AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #21 Skrevet 10. april 2014 Jeg er jente og kan bekrefte at det Leo Nardo skriver er lurt. Jeg er selv i datefasen og henger mye på Tinder. De få jeg faktisk har møtt er de som foreslår konkret dag og aktivitet. Feks en lørdagskveld satt jeg uten noen planer, så skrev han ene "skal vi dra og spise middag kl 20 på XXXX?". Jeg tenkte "hvorfor ikke?" og dro. Hadde ingen forventninger eller tid til å grue meg. Når gutter spør veldig generelt om å finne på noe en dag, har det en tendens til å bare gli ut. Jeg er litt ubesluttsom og liker å gutten tar styringen. Dessuten blir jeg stresset og begynner å grue meg dersom vi har en løs avtale. Alle jenter er jo ikke like, men jeg liker som sagt når jeg blir konkret invitert med på noe, fremfor at gutten "trygler" om jeg har tid en eller annen dag. Jeg syns også dating er ganske skummelt og har en tendens til å finne på unnskyldninger til å slippe unna:p "neste uke er så travel", "på mandag er jeg nok sliten" osv. For meg funker det best å bli kastet i det litt spontant, da rekker jeg ikke alt dilldallet som skjer i hodet mitt:p Anonymous poster hash: c421d...f9c 1
Gjest Leo Nardo Skrevet 11. april 2014 #22 Skrevet 11. april 2014 Hehe, leste akkurat i ei dagbok om ei som freaka ut når karen hun skulle på date med satt seg på samme side som henne Hvem vet, kanskje det var meg? Har ikke opplevd at noen ikke har likt det, skjønt de kanskje er flinke til å holde masken. Jeg liker at vi sitter ved siden av hverandre fordi jeg synes det er mer naturlig og mer avslappet. Det gir mulighet for kroppskontakt og det gjør det også enklere for meg om jeg får lyst til å kysse henne. Det gir mulighet for god øyekontakt, samtidig som det er naturlig å bryte av når det blir for mye uten at det er opplagt. Når vi sitter overfor hverandre føler jeg at det blir som en barriere mellom oss og jeg får mer følelsen av at jeg er på et jobbintervju. Å sitte ved siden av er mer som to venner eller elskere som er komfortable i hverandres selskap. Men det er sikkert ikke for alle, skjønt jeg anbefaler å prøve det i hvert fall.
Gjest .-L-. Skrevet 11. april 2014 #23 Skrevet 11. april 2014 Skal ikke spamme deg med råd, så lister opp 3 ting jeg synes er viktig. 1. Sørg for at du er i godt humør før daten. Godt humør smitter (law of state tranceference) 2. Hør etter på hva hun sier, og bruk det til å vise interesse for henne og for å flørte. 3. Hvis du liker damen, vis at du er keen på henne. 1
Jeg_er_Alpakka Skrevet 12. april 2014 Forfatter #24 Skrevet 12. april 2014 ja... da blir det kanskje ikke noe Kaffedate da... hu ble syk vist :/
Gjest Lincoln Skrevet 12. april 2014 #25 Skrevet 12. april 2014 ja... da blir det kanskje ikke noe Kaffedate da... hu ble syk vist :/ Det kom dessverre ikke som en veldig stor bombe...
Gjest Leo Nardo Skrevet 13. april 2014 #26 Skrevet 13. april 2014 (endret) ja... da blir det kanskje ikke noe Kaffedate da... hu ble syk vist :/ Sånt skjer. Kanskje er hun syk eller kanskje er det en unnskyldning fordi hun synes det er vanskelig å si nei direkte. I det minste sa hun fra i god tid! Jeg har opplevd jenter som avlyser omtrent like før jeg går ut døren. En annen kamerat opplevde en gang å møte opp hvor han hadde avtalt å møte en kvinne og så aldri noe til henne. Det verste du gjør i en slik situasjon er å bli furten, frustrert og usikker. 1. Anta at hun faktisk er syk. 2. Du har sikkert alt svart, men det du burde gjøre er å fortelle henne at det er null problem, ønske henne god bedring og si at invitasjonen står ved lag når hun blir frisk! Er ikke det vakkert? Om du legger ting opp på denne måten, så vil det alltid være enkelt for jenter å møte deg og de føler ikke noe press eller mas slik de ofte opplever fra andre menn. Det kom dessverre ikke som en veldig stor bombe... Alltid en syrlig kommentar. Hvor mange nye kvinner har du møtt den siste tiden? Det virker som du bruker ganske mye tid her inne? Endret 13. april 2014 av Leo Nardo 5
Jeg_er_Alpakka Skrevet 13. april 2014 Forfatter #27 Skrevet 13. april 2014 Sånt skjer. Kanskje er hun syk eller kanskje er det en unnskyldning fordi hun synes det er vanskelig å si nei direkte. I det minste sa hun fra i god tid! Jeg har opplevd jenter som avlyser omtrent like før jeg går ut døren. En annen kamerat opplevde en gang å møte opp hvor han hadde avtalt å møte en kvinne og så aldri noe til henne. Det verste du gjør i en slik situasjon er å bli furten, frustrert og usikker. 1. Anta at hun faktisk er syk. 2. Du har sikkert alt svart, men det du burde gjøre er å fortelle henne at det er null problem, ønske henne god bedring og si at invitasjonen står ved lag når hun blir frisk! Er ikke det vakkert? Om du legger ting opp på denne måten, så vil det alltid være enkelt for jenter å møte deg og de føler ikke noe press eller mas slik de ofte opplever fra andre menn. takk for støtten ^^ Du burde lage deg et dating show eller et firma som kan hjelpe folk 😃 men men da får jeg prøve å gå videre med livet :/ 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #28 Skrevet 29. april 2014 Hei Jeg er mann på 24 år som har null erfaring med date og lurte på om noen kunne hjelpe meg med dette? Jeg møtte henne på en klasse fest i regi av skolen på torsdag, og snakket sammen i par timer så måtte hun gå, men jeg fikk nummeret av henne ^^ Etter helgen så spurte jeg henne om hu hadde lyst til å ta en kaffe på en kafé til søndag, Hva skal jeg gjøre eller si på daten? Og hva skal jeg gjøre på hverdagene med å sende meldinger eller ikke meldinger? no clue at all Jeg ville tatt noen øl i stedet - mye bedre! Stemningen blir mye lettere.. Jeg foreslår heller øl i stedet for 1. date på kafé.. Da kan man ta en "mote seg opp pils" først også Kaffe date kan spares til senere når dere er blitt bedre kjent..Anonymous poster hash: 36d92...1d8 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #29 Skrevet 29. april 2014 Tidligere brukte jeg alltid å spørre jenter jeg likte om de hadde lyst til å finne på noe en dag, om de hadde lyst å møte meg eller om de hadde lyst å ta en kaffe en dag. Dette har jeg gått helt vekk fra. Det jeg gjør nå er å si hva jeg ønsker skal skje og så gir jeg de en invitasjon til å tilbringe tid med meg, enten på noe jeg alt skal eller noe jeg planlegger kun for oss to. Forskjellen er kanskje subtil, men om du tenker litt på det, vil du innse at den allikevel er ganske fundamental. (...) En annen liten detalj er at jeg aldri sitter ovenfor jenter, men setter meg ved siden av de. Mindre intenst siden dere slipper å stirre på hverandre hele tiden, samtidig som at du har muligheten om du vil og kan i tillegg legge armen rundt henne om det føles naturlig. Mye bedre. Mann en som spør meg om jeg vil treffe ham hadde nok hatt mye større sjans til å få ja enn selvsikre mann to som forteller hva han vil at vi skal gjøre. Ang. det å sette seg på samme side av bordet på kafeen, det ville jeg sett på som ganske besynderlig. Som om han ikke ønsket å se meg, men heller klenge seg innpå. Spesielt hvis han begynte å "tilfeldig" legge armen rundt i god fjortis på kino-stil. Anonymous poster hash: 89b14...b6f
Gjest Leo Nardo Skrevet 29. april 2014 #30 Skrevet 29. april 2014 Mann en som spør meg om jeg vil treffe ham hadde nok hatt mye større sjans til å få ja enn selvsikre mann to som forteller hva han vil at vi skal gjøre. Ang. det å sette seg på samme side av bordet på kafeen, det ville jeg sett på som ganske besynderlig. Som om han ikke ønsket å se meg, men heller klenge seg innpå. Spesielt hvis han begynte å "tilfeldig" legge armen rundt i god fjortis på kino-stil. Anonymous poster hash: 89b14...b6f Man kan ikke glede alle!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #31 Skrevet 29. april 2014 Leo Nardo har en del råd over her som hadde funket på meg iaf. Mht. det at hun er syk, jeg har opplevd nesten akkurat det samme, jeg måtte avlyse. Unnskyldte meg og prøvde å vise at jeg fortsatt ville treffe han. Tenkte for meg selv at nå var vel det løpet kjørt, siden min erfaring med menn og dating er at det ikke skal så mye til før de blir litt såra og vonbrotne. Fikk til svar - null stress, det kommer flere anledninger. Da ble jeg glad, og det skrev jeg, og at jeg så fram til å møte han. Vi møttes til slutt. Ikke ta det så tungt. Anonymous poster hash: 8558e...008
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #32 Skrevet 30. april 2014 Hehe, leste akkurat i ei dagbok om ei som freaka ut når karen hun skulle på date med satt seg på samme side som henne Og for å være ærlig så foretrekker jeg nok å kunne se den jeg er på date med i øynene - uten å få kink i nakken Anonymous poster hash: a2249...066 Jeg ville heller ikke plassert meg på samme side som hun jeg datet, føler det blir påfallende, rart og unaturlig. Det blir også ganske anstrengende konstant å vri hodet for å snakke sammen. Jeg synes også det er greit å holde litt avstand helt i starten, klenger meg ikke innpå dama, lar henne få pusterom... Anonymous poster hash: 51a65...002 1
Skilpadden Skrevet 30. april 2014 #33 Skrevet 30. april 2014 Først av alt; gratulerer med å ha beveget deg inn i kvinnenes land og ut av komfortsonen din! Jeg har lyst til å gi deg mitt perspektiv. Det er ikke rett eller feil, men det er slik jeg gjør det nå om dagen. Kanskje du finner det hjelpsomt. Å invitere jenter inn i livet ditt Tidligere brukte jeg alltid å spørre jenter jeg likte om de hadde lyst til å finne på noe en dag, om de hadde lyst å møte meg eller om de hadde lyst å ta en kaffe en dag. Dette har jeg gått helt vekk fra. Det jeg gjør nå er å si hva jeg ønsker skal skje og så gir jeg de en invitasjon til å tilbringe tid med meg, enten på noe jeg alt skal eller noe jeg planlegger kun for oss to. Forskjellen er kanskje subtil, men om du tenker litt på det, vil du innse at den allikevel er ganske fundamental. Om du spør en jente, "Har du lyst til å ta en kaffe en dag?", så har du alt lagt opp forholdet på en måte hvor hun er en pris som skal vinnes, du ber om å få av tiden hennes og du ber om at hun skal si ja. Samtidig legger du opp til at hun skal lede og ta avgjørelsen, i stedet for at du leder hele veien selv. Det jeg gjør nå er å invitere jenter til å tilbringe tid med meg og til å bli bedre kjent med meg. Jeg inviterer de inn i min verden og jeg legger det frem på en måte hvor jeg er tydelig på hva jeg vil og jeg spør ikke om lov. Sist jente jeg var ute sammen med sa jeg følgende til: "Jeg har lyst til å invitere deg med på noen en dag denne uken. Hvilken dag er best for deg?" En annen ting er at om jeg inviterer en jente med på noe og hun sier nei, så spør jeg som regel aldri en gang til. Om hun sier nei og ikke foreslår en annen dag, så sier jeg at invitasjonen står åpen ved en annen anledning og så glemmer jeg henne så sant jeg ikke hører fra henne igjen. Å møte henne Som regel foreslår jeg at vi skal møtes en plass i byen, enten nær meg eller nær henne og jeg sier ikke noe om hva som skal skje. Når jeg møter henne, så gir jeg henne alltid et godt smil, legger armen min rundt henne og gir henne en klem. Så begynner jeg å rusle avgårde og hun følger etter mens jeg kanskje sier: "Jeg tenkte at vi kunne gå en runde og så kan vi se om vi finner en plass å ta noe å drikke." Liker å ta det litt spontant. De første spørsmålene mine er som regel noe som dette: "Har du det bra?" "Gikk det bra å finne veien?" "Har du vært her før?" "Hva har du gjort i dag?" "Hva har du gjort siden sist?" "Har du hatt en bra uke?" Eller noe annet om omgivelsene eller så plukker jeg opp noe vi snakket om sist. Bare ta det lett og rolig. Du trenger ikke om å snakke hele tiden. Gi henne mulighet til å snakke og spørre også. Litt stillhet er fint. Etter en stund eller eventuelt når vi har funnet en plass og jeg har kjøpt oss noe å drikke, så går jeg kanskje litt dypere og spør litt mer om henne. I bunn og grunn handler det bare om å være nysgjerrig på henne og spørre om ting du faktisk lurer på. Ikke spør om ting kun for å spørre og ikke snakk for mye om deg selv eller forsøk å imponere henne med uinteressante ting. Hvorfor bor hun i denne byen? Har hun lyst å bli boende? Hvorfor studerer hun det hun gjør? Var det tilfeldig? Føler hun at hun har truffet? Hva vil hun videre? Hva drømmer hun om? Ble livet slik hun hadde tenkt? Var det dette hun tenkte når hun var yngre? Hva liker hun å gjøre når hun har fri? Hvor er hun om 10 år? HVEM ER HUN? En annen liten detalj er at jeg aldri sitter ovenfor jenter, men setter meg ved siden av de. Mindre intenst siden dere slipper å stirre på hverandre hele tiden, samtidig som at du har muligheten om du vil og kan i tillegg legge armen rundt henne om det føles naturlig. Mye bedre. Til slutt, husk at jenter også er svært nervøse, så ikke stress med det. Lykke til! Er du en av de gutta som blogger på 0330.no?
Gjest Leo Nardo Skrevet 30. april 2014 #34 Skrevet 30. april 2014 Er du en av de gutta som blogger på 0330.no? Det tviler jeg på. Hva er det?
Skilpadden Skrevet 30. april 2014 #35 Skrevet 30. april 2014 Det tviler jeg på. Hva er det? Det er en sjekkeblogg for menn! Du bør definitivt sjekke det ut. De skriver veldig mange nyttige tips, akkurat slik som du skrev. 0330 har lært meg at menn ikke blir født kjekke, men at de blir kjekke. Og at det meste egentlig handler om psykologi, og ikke nødvendigvis de egenskapene en mann er født med. Men heller hvordan han kler seg, oppfører seg, og hva han sier. Slik som du beskrev, at man ikke spør om lov, men tar kontrollen, og på den måten har man bedre sjanse
Gjest Leo Nardo Skrevet 30. april 2014 #36 Skrevet 30. april 2014 Det er en sjekkeblogg for menn! Du bør definitivt sjekke det ut. De skriver veldig mange nyttige tips, akkurat slik som du skrev. 0330 har lært meg at menn ikke blir født kjekke, men at de blir kjekke. Og at det meste egentlig handler om psykologi, og ikke nødvendigvis de egenskapene en mann er født med. Men heller hvordan han kler seg, oppfører seg, og hva han sier. Slik som du beskrev, at man ikke spør om lov, men tar kontrollen, og på den måten har man bedre sjanse Åja. Jeg foretrekker egentlig skjønnlitteratur og matematikk nå om dagen, men takk for tipset. Personlig mener jeg at menn flest ikke vet hvor attraktive de er eller kan være og har glemt at kvinner faktisk er tiltrukket av menn, på samme måte som vi er av kvinner. Det er veldig sjeldent at jeg ser en mann oppføre seg som en attraktiv mann. Det virker som menn har glemt dette. Av den grunn prøver majoriteten av menn å overvinne og imponere kvinner på ulike måter, enten det er åpenlyst eller mer subtilt på en måte som hun aller helst ikke skal merke. Men uansett hva de gjør så koker det ned til at de prøver å imponere henne og til syvende og sist bli anerkjent av henne. Om menn heller hadde innsett at de faktisk hadde mye å tilby en kvinne og heller fokusert på hva slags kvinne de ønsket å møte, så kunne de vært langt mer avslappet og sluttet å prøve så hardt og heller fokusert på å bli kjent og finne ut hvem hun er og om hun kan passe inn i livet deres. Enklere, mer naturlig og mer attraktivt. For en mann som ikke prøver å imponere er vel mer imponerende enn en mann som prøver hardt å imponere, uansett hvor imponerende han er?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå