Jeg_er_Alpakka Skrevet 9. april 2014 #1 Skrevet 9. april 2014 (endret) Hei Jeg er mann på 24 år som har null erfaring med date og lurte på om noen kunne hjelpe meg med dette? Jeg møtte henne på en klasse fest i regi av skolen på torsdag, og snakket sammen i par timer så måtte hun gå, men jeg fikk nummeret av henne ^^ Etter helgen så spurte jeg henne om hu hadde lyst til å ta en kaffe på en kafé til søndag, Hva skal jeg gjøre eller si på daten? Og hva skal jeg gjøre på hverdagene med å sende meldinger eller ikke meldinger? no clue at all Endret 9. april 2014 av Jeg_er_Alpakka
Doge Skrevet 9. april 2014 #2 Skrevet 9. april 2014 Send henne en melding der du spør om hun vil ta en kaffe på torsdag (eller en annen spesifikk dag det passer for deg). På daten så drikker dere kaffe og prater normalt for å bli bedre kjent. Det er egentlig ikke verre enn det. Slapp av og vær deg selv
Jeg_er_Alpakka Skrevet 9. april 2014 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2014 Send henne en melding der du spør om hun vil ta en kaffe på torsdag (eller en annen spesifikk dag det passer for deg). På daten så drikker dere kaffe og prater normalt for å bli bedre kjent. Det er egentlig ikke verre enn det. Slapp av og vær deg selv okey... men den eneste dagen som passer for oss er søndagen. det med å prate er ikke helt min sterkeste side :/ jeg kan jo prøve, men jeg vet ikke helt hva jeg skal si :/ er det å si fine komplementer til henne? la henne snakke og jeg spør? og det med hverdagen hva skal jeg gjøre siden jeg har nummeret hennes og jeg er interessert :/ (eller mer sånn at verden stoppet opp da jeg så hun) og hva skal jeg ha på? (jeg pleier å i skjorter som regel)
Catlin Skrevet 9. april 2014 #4 Skrevet 9. april 2014 Hva med å gå en tur hvis det er fint vær? Mange synes det er lettere å prate da. Jeg har vært på flere dater der vi har gått tur. Da går vi en rundt et tjern i nærheten her - og turen rundt tar ca 45 minutt. Hvis kjemien er god, så går vi og tar en kopp kaffe etterpå. Hvis jeg ser at dette ikke er noe for meg, så takker jeg for turen og drar hjem.
Jeg_er_Alpakka Skrevet 9. april 2014 Forfatter #5 Skrevet 9. april 2014 Hva med å gå en tur hvis det er fint vær? Mange synes det er lettere å prate da. Jeg har vært på flere dater der vi har gått tur. Da går vi en rundt et tjern i nærheten her - og turen rundt tar ca 45 minutt. Hvis kjemien er god, så går vi og tar en kopp kaffe etterpå. Hvis jeg ser at dette ikke er noe for meg, så takker jeg for turen og drar hjem. ok, men la oss tenke sånn at: vis jeg hadde deg på en kaffedate og vi startet på cafeen, kjøpte et par kaffe også gikk den turen rund dammen og pratet. ville det ha vært bedrer eller ville det ha vært det samme som å gå først og tar kaffen etterpå /hoppe over kaffen? men jeg har enda ikke fått svar på de andre spørsmålene jeg trenger hjelp med :/
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #6 Skrevet 9. april 2014 Bestill kakao, sjokolade gjør damer kåte så da scorer du etterpå. Anonymous poster hash: 7c068...e9c 2
Jeg_er_Alpakka Skrevet 9. april 2014 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2014 Bestill kakao, sjokolade gjør damer kåte så da scorer du etterpå. Anonymous poster hash: 7c068...e9c jeg tror du er på bær tur jeg XD
Americana Skrevet 9. april 2014 #8 Skrevet 9. april 2014 Okei, først og fremst, ikke send for mye meldinger. Jeg blir hvert fall freaka ut om noen jeg ikke kjenner sender meg for mye meldinger. Send hun heller en melding litt nærmere søndag og hør om hun er ledig et spesifikt tidspunkt. Kan i samme slengen nevne at du kan tidligere/senere også, men da har dere hvert fall en konkret avtale. Om dere tar kaffen før eller etter tur er ikke så farlig. Skjorte er fint det. Og hvis du ikke er så komfortabel med å prate om deg selv kan du heller spørre hun om seg selv. Hvor er du fra?, Hva er interessene dine?, noe om utdanning og skole, om dere er studenter i en annen by kan du høre hva hun syns om byen osv. Jenter er ikke så skumle, og vi liker godt at noen stiller oss spørsmål. Jeg syns hvert fall at det er mye bedre, enn gutter som bare prater om seg selv. 3
Gjest Lincoln Skrevet 9. april 2014 #9 Skrevet 9. april 2014 Anbefaler at du faktisk avtaler daten før du legger deg altfor store planer om hva dere skal gjøre. 2
Floskelfrosk Skrevet 9. april 2014 #10 Skrevet 9. april 2014 "Snakkes nærmere" er ikke det beste svaret du kunne fått. Som Lincoln sier, avklar ting før du begynner å forberede deg.
Jeg_er_Alpakka Skrevet 9. april 2014 Forfatter #11 Skrevet 9. april 2014 Okei, først og fremst, ikke send for mye meldinger. Jeg blir hvert fall freaka ut om noen jeg ikke kjenner sender meg for mye meldinger. Send hun heller en melding litt nærmere søndag og hør om hun er ledig et spesifikt tidspunkt. Kan i samme slengen nevne at du kan tidligere/senere også, men da har dere hvert fall en konkret avtale. Om dere tar kaffen før eller etter tur er ikke så farlig. Skjorte er fint det. Og hvis du ikke er så komfortabel med å prate om deg selv kan du heller spørre hun om seg selv. Hvor er du fra?, Hva er interessene dine?, noe om utdanning og skole, om dere er studenter i en annen by kan du høre hva hun syns om byen osv. Jenter er ikke så skumle, og vi liker godt at noen stiller oss spørsmål. Jeg syns hvert fall at det er mye bedre, enn gutter som bare prater om seg selv. jeg har bare sendt melding om den dagen og ikke noe mer, men Jeg tenkte å spørre om en spesifikk tid i dag. Jeg er teknisk sett verdens dårligste person til å sende meldinger (Selvtillit problem)
Jeg_er_Alpakka Skrevet 9. april 2014 Forfatter #12 Skrevet 9. april 2014 Takk for hjelpen alle her inne ^^, jeg håpet flere inn spill fra andre brukere sånn at jeg kunne ha prøv å analysere dette her^^
Gjest Lincoln Skrevet 9. april 2014 #13 Skrevet 9. april 2014 Avtal daten først du, så skal du få innspill.
Jeg_er_Alpakka Skrevet 9. april 2014 Forfatter #14 Skrevet 9. april 2014 Avtal daten først du, så skal du få innspill. den er avtalt nå 1
Gjest Leo Nardo Skrevet 9. april 2014 #15 Skrevet 9. april 2014 Først av alt; gratulerer med å ha beveget deg inn i kvinnenes land og ut av komfortsonen din! Jeg har lyst til å gi deg mitt perspektiv. Det er ikke rett eller feil, men det er slik jeg gjør det nå om dagen. Kanskje du finner det hjelpsomt. Å invitere jenter inn i livet ditt Tidligere brukte jeg alltid å spørre jenter jeg likte om de hadde lyst til å finne på noe en dag, om de hadde lyst å møte meg eller om de hadde lyst å ta en kaffe en dag. Dette har jeg gått helt vekk fra. Det jeg gjør nå er å si hva jeg ønsker skal skje og så gir jeg de en invitasjon til å tilbringe tid med meg, enten på noe jeg alt skal eller noe jeg planlegger kun for oss to. Forskjellen er kanskje subtil, men om du tenker litt på det, vil du innse at den allikevel er ganske fundamental. Om du spør en jente, "Har du lyst til å ta en kaffe en dag?", så har du alt lagt opp forholdet på en måte hvor hun er en pris som skal vinnes, du ber om å få av tiden hennes og du ber om at hun skal si ja. Samtidig legger du opp til at hun skal lede og ta avgjørelsen, i stedet for at du leder hele veien selv. Det jeg gjør nå er å invitere jenter til å tilbringe tid med meg og til å bli bedre kjent med meg. Jeg inviterer de inn i min verden og jeg legger det frem på en måte hvor jeg er tydelig på hva jeg vil og jeg spør ikke om lov. Sist jente jeg var ute sammen med sa jeg følgende til: "Jeg har lyst til å invitere deg med på noen en dag denne uken. Hvilken dag er best for deg?" En annen ting er at om jeg inviterer en jente med på noe og hun sier nei, så spør jeg som regel aldri en gang til. Om hun sier nei og ikke foreslår en annen dag, så sier jeg at invitasjonen står åpen ved en annen anledning og så glemmer jeg henne så sant jeg ikke hører fra henne igjen. Å møte henne Som regel foreslår jeg at vi skal møtes en plass i byen, enten nær meg eller nær henne og jeg sier ikke noe om hva som skal skje. Når jeg møter henne, så gir jeg henne alltid et godt smil, legger armen min rundt henne og gir henne en klem. Så begynner jeg å rusle avgårde og hun følger etter mens jeg kanskje sier: "Jeg tenkte at vi kunne gå en runde og så kan vi se om vi finner en plass å ta noe å drikke." Liker å ta det litt spontant. De første spørsmålene mine er som regel noe som dette: "Har du det bra?" "Gikk det bra å finne veien?" "Har du vært her før?" "Hva har du gjort i dag?" "Hva har du gjort siden sist?" "Har du hatt en bra uke?" Eller noe annet om omgivelsene eller så plukker jeg opp noe vi snakket om sist. Bare ta det lett og rolig. Du trenger ikke om å snakke hele tiden. Gi henne mulighet til å snakke og spørre også. Litt stillhet er fint. Etter en stund eller eventuelt når vi har funnet en plass og jeg har kjøpt oss noe å drikke, så går jeg kanskje litt dypere og spør litt mer om henne. I bunn og grunn handler det bare om å være nysgjerrig på henne og spørre om ting du faktisk lurer på. Ikke spør om ting kun for å spørre og ikke snakk for mye om deg selv eller forsøk å imponere henne med uinteressante ting. Hvorfor bor hun i denne byen? Har hun lyst å bli boende? Hvorfor studerer hun det hun gjør? Var det tilfeldig? Føler hun at hun har truffet? Hva vil hun videre? Hva drømmer hun om? Ble livet slik hun hadde tenkt? Var det dette hun tenkte når hun var yngre? Hva liker hun å gjøre når hun har fri? Hvor er hun om 10 år? HVEM ER HUN? En annen liten detalj er at jeg aldri sitter ovenfor jenter, men setter meg ved siden av de. Mindre intenst siden dere slipper å stirre på hverandre hele tiden, samtidig som at du har muligheten om du vil og kan i tillegg legge armen rundt henne om det føles naturlig. Mye bedre. Til slutt, husk at jenter også er svært nervøse, så ikke stress med det. Lykke til! 4
Floskelfrosk Skrevet 9. april 2014 #16 Skrevet 9. april 2014 Vis interesse uten å stille altfor mange spørsmål. Fokusér på å holde en samtale, ikke la praten bli som et intervju hvor du bombarderer henne med spørsmål. Du kan fint gi komplimenter, men ikke for mange og ikke for voldsomt.
Jeg_er_Alpakka Skrevet 10. april 2014 Forfatter #17 Skrevet 10. april 2014 (endret) Først av alt; gratulerer med å ha beveget deg inn i kvinnenes land og ut av komfortsonen din! Jeg har lyst til å gi deg mitt perspektiv. Det er ikke rett eller feil, men det er slik jeg gjør det nå om dagen. Kanskje du finner det hjelpsomt. Å invitere jenter inn i livet ditt Tidligere brukte jeg alltid å spørre jenter jeg likte om de hadde lyst til å finne på noe en dag, om de hadde lyst å møte meg eller om de hadde lyst å ta en kaffe en dag. Dette har jeg gått helt vekk fra. Det jeg gjør nå er å si hva jeg ønsker skal skje og så gir jeg de en invitasjon til å tilbringe tid med meg, enten på noe jeg alt skal eller noe jeg planlegger kun for oss to. Forskjellen er kanskje subtil, men om du tenker litt på det, vil du innse at den allikevel er ganske fundamental. Om du spør en jente, "Har du lyst til å ta en kaffe en dag?", så har du alt lagt opp forholdet på en måte hvor hun er en pris som skal vinnes, du ber om å få av tiden hennes og du ber om at hun skal si ja. Samtidig legger du opp til at hun skal lede og ta avgjørelsen, i stedet for at du leder hele veien selv. Det jeg gjør nå er å invitere jenter til å tilbringe tid med meg og til å bli bedre kjent med meg. Jeg inviterer de inn i min verden og jeg legger det frem på en måte hvor jeg er tydelig på hva jeg vil og jeg spør ikke om lov. Sist jente jeg var ute sammen med sa jeg følgende til: "Jeg har lyst til å invitere deg med på noen en dag denne uken. Hvilken dag er best for deg?" En annen ting er at om jeg inviterer en jente med på noe og hun sier nei, så spør jeg som regel aldri en gang til. Om hun sier nei og ikke foreslår en annen dag, så sier jeg at invitasjonen står åpen ved en annen anledning og så glemmer jeg henne så sant jeg ikke hører fra henne igjen. Å møte henne Som regel foreslår jeg at vi skal møtes en plass i byen, enten nær meg eller nær henne og jeg sier ikke noe om hva som skal skje. Når jeg møter henne, så gir jeg henne alltid et godt smil, legger armen min rundt henne og gir henne en klem. Så begynner jeg å rusle avgårde og hun følger etter mens jeg kanskje sier: "Jeg tenkte at vi kunne gå en runde og så kan vi se om vi finner en plass å ta noe å drikke." Liker å ta det litt spontant. De første spørsmålene mine er som regel noe som dette: "Har du det bra?" "Gikk det bra å finne veien?" "Har du vært her før?" "Hva har du gjort i dag?" "Hva har du gjort siden sist?" "Har du hatt en bra uke?" Eller noe annet om omgivelsene eller så plukker jeg opp noe vi snakket om sist. Bare ta det lett og rolig. Du trenger ikke om å snakke hele tiden. Gi henne mulighet til å snakke og spørre også. Litt stillhet er fint. Etter en stund eller eventuelt når vi har funnet en plass og jeg har kjøpt oss noe å drikke, så går jeg kanskje litt dypere og spør litt mer om henne. I bunn og grunn handler det bare om å være nysgjerrig på henne og spørre om ting du faktisk lurer på. Ikke spør om ting kun for å spørre og ikke snakk for mye om deg selv eller forsøk å imponere henne med uinteressante ting. Hvorfor bor hun i denne byen? Har hun lyst å bli boende? Hvorfor studerer hun det hun gjør? Var det tilfeldig? Føler hun at hun har truffet? Hva vil hun videre? Hva drømmer hun om? Ble livet slik hun hadde tenkt? Var det dette hun tenkte når hun var yngre? Hva liker hun å gjøre når hun har fri? Hvor er hun om 10 år? HVEM ER HUN? En annen liten detalj er at jeg aldri sitter ovenfor jenter, men setter meg ved siden av de. Mindre intenst siden dere slipper å stirre på hverandre hele tiden, samtidig som at du har muligheten om du vil og kan i tillegg legge armen rundt henne om det føles naturlig. Mye bedre. Til slutt, husk at jenter også er svært nervøse, så ikke stress med det. Lykke til! Et ord man "WOW" just WOW Takk jeg skal prøve dette oppsettet ditt ^^ så får jeg se hva som skjer ^^ Vis interesse uten å stille altfor mange spørsmål. Fokusér på å holde en samtale, ikke la praten bli som et intervju hvor du bombarderer henne med spørsmål. Du kan fint gi komplimenter, men ikke for mange og ikke for voldsomt. ok. men hvilken komplimenter mener du er for mye eller voldsomt? og noen tips om hvilken som er greie å si? Endret 10. april 2014 av Jeg_er_Alpakka
Floskelfrosk Skrevet 10. april 2014 #18 Skrevet 10. april 2014 ok. men hvilken komplimenter mener du er for mye eller voldsomt? og noen tips om hvilken som er greie å si Du må bare bruke sunn fornuft og være litt bevisst på hva du sier. Du sier ikke "du er så utrolig pen", men du kan f.eks. si noe om antrekket. Hvis hun er mer "pynta" enn vanlig så kan du f.eks. si "så fin du var i dag". Det virker ikke for heavy, samtidig som at det er lov å legge til "i dag" så lenge hun faktisk har gjort en ekstra innsats for å se bra ut. Det betyr ikke at hun ikke er fin til vanlig.
Gjest Leo Nardo Skrevet 10. april 2014 #19 Skrevet 10. april 2014 Vedrørende det å gi en kvinne kompliment Jeg føler at mange menn misforstår bruken av kompliment. Enten overdriver de og gir kompliment fordi de prøver å få noe tilbake eller så unngår de bevisst å bruke de fordi de er redd for å virke for interessert eller å gi henne for mye oppmerksomhet. Har du noen gang opplevd noe som er virkelig vakkert og som beveger deg? En fantastisk naturopplevelse? En høyverdig musikkopplevelse? Eller et vakkert bilde? Når du uttrykker din begeistring for disse opplevelsene, enten for deg selv eller til noen rundt deg, forventer du å få noe i retur? Selvsagt ikke, men å uttrykke begeistringen din setter ord på det du opplever og forsterker opplevelsen. Oppfør deg rundt kvinner på akkurat samme måte. Et kompliment til en kvinne skal være en gave du gir uten å forvente noe i retur, enten det er et smil, en annen reaksjon eller at hun skulle like deg. Du bare deler din opplevelse av henne og er ikke redd for å vise at du setter pris på henne, enten det er noe hun gjør eller at du bare plutselig synes hun ser så utrolig fin ut der hun sitter at du har lyst å fortelle henne det. La det komme naturlig og spontant. Avslutningsvis må jeg bare si at det å i det hele tatt invitere en kvinne til å tilbringe tid med meg kombinert med måten jeg ser på henne er et kompliment i seg selv.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #20 Skrevet 10. april 2014 Hehe, leste akkurat i ei dagbok om ei som freaka ut når karen hun skulle på date med satt seg på samme side som henne Og for å være ærlig så foretrekker jeg nok å kunne se den jeg er på date med i øynene - uten å få kink i nakken Lykke til ts! Det går sikkert fint. Som jente har jeg vært på mange kaffidater - og de eneste jeg kan si m hånden på hjerte har vært grusomme er de "forhåndsregisserte". Man merker fort når daten driver med skuespill/ følger en mal- så ikke undervurder oss jenter vær deg selv. Og om det skulle bli litt keitete og rart i starten, så går det seg nok til. Still "frie" spørsmål, smil og vær _positiv_ det er ikke alltid man oppnår den kjemien man håper på i utgangspunktet, men det gjelder begge veier. Hun må jo sjarmere deg også blir nok en kjekk søndag uansett!Anonymous poster hash: a2249...066 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå