg er flink som lærer. Så det er forsåvidt ok. Men føler meg mislykket karrieremessig, og at jeg ikke stiller sterkt mot de som har fullført, og har videreutdanning osv osv. Noe som gjør det vanskeligere for meg å få jobb også, siden flere og flere skoler krever fullført utdanning. Noe som selvsagt er forståelig.

Anonymous poster hash: d947b...602

Då syns eg du skal fokusere på det på intervjuet, for det er faktisk det som er det viktigaste. Poenga kan du ta etter kvart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at du har brukt så lang tid? Hvis det er latskap så skjønner jeg jo i grunn at du gruer deg for å forklare årsaken men hvis du ble syk eller sliten eller heller følte for å fullføre på sikt og tjene penger noen år først så er det noe du bør kunne stå inne for.

Endret av Hecubaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at du har brukt så lang tid? Hvis det er latskap så skjønner jeg jo i grunn at du gruer deg for å forklare årsaken men hvis du ble syk eller sliten eller heller følte for å fullføre på sikt og tjene penger noen år først så er det noe du bør kunne stå inne for.

Grunnen er nok ganske sammensatt. Både komplisert og enkel på samme tid. Vil ikke utbrodere alt her, men det bunner vel i noe som i dag har blitt en klisjé, nemlig god gammeldags depresjon. Noen vil kanskje kalle det latskap, og det er egentlig det jeg føler selv også. Føler meg rett og slett som en taper. Burde klart dette for flere år siden, og det irriterer meg grenseløst. Hver dag.

Anonymous poster hash: d947b...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Då syns eg du skal fokusere på det på intervjuet, for det er faktisk det som er det viktigaste. Poenga kan du ta etter kvart.

Takk for gode ord:) Nicket ditt passet bra til deg;)

Anonymous poster hash: d947b...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Depresjon er sykdom på lik linje med mye annet som kan hindre deg i å få fullført ting. Du trenger absolutt ikke å kalle deg lat og føle skyld for at du ikke har fullført på normaltid når det er grunnen, og det er jeg helt sikker på at de skjønner de som skal intervjue deg. Du trenger ikke å utbrodere til de heller, men rett og slett si at du har hatt en tung tid og nå har kommet ut på andre siden og er klar for å fullføre det du har begynt på å se fremover.

Endret av Hecubaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Depresjon er sykdom på lik linje med mye annet som kan hindre deg i å få fullført ting. Du trenger absolutt ikke å kalle deg lat og føle skyld for at du ikke har fullført på normaltid når det er grunnen, og det er jeg helt sikker på at de skjønner de som skal intervjue deg. Du trenger ikke å utbrodere til de heller, men rett og slett si at du har hatt en tung tid og nå har kommet ut på andre siden og er klar for å fullføre det du har begynt på å se fremover.

Tusen takk for forståelsen og for et oppmuntrende svar. Hjelper meg mer enn du aner. Er likevel vanskelig å kvitte seg med destruktive tanker, og følelsen av at alle andre ser på meg slik jeg selv gjør. Må virkelig jobbe med meg selv.

Anonymous poster hash: d947b...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...