Gå til innhold

Gratis fysioterapi


Mrs_M

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det stemmer at du har rett på gratis fysioterapi, om du har bekkenløysing under graviditeten. Men det spørst kor alvorlig ramma av bekkenløsning du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har rett på det ja. Men det er merkelige regler.

Det må nemlig stå "bekkenløsning med gangvansker" på henvisninga fra fastlege om du skal ha rett på gratis behandling.

Bare slik det er i følge manuell terapeuten jeg går til. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet har man ikke rett på gratis behandling, selv om graviditeten er skylden i problemene.

Men det er ett unntak i loven (husker ikke hva den heter nå, men foreningen for bekkenløsning har link på sine sider) og jeg har lest der. Der står det at man får gratis behandling dersom man har bekkensmerter med gangproblemer.

Min lege skrev bevegelsesproblemer. Håper det betyr det samme altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...får se hva legen sier/skriver da..Har ikke så store smerter at jeg ikke klarer å gå...Men vondt er det til tider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du ber bare din læge om at skrive gangvansker så du slipper at betale mellemlæg, og et andet godt råd, gå til manuelteapaut fram for fysse, det er en fysiteaput som har tage et par år ekstra og kan nogen flere ting, kan sige at efter jeg gik til manuelteapaut i forrige svangerskab, har jeg ikke haft brug for nogen i dette, og jeg som har lidt så meget af bækkenløsning i alle de sidste 4 svangerskab, så jeg kan varmt anbefale brug af manuelteapaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan på det varmeste anfefale en manuell terapaut jeg også. Var helt handikappet for to mnd siden, nå har jeg nesten ikke noen plager i det heletatt. hvis jeg ikke husker helt galt nå må det stå som de andre her skriver "bekkenløsning m gangvansker" og diagnose nr W85, ikke W99, som er "vanlig" bekkenløsning... Se etter dette på rekvisisjonen, så sparer du deg for endel stri...

Ann Forup, gikk du til Geir Hellerud? Siden du bor i Eidsvoll, så er vel det nærliggende... Jeg går til han og han er jammen en mirakelmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yep jeg gik hos ham og han er en mirakel mand der vil noget, jeg fik omkring 6 behandlinger og så kunne jeg springe trapper og løb og næsten gå i split, og i dette svangerskab har jeg ikke haft nogen problemer overhoved så dejligt, så nu håber jeg at selv fødslen bliver lettere nu hvor jeg ikke har nogen bækkensmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, legen min hadde ikke klart å gjøre det riktige. Visstnok hadde han skrevet forflytningsvansker på beskrivelsen, men bare bekkenløsning på diagnosen.

Det var så vidt jeg fikk være med på bassengtreningen i dag på grunn av det. Og fysioterapeuten som hadde bassengtreningen må nå gå til legen og be legen skrive ny henvisning.

Altså: det må stå følgende på henvisningens diagnosebit for å få gratis behandling: "bekkenløsning med gangvansker". Verken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...