Gå til innhold

Kan jeg få dekket silikon/brystløft? Erfaringer med silikon/brystløft etter vektnedgang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg fikk et lite kick nå, og ble en smule motivert til å spare. MEN, er jeg dum om jeg går til legen og snakker om dette, og hører om jeg kan få noe dekt? Jeg er temmelig sikker på at det er umulig i min situasjon, da jeg ikke har ryggplager eller har fått barn. Eneste jeg kan "begrunne" med er at jeg sliter enormt med selvbildet mitt, går i terapi for alvorlig depresjon og er medisinert - og mange av mine problemer har oppstått og oppstår pga dårlig selvbilde. Men det føler jeg ikke er en god nok grunn, og jeg vil ikke akkurat bruke det som en unnskyldning/grunn heller.

Anonymous poster hash: 934ca...7c4

Hei!

Jeg vil bare komme med et innspill, ser du sliter med selvbildet ditt og kanskje kan bruke det som argument for å få det dekket. Slik tenkte jeg og. Har selv vokst opp med mor og fire søstre, de har digre flotte pupper alle sammen. Jeg, jeg fikk ingenting. Mest av alt har jeg blitt mobbet av familie, og ikke nok med små pupper, så er jeg "velsignet" med en atletisk kroppsbygning. Jeg ser guttete ut i kroppen. Jeg slet med dårlig selvtillit og dårlig selvbilde, men det ble fikset på andre måter.

Etter mye tenking og fundering det siste året, har jeg bestemt meg for å forstørre brystene mine. Jeg kunne sikkert fått det dekket, da jeg rett og slett er helt flat. Men jeg og kjæresten min satte oss ned og lagde en plan.

Jeg må spare ca 4000kr i måneden i ti måneder for å ha råd. Derfor kuttet jeg ned på det jeg kunne og satte opp forbruksbudsjett. Jeg tar ekstravakter på jobben når det byr seg. Dessuten jogger jeg mye, og la ut annonse i lokalavisa, om at jeg gjerne tar med hunder på løpeturer mot en mindre sum.

Nå har også finn.no lansert "småjobber", hvor man kan ta jobber som å passe dyr, vaskehjelp hos andre, leksehjelp, sjaue i hagen osv som man kan tjene godt på uten masse arbeid.

Til sommeren tar jeg en liten ekstrajobb, alle pengene sparer jeg.

Dette krever jo ikke ekstra mye arbeid, og du kan tjene gode penger på det. Dessuten vil du sitte igjen med en mestringsfølelse som kan være god for selvbildet :) Det blir også ekstra stas når man sitter der og har betalt det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heartbeat

Du kan få operasjon ved vektnedgang. Få legen til å sende henvisning til plastikkkirurg, så får denne avgjøre om du får det dekket eller ikke :)

Mange forskjellige meninger hos kirurger, så det er de som avgjør om de opererer deg på statens regning eller ikke :)

Verdt et forsøk.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...