Gå til innhold

Dalicin mot bakteriell vaginose

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

har fått Dalicin av legen min (sånn krem som skal inn i skjeden), noen som har opplevd bivirkninger?

Anonymous poster hash: da061...61a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dalacin* heter den visst. Jeg hadde bittelitt svie før jeg begynte på denne (legen vet ikke helt om det er BV, men skada ikke å prøve sa han), men nå svir det ganske mye i skjeden. Er det normalt?

Skrevet

Jeg husker jeg fikk Dalacin til å smøre på kviseutbrudd i ansiktet når jeg var yngre..?!?!??!

AnonymBruker
Skrevet

Virker noe rart og skal bruke den innvortes,syns jeg.selv om det er mye medisiner som blir brukt til mye utenom det dem egentlig er beregnet for.

Har du prøvd multi-gyn?selge kun på Boots apotekene etter det jeg vet.

Koster litt og behandlingen er litt lang syns jeg.

Jeg måtte bruke denne i to omganger,men etter det har jeg ikke hatt tilbakefall.

Anonymous poster hash: 4153d...36c
AnonymBruker
Skrevet

I felleskatalogen står det at lokal irritasjon er en vanlig bivirkning.

Anonymous poster hash: e5e1d...285

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker jeg fikk Dalacin til å smøre på kviseutbrudd i ansiktet når jeg var yngre..?!?!??!

Det finnes Dalacin til både kviser og bakteriell vaginose.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes Dalacin til både kviser og bakteriell vaginose. Anonymous poster hash: da061...61a

Og til infeksjon i sår. Dalacin har flere bruksområder.

Anonymous poster hash: 10486...9e3

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

har fått Dalicin av legen min (sånn krem som skal inn i skjeden), noen som har opplevd bivirkninger?

Dalacin* heter den visst. Jeg hadde bittelitt svie før jeg begynte på denne (legen vet ikke helt om det er BV, men skada ikke å prøve sa han), men nå svir det ganske mye i skjeden. Er det normalt?

Hei

Jeg var ferdig med min Dalacinkur i går. Jeg fikk tre stikkpiller som jeg satt inn ved sengetid tre kvelder på rad. Og ja, noen ganger kan det rett og slett gjøre vondt. Det føles som det som amerikanerene kalles for "coldburn", altså når noe er så kaldt mot huden at det svir som om man har brent seg. Det føltes også som om jeg hadde fått blærebetennelse. Så jeg tok rett og slett en paracet.

Vær obs på at medisin mot BV (både vaginal og oral) slår ut bakteriefloraen i underlivet og at du derfor etter en slik runde med antibiotika kan få sopp. Jeg kombinerer alltid en BV-kur med stikkpiller for skjeden som opprettholder balansen i underlivet. Jeg bruker Vivag sine. Setter inn en hver morgen og kveld under hele BV-behandlingen + noen dager i ettertid. De gangene jeg ikke gjør det får jeg alltid sopp.

Anonymous poster hash: 52bc0...435

AnonymBruker
Skrevet

Virker noe rart og skal bruke den innvortes,syns jeg.selv om det er mye medisiner som blir brukt til mye utenom det dem egentlig er beregnet for.

Har du prøvd multi-gyn?selge kun på Boots apotekene etter det jeg vet.

Koster litt og behandlingen er litt lang syns jeg.

Jeg måtte bruke denne i to omganger,men etter det har jeg ikke hatt tilbakefall.

Anonymous poster hash: 4153d...36c

http://felleskatalogen.no/medisin/dalacin-pfizer-547797

Anonymous poster hash: 52bc0...435

Skrevet

Åja, det visste jeg ikke! Da lærte jeg noe nytt! Tenkte liksom det var litt rart ettersom jeg hadde fått det til akne (og det svidde som f) og hun lurte på om det var normalt at det svidde når man innførte det i skjeden :fnise: My bad my bad!

AnonymBruker
Skrevet

Åja, det visste jeg ikke! Da lærte jeg noe nytt! Tenkte liksom det var litt rart ettersom jeg hadde fått det til akne (og det svidde som f) og hun lurte på om det var normalt at det svidde når man innførte det i skjeden :fnise: My bad my bad!

Når du får det til akne er det oppløst i sprit. Vaginaltabletten er selvsagt ikke det (da hadde det svidd) den er mer fettstoffer, tror jeg.

Skrevet

Når du får det til akne er det oppløst i sprit. Vaginaltabletten er selvsagt ikke det (da hadde det svidd) den er mer fettstoffer, tror jeg.

Trodde jo det var det samme jeg fikk den gangen, derfor jeg svarte som jeg gjorde :laugh: har innsett forskjellen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...