Gå til innhold

voldtektsettervirkninger -legevakt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på snart 18 år som ble voldtatt i fjor. Har bearbeidet ting på egenhånd og har hatt det greit etter noen måneder osv, men ser kanskje nå at det er dumt jeg ikke gikk til psykolog. Han kontaktet meg i går og ville ha sex og jeg ble så oppskaket (finner ikke noe annet ord som kan beskrive det) at jeg har ikke sovet i natt, og har ligget og halsen har snøret seg igjen slik at jeg nesten ikke har fått puste, og det har kjentest ut som jeg skulle spy samtidig og har hatt syk hodepine. Er helt ødelagt nå og må droppe tentamen pga det og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har hatt mange usammenhengende rare tanker og alt er bare trist og fælt nå. Har ikke familie eller venner jeg kan prate med om dette.

Anonymous poster hash: 2340d...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du kanskje ta en telefon til Dixi?



Anonymous poster hash: c2202...37a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg har PTSD? Har sovet nå så det går litt bedre.. Tror jeg skal dra på helsestasjon eller legevakta etterhvert.



Anonymous poster hash: 2340d...48b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt hjelpeapparatet, f.eks. Dixi som du har fått link til her.

Start et sted slik at du får tatt tilbake livet ditt og får styringen selv.



Anonymous poster hash: afed1...67a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror kanskje jeg har PTSD? Har sovet nå så det går litt bedre.. Tror jeg skal dra på helsestasjon eller legevakta etterhvert.

Anonymous poster hash: 2340d...48b

Jeg tror du får mer hjelp av Dixi enn på legevakta.

Det du opplever nå er jo er angstanfall på bakgrunn av den traumatiske opplevelsen en voldtekt er, og dette kan jobbes med hos psykolog.

Ring fastlegen din og få henvisning til psykolog. Det verste som skjer nå er at du føler sterkt fysisk ubehag under tentamen, og du bør ta kontakt med sosiallærer på skolen ifht den eksamenen og forklare at du muligens trenger ta den om igjen pga dette(og skaff deg legeerklæring på det).

En annen ting er at du burde få ham til å innrømme voldtekt/at det ikke var frivillig på sms, og så anmelde ham med meldingene som bevis.

Anonymous poster hash: 1149f...da1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du får mer hjelp av Dixi enn på legevakta.

Det du opplever nå er jo er angstanfall på bakgrunn av den traumatiske opplevelsen en voldtekt er, og dette kan jobbes med hos psykolog.

Ring fastlegen din og få henvisning til psykolog. Det verste som skjer nå er at du føler sterkt fysisk ubehag under tentamen, og du bør ta kontakt med sosiallærer på skolen ifht den eksamenen og forklare at du muligens trenger ta den om igjen pga dette(og skaff deg legeerklæring på det).

En annen ting er at du burde få ham til å innrømme voldtekt/at det ikke var frivillig på sms, og så anmelde ham med meldingene som bevis.

Anonymous poster hash: 1149f...da1

Jeg vil ikke anmelde. Dette har jeg bestemt meg for. Er redd for å snakke med fastlegen siden han kjenner meg og familien min så godt.. Lurer heller på om jeg skal snakke med psyk sykepleier på helsestasjonen siden jeg har nummeret hennes og be om henvisning.

Anonymous poster hash: 2340d...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd for å snakke med fastlegen siden han kjenner meg og familien min så godt..

Anonymous poster hash: 2340d...48b

Hvorfor i all verden har du valgt en fastlege som du ikke har tillit til?

Anonymous poster hash: 182fd...4d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har du valgt en fastlege som du ikke har tillit til?

Anonymous poster hash: 182fd...4d0

Jeg har ikke valgt han. Har hatt han hele livet.

Anonymous poster hash: 2340d...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke valgt han. Har hatt han hele livet.

Anonymous poster hash: 2340d...48b

Du står fritt til og bytte! Alle kan bytte fastlege.

Anonymous poster hash: 8ebe9...e19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...