Gå til innhold

linsevæske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring me linsevæsker. Jeg bruker Optifree pure moist linsevæske. Og har slete med tørre øyne osv pga linsene. Jeg vet om noen som har blitt anbefalt RENU linsevæske, optikeren sa til henne disse smører øynene og er bedre for sensitive øyne.

Men de på butikken sier puremoist er den beste. Blir gal av alle ulike meiningene hos optikerne og de ba kassen. :)

Tips?



Anonymous poster hash: 25761...bd3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble drittlei av å styre med linser hver kveld og gikk over til dagslinser. Har du vurdert det?



Anonymous poster hash: baf11...ddb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Same shit..alle typer linsevæske. Hvis du sliter med tørre øyner er det feil linser du bruker..



Anonymous poster hash: e761f...645
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg fungerer RENU best. Får ikke tørre øyne i det hele tatt av den. Har prøvd mange andre linsvesker også fordi optikeren sa at de var bedre. Men jeg likte de ikke, ble skikkelig tørr og rød på øynene av dem så jeg gikk over til RENU igjen etter å ha prøvd tre forskjellige andre som optikeren anbefalte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagslinser fungere ikke i det hele tatt. Skal prøve ut 4 paret med linser nå. Har hatt acuvue motist (dagslinser), avuvue oasys (ukes linser/toukes linser) og biofinerty (elle noge). Skal nå prøve Air optix :)



Anonymous poster hash: 25761...bd3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg fungerer RENU best. Får ikke tørre øyne i det hele tatt av den. Har prøvd mange andre linsvesker også fordi optikeren sa at de var bedre. Men jeg likte de ikke, ble skikkelig tørr og rød på øynene av dem så jeg gikk over til RENU igjen etter å ha prøvd tre forskjellige andre som optikeren anbefalte.

Det er jo et godt tegn.. Øynene mine liker heller ikke brillene så godt så håper det fungere :) Kan du huske om du har prøvd pure moist? :)

Anonymous poster hash: 25761...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde dråper pga at jeg fikk så tørre øyne av linsene, jeg bruker også renu linsevæske. Til slutt så byttet jeg optiker og han sa at jeg hadde noen elendige linser, fikk da dagslinser av en annen sort og slapp øyedråper og plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammen med airoptix-linsene skal puremoist være den beste. Hvis ikke alt-i-ett linsevæsker fungerer for deg så kan det kanskje være aktuelt å prøve rensesystemer basert på hydrogenperioksid? De er litt mer upraktiske, men renser bedre enn alt-i-ett væsker (som puremoist, renu). Eksempler på 1-trinns hydrogenperoksid linsevæsker er easysept og AO-sept.

Og forresten, hvis du ikke allerede er flink til å skrubbe linsene når du tar dem ut, pluss rengjøre etuiet, så bør du prøve på det. Da fjerner du eventuelt belegg på linsa og øynene får mer fuktighet.

Anonymous poster hash: 450de...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er individuelt. Du må forsøke både forskjellige linser og forskjellige linsevæsker, og til slutt kan det godt hende du finner ut at du er blant de som ikke er så veldig godt egnet til linser likevel. Selv bruker jeg Optifree Express og er fornøyd med det, da jeg prøvde Renu fikk jeg en slags allergisk reaksjon med voldsomt røde øyne og kløe. Men det er jo bare å kjøpe forskjellige linsevæsker fra gang til gang og se om noen av dem fungerer bedre på deg.



Anonymous poster hash: af867...638
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et godt tegn.. Øynene mine liker heller ikke brillene så godt så håper det fungere :) Kan du huske om du har prøvd pure moist? :)

Anonymous poster hash: 25761...bd3

Ja jeg prøvde pure moist også:) Brukte den i en uke, men det fungerte også veldig dårlig, ble rød og tørr på øynene. Da jeg bestemte jeg meg til å byttet tilbake til RENU, og da gikk det bort med en gang. Så har forholdt meg til densiden da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei vennine av meg slet også med veldig tørre øyne, hun brukte da dagslinser.

Hun fikk air optix linsen og da anbefalte optikeren henne å ta RENU, siden hun hadde senstivie øyne. Så vet at RENU passer sammen med Air Optix i d minste. Får prøve, fikk kjøpt flasker på 60 ml, så er ikke så sløs me pengene. Har linse fri dag idag, da jeg har litt vondt på øynene. (Etter å ha gått med veldig tørre linser igår kveld).. Håper hvertfall d kan hjelpe. Takk for svar :)



Anonymous poster hash: 25761...bd3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Jeg syns ikke det er så veldig mye forskjell fra linsevæske til linsevæske, men den jeg bruker nå er sånn som bruser i 6 timer. Tar du på deg linsene før det er gått 6 timer svier det som et helvete! (jeg måtte jo klare å gjøre det....).

Den renser linsene godt i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ikke det er så veldig mye forskjell fra linsevæske til linsevæske, men den jeg bruker nå er sånn som bruser i 6 timer. Tar du på deg linsene før det er gått 6 timer svier det som et helvete! (jeg måtte jo klare å gjøre det....).

Den renser linsene godt i hvert fall :)

Det er slike jeg refererte til i et innlegg lenger opp, som hydrogenperoksid. De har en katalysator i linseetuiet, og må ligge i minst 6 timer før man tar de på øynene. Disse rengjør absolutt best, så hvis man sliter med de vanligste linsevæskene så kan en slik en være verdt å prøve ut.

Anonymous poster hash: 450de...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Det er slike jeg refererte til i et innlegg lenger opp, som hydrogenperoksid. De har en katalysator i linseetuiet, og må ligge i minst 6 timer før man tar de på øynene. Disse rengjør absolutt best, så hvis man sliter med de vanligste linsevæskene så kan en slik en være verdt å prøve ut.

Anonymous poster hash: 450de...dad

Jepp, det er nok riktig navn - stemmer med denne katalysatoren i bunn :)

Man må bare passé litt på tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker denne og er kjempefornøyd;

http://csimg.webkupiec.pl/srv/PL/29044407848856499/T/340x340/C/FFFFFF/url/iwear-all-in-1-supreme-.jpg

Det er sånne små ampuller med linsevæske, slik at jeg slipper å måtte holde følge med hvor lenge jeg har hatt en hel flaske linsevæske. Så lenge de står i romtemperatur eller lavere, holder de til utløpsdatoen som er stemplet på hver enkeltampull. Kommer i en praktisk kartong som kan åpnes i den ene enden og fungerer som en dispenser.

Hver ampull inneholder 10ml og holder til ett linsebytte om du bruker flerdagslinser, jeg bruker daglinser og bruker linsevæske til å skylle øynene med før jeg tar på eller av linser. Da åpner jeg en ampull om morgenen og kaster den om kvelden.

ReNu synes jeg blir for sterk på en måte. Jeg svir i øynene når jeg bruker den og måtte kaste flaska etter tre dager den gangen jeg brukte den. iWear'en er behagelig og god å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...