Gå til innhold

Valg av sykepleieteoretiker til bachelor oppgave


IKL

Anbefalte innlegg

Hei !

Håper noen der ute kan hjelp meg litt. Jeg skriver bachelor oppgave og skal nå velge hvilken teoretiker jeg ønsker å benytte meg av. Jeg skriver om pasienter som ønsker å dø hjemme. Jeg føler meg så vinglete og klarer ikke å falle på kun èn. Er det noen som har noen tips?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er problemstillingen?

Hvordan kan sykepleier tilrettelegge for en verdig død til en pasient med kreft som ønsker å dø hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange aktuelle teoretikere, det første som slår meg er Joyce Travelbee



Anonymous poster hash: 3a3e6...5a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callista Roy? Hun er ikke av de mest kjente, og kanskje litt mere krevende i sin modell. Men du kan absolutt tjene på å velge noe annet enn de typiske teoretikerne.



Anonymous poster hash: df1ff...6e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callista Roy? Hun er ikke av de mest kjente, og kanskje litt mere krevende i sin modell. Men du kan absolutt tjene på å velge noe annet enn de typiske teoretikerne.

Anonymous poster hash: df1ff...6e5

Ikke sikkert det er så dumt! Alt tas opp til vurdering! Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virginia Henderson :) "Sykepleieren skal hjelpe pasienten til en verdig og fredfulle død, når den er nært forestående"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror valget står mellom Martinsen eller Eriksson. Jeg har ikke fokus på grunnleggende behov, men uttrykk som trygghet, livskvalitet, verdighet. Henderson har mye fokus på grunnleggende behov, derfor ser jeg litt bort fra den.

Flere tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvordan kan sykepleier tilrettelegge for en verdig død til en pasient med kreft som ønsker å dø hjemme?

Hmm, komplekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...