lulu87 Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 En venninne og jeg har snakket om å ta oss en sydentur i begynnelsen/midten av juni, men er veldig i tvil om hvor vi skal reise. Har bestemt oss for at vi vil reise et sted vi ikke har vært før, men dette gjør det jo vanskeligere å velge land og sted. Har tidligere vært flere ganger i Tyrkia og en gang på Kreta og har likt meg på begge steder, så kan godt reise til disse landene igjen. Har også tenkt litt på Spania, Hellas(Kreta og Hellas er jo mye av det samme) og Bulgaria, men er åpen for andre land også. Har noen krav: -Må være solrikt -Må være varmt i lufta og badevennlig temperatur i vannet -Må være hotell med gangavstand til stranda -Må være litt å finne på om kvelden(restauranter, shopping o.l. i nærheten) -4 eller 5 stjerners hotell(om noen kommer med hotellanbefalinger) -Maks 4000 kr for en uke inkl. fly og hotell Noen som har noe tips til hvor vi kan reise?
Sissan1 Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Vi er glade i mallorca, og hadde også et fint opphold på Menorca i fjor høst. Men der er det ganske stille (eller var det i september - på tampen av sesongen). Har vært på et par venninneturer på Rhodos, der får du alt du trenger - fine strender, rullesteinsstrender, full fest, roligere, gamleby og nytt sentrum med gode shoppingmuligheter. Har aldri bodd på 4/5-stjerners der, stort sett leid leilighet på mindre hoteller og hatt selvhushold, så kan ikke anbefale noe hotell der.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 (Kreta og Hellas er jo mye av det samme) Kreta er i Hellas I begynnelsen av juni er det ikke alltid så varmt nord i Middelhavsområdet, men på Kypros, Malta, de greske øyene, Mallorca og Menorca er det varmere. Det blir mye verre å finne 4-5 stjerners hotell så råbillig som dere vil ha, det er et umulig ønske. Jeg tok en kjapp titt hos et charterselskap nå for moro skyld, og det billigste jeg kunne finne var 2-stjerners på fæle, masete Sunny Beach i Bulgaria til 3996. Anonymous poster hash: ac5d3...e1e 1
lulu87 Skrevet 8. april 2014 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2014 Kreta er i Hellas I begynnelsen av juni er det ikke alltid så varmt nord i Middelhavsområdet, men på Kypros, Malta, de greske øyene, Mallorca og Menorca er det varmere. Det blir mye verre å finne 4-5 stjerners hotell så råbillig som dere vil ha, det er et umulig ønske. Jeg tok en kjapp titt hos et charterselskap nå for moro skyld, og det billigste jeg kunne finne var 2-stjerners på fæle, masete Sunny Beach i Bulgaria til 3996. Anonymous poster hash: ac5d3...e1e Hihi, jeg vet egentlig det Fant mange steder på finn som lå under 4000 kr for en uke Er per person jeg tenker altså, ikke for begge to. Det kom kanskje litt for dårlig frem
Sissan1 Skrevet 9. april 2014 #5 Skrevet 9. april 2014 4-stjerners en uke til 4 000 betinger nok at dere reiser i mai. Helst rundt 17. mai. Lite lavpris i juni, men holder dere hodet kaldt, venter dere og sjekker restplasser/reiser på en dags varsel. Da kan dere få fine hoteller til den prisen. Men dere kan også bli sittende hjemme :-) Om du sjekker Finn og finner slike priser - husk å sjekke flytidene. Ofte er det 12-16 timer, eller flytur med bytte og overnatting underveis når det er for godt til å være sant....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå