AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 Har operert vekk to visdomstenner og har da sydd.. De sa stingene skulle løse seg opp av seg selv etterhvert. Det jeg lurer på er hvor lang tid det tar? Ca? Nå som hevelsen har gått ned er det så jævlig ubehagelig, for jeg svelger tråden og må liksom "hoste" den opp igjen hele tiden pga den er blitt for lang.. Eller hva jeg skal si... Noen som vet sånn noenlunde hva man kan forvente? Anonymous poster hash: d9d23...dad
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Sting som løser seg selv om bruker et par uker på dette. Men slike sting skal gjerne være sydd godt ned i kjøttet. Det som er løst løsner når den delen av tråden som er inne i vevet ditt løser seg opp. Jeg ville nok gått tilbake til tannlegen og bedt dem ordne den løse tråden. Anonymous poster hash: dd40e...9c7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 Hmm... Er mange løse tråder da. Har sånn 5-10 sting (aner ikke egentlig), men det er et som går langs siden av tennene foran som ligger helt utenpå (ser ut som de har snittet nedenfor de vanlige jekslene), og den er løs, men den vil jeg tro jeg ikke kan ta bort. Den andre er en "floke" bak rett ved svelget, og det er den som er irriterende, men det ser ut som det er flere sting som henger sammen og som har blitt "slappe" når hevelsen har gått ned, sånn at den "ballen" da dingler litt opp og ned, men når jeg var bortpå den og prøvde å finne ut hva det var (skjønte ikke at det var sting først), så virket det som hele greien henger fast nedi der, så vil tro at hvis de klipper noe der ryker hele greien..? Faen, var ikke så lett å forklare det her. Kan ringe tannlegen imorgen og høre. Anonymous poster hash: d9d23...dad
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #4 Skrevet 8. april 2014 5-10 sting?!?! Jeg opererte ut visdommstenner selv.. Hos spesialist. Ene ble operert ut nesten sidelengs, og der fikk jeg to sting. Ett på den andre. Det er kanskje veken du kjenner? Om du har veke der? Jeg hadde veke i mine sår, men hadde også sting som skulle fjernes.... Anonymous poster hash: dd40e...9c7 1
Påfugl Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 Hvis det henger en løs tråd på den måten ville jeg bare tatt saksen fatt og klippet den ned.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #6 Skrevet 8. april 2014 5-10 sting?!?! Jeg opererte ut visdommstenner selv.. Hos spesialist. Ene ble operert ut nesten sidelengs, og der fikk jeg to sting. Ett på den andre. Det er kanskje veken du kjenner? Om du har veke der? Jeg hadde veke i mine sår, men hadde også sting som skulle fjernes.... Anonymous poster hash: dd40e...9c7 Ja, ser sånn ut? Har ikke peiling jeg. Det er i allefall et foran, og to bak på hver side. De bak ser bare ut som to floker, så er mulig det er flere inni der, eller flere knuter (?). Aner ikke. Har bare sydd på kneet før, og da var det jo lett å se, men inni kjeften med tannkjøtt som henger og slenger så er det ikke så lett. Hva er veke? De har ikke sagt noe om at jeg har noe sånt.. Hvis det henger en løs tråd på den måten ville jeg bare tatt saksen fatt og klippet den ned. Ja, er bare at det ser ut som... Hva skal jeg si? At hvis jeg klipper så går hele tråden opp? Altså, den delen som er løs har liksom knute på tuppen som holder greien sammen ser det ut som... Er litt redd for at tannlegen skal bli sur hvis jeg klipper og hele skiten rakner xD Anonymous poster hash: d9d23...dad
Påfugl Skrevet 8. april 2014 #7 Skrevet 8. april 2014 Ja, er bare at det ser ut som... Hva skal jeg si? At hvis jeg klipper så går hele tråden opp? Altså, den delen som er løs har liksom knute på tuppen som holder greien sammen ser det ut som... Er litt redd for at tannlegen skal bli sur hvis jeg klipper og hele skiten rakner xD Anonymous poster hash: d9d23...dad Beklager, så ikke det forrige innlegget ditt før jeg postet. Skjønner at du er litt mer skeptisk til å klippe da. Men det hørtes veldig ekkelt og plagsomt ut, jeg ville ringt tannlegen og spurt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #8 Skrevet 8. april 2014 Det er tydelig at det er forskjellige teknikker der. Veke = en tynn pølse av bandasje med antiseptisk salve, mens for å forhindre at noe setter seg ned i hullet, unngå kald trekk ned mot beinet (kan gi beinbetennelse) og fungerer også samtidig litt som dren for sårvæske. Jeg fikk satt i en sånn veke, hvor toppen stakk opp til der tyggeflaten var før nesten, også var det sydd rundt. Når de tok stinget og dro opp veken så var der dermed et lite hull der hvor tannen var, men mye mindre enn om de ikke hadde sydd. Anonymous poster hash: dd40e...9c7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #9 Skrevet 8. april 2014 Det er tydelig at det er forskjellige teknikker der. Veke = en tynn pølse av bandasje med antiseptisk salve, mens for å forhindre at noe setter seg ned i hullet, unngå kald trekk ned mot beinet (kan gi beinbetennelse) og fungerer også samtidig litt som dren for sårvæske. Jeg fikk satt i en sånn veke, hvor toppen stakk opp til der tyggeflaten var før nesten, også var det sydd rundt. Når de tok stinget og dro opp veken så var der dermed et lite hull der hvor tannen var, men mye mindre enn om de ikke hadde sydd. Anonymous poster hash: dd40e...9c7 Hmm... Regner med de hadde sagt det hvis jeg hadde det og skulle ta den ut vil jeg tro? Har ikke fått noen time der til hverken kontroll eller fjerning av noe, så får vel satse på at de ikke har glemt igjen noe der (ikke at jeg stoler så veldig på det, opplevd mye rart hos tannlegen ) Anonymous poster hash: d9d23...dad
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå