Gå til innhold

Hard avføring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg har alltid hard avføring.. jeg bruker hvertfall 15 min på å bæsje. Ønsker jeg bare brukte noen minutter så bæsjen bare sklei ut :( må liksom sitte der og trøkke skikkelig for at noe skal komme ut.. Hva kommer dette av? Jeg har som regel alltid sånn bæsj, aldri hatt "normal" avføring. Også er bæsjeplumpene ikke kabler, men bare mellom-små klumper.. Jeg bæsjer forresten kun 2-3 ganger i uka.
Burde jeg bli beskymra? Noen fler som har det sånn? :(



Anonymous poster hash: 8b07b...f28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan nok ha noe med at du bæsjer kunn 2-3 ganger i uka. Drikker du nok vann?

Lactulose/duphalac kan også hjelpe :) Jeg pleier å ta det selv når jeg har hard avføring.



Anonymous poster hash: 3dcef...a04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke nødvedigvis bli bekymra, men en tur til lege vil jeg likevel anbefale. Sansynligvis bare noe som lett kan ordnes med kosthold, men igjen...tryggest råd får du nok av en lege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!
jeg drikker mye vann :(
jaja, får ta en tur til legen. Skal jo ikke akkurat :)

ts



Anonymous poster hash: 8b07b...f28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har nok forstoppelse. Og hard mage. Vann, kaffe og fiber hjelper mot det. Og Laktulose.

Anonymous poster hash: f0c96...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje logg hva du spiser i løpet av en uke eller to, og så dra til legen for å få vite om det er kostholdet. Inntill da kan jeg anbefale at du tar en krakk eller noe med deg på toalettet for å sette beina på så de blir hevet. Funker gull:)



Anonymous poster hash: 3a82a...c69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt det slik. :( Kan gå flere dager mellom hver gang jeg går på do. I ferien er det enda verre.



Anonymous poster hash: 34d14...457
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt vanlige ting som biola, svisker, fiberrikt kosthold? Banan og druer kan være lurt å kutte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...