Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2004 #1 Skrevet 7. juni 2004 Jeg skal kjøpe bærbar pc som ikke bør være dyrere enn 10-12.000. Den skal brukes til internettsurfing og jeg skal kunne ha bilder fra digitalkamera der. Noen som har tips?
Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2004 #2 Skrevet 7. juni 2004 Du kan få en veldig bra PC til den prisen. Jeg er svak for IBM-maskiner, fordi de har vist seg å være stabile og robuste. Jeg kjøpte en til kr 12 500, men det var med CD-brenner.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 7. juni 2004 #3 Skrevet 7. juni 2004 Centrino for en billig penge: Divers Dell-PC'er Uansett hva en du måtte velge, velg en med mobile-prosessor. Centrino er forøvrig en "pakke" med bl.a Mobile-prosessor.
Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2004 #4 Skrevet 7. juni 2004 ja, cd-brenner kan være greit å ha. Hvilken modell- og hvor kjøpte du den? Hvor stor lagringskapasitet er det?
Gjest Gjest nr. 2 Skrevet 7. juni 2004 #5 Skrevet 7. juni 2004 Jeg kjøpte en IBM ThinkPad R40e P2200 (puh!) fra Dropzone.
Gjest observatøren Skrevet 9. juni 2004 #7 Skrevet 9. juni 2004 Centrino for en billig penge: Divers Dell-PC'er Uansett hva en du måtte velge, velg en med mobile-prosessor. Centrino er forøvrig en "pakke" med bl.a Mobile-prosessor. hva mener du med mobil prosessor?
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2004 #8 Skrevet 9. juni 2004 En Mobile prosessor er litt dyrere enn "vanlige" prosessorer, men er mer tilpasset en bærbar PC. En bærbar PC har ikke mulighet til å kjøle så mye som en stasjonær PC, så en Mobile i stede for vanlig Pentium prosessor i bærbare er best. En Mobile-prosessor yter mer pr Mhz og vil derfor utvikle mindre varme, fordi den ikke trenger så høy klokkefrekvens. Resultatet blir mindre støy (trenger ikke å kjøles ned så mye) , mindre varme, mindre strømforbruk og lengre batterilevetid(mindre strømforbruk p.g.a. lavere klokkefrekvens).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå