Gå til innhold

Fengsel for Anne - Kat

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva en slik straff ligger på til vanlig da? Hadde jeg vist det, kunne man jo sagt noe..noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Hun fikk en straff utmålt etter normale prinsipper for fyllekjøring.

(Men hun har vel fått litt ekstra pga all avisoppslagene. Jeg er glad det ikke skrives slik om meg når jeg evt gjør noe galt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

*dægern du er rask* :o

Jeg tror også hun har fått litt ekstra for avisoppslagene og det synes jeg ikke er riktig.

Vi leser jo om tilfeller hvor noen har hatt 2 i promille og sluppet straff :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllekjøring er noe av det verste jeg vet, tenk om hun hadde kjørt ned et par unger på fortauet!

Er enig i at hun har hatt et mediakjør uten like, men synes ikke det er noe formildende iforhold til fyllekjøringen. Hun hadde jo 1,26 i promille, da må hun jo ha kjent det i hode og skjønt hun var påvirket før hun satt seg i bilen.... :roll:

Nei, her må nok AnnKat ta ferien på Bretvet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
*dægern du er rask* :o

Jeg tror også hun har fått litt ekstra for avisoppslagene og det synes jeg ikke er riktig.

Vi leser jo om tilfeller hvor noen har hatt 2 i promille og sluppet straff :klø:

30 dager for promillekjøring er det normale. Bot som tilsvarer 1,5 mnd lønn er normalt.

Noen slipper straff, da er det andre forhold tilstede, at det ikke er bevist godt nok, de var syke, de kjørte noen til sykehus (nødrett) osv.

Anne Cath har tilstått, da er det ikke mye å slippe unna.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke bare fyllekjøring, hun krasjet i to biler også. Jeg synes straffen var vel fortjent. Fyllekjøring er ikke til å spøke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Det var jo ikke bare fyllekjøring' date= hun krasjet i to biler også.

Dette er erstatningssaker som er gjort opp via forsikringsselskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frigg

Er selv ikke så inne på hvilke strafferammer som gjelder, men det ser nå ut som hun har fått den straffen som de som bryter denne/disse loven(e) får.

Og litt til kanskje, i og med at nyheten om hennes idioti blir delt med gud og hverkvinnsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var jo liksom ikke bare det at hun kjørte i fylla, hun kjørte i fylla, hun kræsjet først i en parkert bil, så kræsjet hun i en bil som sto stille å ventet på grønt lys, for så å forsøke å stikke av fra kræsjet.....

Mediapress kan ikke regnes som stor del av straffen for en kjendis da altså!!

synes det hørtes helt rettferdig ut jeg, som andre er inne på, tenke om det var unger/mennesker hun traff istedenfor disse bilene! :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Og det var jo liksom ikke bare det at hun kjørte i fylla' date=' hun kjørte i fylla, hun kræsjet først i en parkert bil, så kræsjet hun i en bil som sto stille å ventet på grønt lys,[b'] for så å forsøke å stikke av fra kræsjet.....

:-x

Er du sikker på at hun forsøkte å stikke av?

Retten fant ikke dette bevist.

NangaPharbat:

Personskader kan også bli enn del av et erstatningsoppgjør.

Som sagt er dommen helt normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frigg

Mediapress kan ikke regnes som stor del av straffen for en kjendis da altså!!

Selvfølgelig ikke, men kanskje som en ekstra liten straff: ydmykelse i full offentlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at hun forsøkte å stikke av?

Retten fant ikke dette bevist.

NangaPharbat:

Personskader kan også bli enn del av et erstatningsoppgjør.

Som sagt er dommen helt normal.

Stemmer det ja.

Gjennom media fikk jeg inntrykk av at hun forsøkte å stikke av etter å ha vært involvert i en trafikkulykke med personskade. Det ville i så fall vært straffeskjerpende.

Det sier vel mest om hvor mye man kan stole på media...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes synd på Anne Kath. fordi faren hennes nylig døde. Ikke at det har noe med saken forøvrig å gjøre.

Hvis dette er vanlig straff, greit nok. Men jeg leser jo stadig i avisene om andre som får betinget dom, og ikke slik som Anne Kaths; at hun MÅ i fengsel. Derfor, siden jeg kjenner henne gjennom media tenker jeg: hvorfor kunne ikke Anne Kath få betinget også?

Kanskje rettsvesenet nettopp er strenge med Anne Kath slik at de ikke kan bli kritisert for å være for slappe (slik de ellers er)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Poirot
Derfor, siden jeg kjenner henne gjennom media tenker jeg: hvorfor kunne ikke Anne Kath få betinget også?

Dette sier dommen en del om: almennpreventiv og individualpreventive grunner.

Forøvrig er det helt normalt å få ubetinget fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Dette er hva dommen sier om "å stikke av":

Siktede satte seg inn i bilen og kjørte fra der bilen var parkert, men hadde ikke kjørt langt før hun kjørte inn i en parkert bil. Hun anslår selv distansen til ca 400 meter. Siktede hadde ikke med seg sin mobiltelefon og hadde heller ingen andre muligheter til å varslet om uhellet.

Hun forteller selv at hun selv be meget oppsaktet av hendelsen. Hun mente at det eneste hun kunne gjøre var å dra til 7-elleven for å derfra ringe politiet. Hun kjørte så videre i retning krysset Niels Juels gate – Frognerveien. Før hun kom så langt, i krysset Nies Juels gate – Bygdø allé kolliderer hun med en bil som hadde stoppet for rødt lys.

Siktede har avgitt en uforbeholden tilståelse i retten i dag. Riktigheten av tilståelsen styrkes av de øvrige opplysninger i saken. På denne bakgrunn har retten funnet det bevist at siktede har forholdt seg som beskrevet i siktelsen.

Om ubetinget fengsel:

Retten vil bemerke at kjøring under påvirkning av alkohol eller andre berusende og bedøvende midler er et stort samfunnsproblem. Det er derfor nødvendig å sende et klart signal om at dette er uakseptabelt. Kjøringen skjedde over en viss distanse, medførte to trafikkulykker og hadde et svært stort skadepotensiale. Alt dette tilsier en ubetinget reaksjon.

Promillen ved utblåsningsprøven ble funnet å være tilsvarende 1,26 i promille. Hun må nødvendigvis ha hatt en høyere promille ved kjøringen, som skjedde 1 time og 40 minutter før prøven. Dette tilsier etter rettspraksis en ubetinget reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Hun har kjørt med promille og da fortjener hun straff.. Jeg er glad det var biler hun kjørte på og ikke mennesker.. Syntes den var litt streng, men det er vel rettferdig at det skal svi litt...

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var grei straff, skulle ønske alle som fyllekjørte faktisk fikk svi litt. Men jeg synes synd på AnneKath, som nå må gjennomgå "moroa" på nytt i ALLE kanaler. TV2 er ute i dag, i morgen er det NRK. Hadde kanskje vært greit å ikke skrive eller si noe mer om det.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...