Gå til innhold

Grenseverdier?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk svar på blodprøver på sms i dag og det sto at alt var ok, men at jeg har noen grenseverdier og bør komme på kontroll om 6 mnd. Hva betyr det?

Sjekket forresten mye forskjellig. Vitaminer, stoffskiftet, lever- og galleverdier osv.

Anonymous poster hash: 25121...e92
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr at du har noen verdier som er igrenseland for hva som er normalt. De vil derfor se om ting endrer seg eller ikke. F.eks D-vitamin som mange har lavt av nå, men får mer etter sommeren,

Anonymous poster hash: 16fd6...c50
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr at du har noen verdier som er igrenseland for hva som er normalt. De vil derfor se om ting endrer seg eller ikke. F.eks D-vitamin som mange har lavt av nå, men får mer etter sommeren,

Takk for svar! Jeg hadde nesten tomme jernlagre + folatmangel for ett år siden, så hadde vært greit å vite om det var disse verdiene som lå i grenseland for å vite om jeg skal fortsette med tilskudd eller ikke...

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg hadde nesten tomme jernlagre + folatmangel for ett år siden, så hadde vært greit å vite om det var disse verdiene som lå i grenseland for å vite om jeg skal fortsette med tilskudd eller ikke...

Det kan du spørre legen om. Jeg ber ofte om utskrift av tester for å vite selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Normalområdet for prøvesvar er definert slik at 95% av alle friske ligger innenfor, mens 5% av alle friske ligger utenfor normalområdet.

Legen som har rekvirert prøvene må ta stilling til hvordan eventuelle grenseverdier skal følges opp.

Når legen har anbefalt ny prøve om 6 måneder, betyr det at hun/han mener det ikke er grunn til noen tiltak raskere. Har du spørsmål til dette, kontakter du naturligvis legen.

Anonymous poster hash: a1cfb...1dc
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...