AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #1 Skrevet 9. april 2014 Til høsten ska jeg reise litt rundt i USA. Jeg skal blandt reise fra Hawaii til San Francisco via LA. Må jeg hente bagasjen og sjekke den inn på nytt i LA? Anonymous poster hash: d79a7...f3f
I all verden Skrevet 9. april 2014 #2 Skrevet 9. april 2014 Det kommer an på hva de gjør der du sjekker inn bagasjen din. Hvis du skal videre i løpet av få timer, kan du be dem merke bagasjen slik at den kommer helt frem til San Francisco. Hvis det er kort tid mellom flyavgangene, gjør de sannsynligvis det uten at du ber om det. Av og til kan det hende de ikke har mulighet til å sende den helt frem, fordi du reiser med to forskjellige flyselskaper som ikke har noe samarbeid eller andre regler kommer i veien. Da må du hente bagasjen i Los Angeles. De sier fra når du sjekker inn bagasjen din, og du kan også se bokstavkoden på bagasjen (og bagasjelappen du får som kvittering med boardingkortet). LAX = Los Angeles. SFO = San Francisco.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #3 Skrevet 9. april 2014 Takk for svar. Det er samme flyselskap. Regner med det går greit. Har 70 min på meg. Anonymous poster hash: d79a7...f3f
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #4 Skrevet 9. april 2014 Så lenge du reiser innenlands i USA (altså Hawaii-LAX-SFO) og ikke fra utlandet vil bagasjen sendes helt fram (så lenge alle flygningene er i samme billett, da). Har du bare 70 min i mellom regner jeg med at du flyr innelands, og da blir pgså bagasjen sendt helt fram. Hadde du derimot flydd f.eks. Oslo - Hawaii - LA - San Francisco på samme billett måtte du ha hentet ut og tollklarert bagasjen din på Hawaii (første destinasjon i USA) før du flyr videre i landet. Anonymous poster hash: 85194...f9c
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #5 Skrevet 10. april 2014 Så lenge du reiser innenlands i USA (altså Hawaii-LAX-SFO) og ikke fra utlandet vil bagasjen sendes helt fram (så lenge alle flygningene er i samme billett, da). Har du bare 70 min i mellom regner jeg med at du flyr innelands, og da blir pgså bagasjen sendt helt fram. Hadde du derimot flydd f.eks. Oslo - Hawaii - LA - San Francisco på samme billett måtte du ha hentet ut og tollklarert bagasjen din på Hawaii (første destinasjon i USA) før du flyr videre i landet. Anonymous poster hash: 85194...f9c Det kommer an på om flyselskapene samarbeider eller ikke. Det er ingen automatikk i at bagasjen sendes helt frem bare fordi det er innenriksfly. Det har ingenting å si om flygningene er i samme billett eller to separate, det er som sagt hvilke selskaper som flyr som har betydning. Fly Oslo - Hawaii - LA - San Francisco er ikke særlig sannsynlig akkurat Anonymous poster hash: 4e2d3...fef
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #6 Skrevet 10. april 2014 Det kommer an på om flyselskapene samarbeider eller ikke. Det er ingen automatikk i at bagasjen sendes helt frem bare fordi det er innenriksfly. Det har ingenting å si om flygningene er i samme billett eller to separate, det er som sagt hvilke selskaper som flyr som har betydning. Fly Oslo - Hawaii - LA - San Francisco er ikke særlig sannsynlig akkurat Anonymous poster hash: 4e2d3...fef Det er jeg selvfølgelig klar over, og det var jo det jeg mente å få fram. Og som regel når flyvningene er i samme billett så betyr dette at flyselskapene samarbeider og sender bagasjen din helt fram. Har tilgode å oppleve det motsatte. Bestiller du billett med SAS til USA vil du f.eks. ofte få billett med både SAS og United Airlines hvis du skal videre innenriks i USA, eller f.eks. Frontier og Iceland Air (ved bestilling med Iceland Air). I begge tilfeller er reisen i samme billett, og bagasjen sendes helt fram på returreisen (på utreise må som sagt bagasjen tollklareres ved ankomst i USA). Er også klar over at Oslo - Hawaii - LA - SFO ikke er særlig sannsynlig, var bare et dårlig eksempel på at hvis man fløy rett fra Norge til USA så må bagasjen tollklareres ved første mellomlanding i USA, men ikke om man kun har billett innenriks i USA. Oslo - SFO - LA - Hawaii er vel mer sannsynlig. Anonymous poster hash: 85194...f9c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå