Gå til innhold

Bærbar pc


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg skal kjøpe bærbar pc som ikke bør være dyrere enn 10-12.000.

Den skal brukes til internettsurfing og jeg skal kunne ha bilder fra digitalkamera der. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du kan få en veldig bra PC til den prisen. Jeg er svak for IBM-maskiner, fordi de har vist seg å være stabile og robuste. Jeg kjøpte en til kr 12 500, men det var med CD-brenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Centrino for en billig penge:

Divers Dell-PC'er

Uansett hva en du måtte velge, velg en med mobile-prosessor. Centrino er forøvrig en "pakke" med bl.a Mobile-prosessor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ja, cd-brenner kan være greit å ha. Hvilken modell- og hvor kjøpte du den? Hvor stor lagringskapasitet er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest observatøren
Centrino for en billig penge:

Divers Dell-PC'er

Uansett hva en du måtte velge, velg en med mobile-prosessor. Centrino er forøvrig en "pakke" med bl.a Mobile-prosessor.

hva mener du med mobil prosessor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En Mobile prosessor er litt dyrere enn "vanlige" prosessorer, men er mer tilpasset en bærbar PC. En bærbar PC har ikke mulighet til å kjøle så mye som en stasjonær PC, så en Mobile i stede for vanlig Pentium prosessor i bærbare er best.

En Mobile-prosessor yter mer pr Mhz og vil derfor utvikle mindre varme, fordi den ikke trenger så høy klokkefrekvens. Resultatet blir mindre støy (trenger ikke å kjøles ned så mye) , mindre varme, mindre strømforbruk og lengre batterilevetid(mindre strømforbruk p.g.a. lavere klokkefrekvens).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...