Gå til innhold

Dere som ikke tror på Bitcoin...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor shorter dere ikke bare kryptovalutaen og tjener dere søkkrike? Sannheten er nok at dere ikke er så sikre likevel. Faktisk tror jeg dere innerst inne vet at Bitcoin har potensiale til å revolusjonere verden.

Anonymous poster hash: 5238c...aaa
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lite trolig at man kan tjene seg rik på bitcoin nå da det virker som den begynner å stabilisere seg fra 450 til 550.

Anonymous poster hash: 5250a...e99
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare midlertidig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare midlertidig.

Du kan ha rett. Hvis brukergruppen dobler, tripler eller øker med 1000 ganger så kan kursen bli astronomisk.

Anonymous poster hash: 5250a...e99

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor shorter dere ikke bare kryptovalutaen og tjener dere søkkrike? Sannheten er nok at dere ikke er så sikre likevel. Faktisk tror jeg dere innerst inne vet at Bitcoin har potensiale til å revolusjonere verden.

For det første fordi jeg ikke aner hva kryptovaluta er, for det annet så vet jeg knapt nok hva bitcoin virkelig går ut på, men det er kanskje ikke mulig for deg å forstå?

Anonymous poster hash: 0c8bc...67c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan noen fortelle hvordan man shorter (googling hjalp ikke), jeg vil nemlig gjerne bli søkkrik jeg.....

Skrevet

For det første fordi jeg ikke aner hva kryptovaluta er, for det annet så vet jeg knapt nok hva bitcoin virkelig går ut på, men det er kanskje ikke mulig for deg å forstå?

Samme her, kanskje TS kan forklare oss ignoranter på området?

Skrevet

Eneste jeg vet om Bitcoin er at jeg skulle ønske jeg hadde visst om det når det var helt nytt, og at jeg angrer på at jeg ikke har kjøpt haugevis av dem når de var helt ferske :(

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke på bitcoin av samme grun som jeg ikke tror på dollaren. Den er ikke støttet av reele verdier.

Det er liksompenger, som er like mye verdt som monopol sedler, bortsett fra at folk tror at dollar/bitcoins er verdt noe og er villig til å betale og selge med dem.

Anonymous poster hash: 26468...7ce
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er dollar liksompenger?
Det er jo faktisk en fysisk valuta som brukes i veldig mange land...? :klo:

Anonymous poster hash: cdbd1...dfa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hvor finner jeg en serriøs bitcoin trader som vil låne meg X antall bitcoins for så at jeg kan betale tilbake verdien i aktuelll dollar verdi, el. f.eks 2 år senere rett etter et kollaps?

Hvor lang tid er du villig til å låne meg bitcoins med forrutsetning om at jeg kan innfri lånet etter aktuell bitcoin verdi i NOK nøyaktig når jeg måtte ønske det?

Det har vært flere "flash crashes" i bitcoin. Og på hvilken som helst av disse kunne jeg altså ha robbet deg for hele lånet hvis du hadde gått med på noe slikt.

Anonymous poster hash: 92d25...40a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til at folk ikke shorter pyramidesvindler. For da får du en torpedo på døra fra långiveren når det kollappser hvis du greier å skaffe en.

Anonymous poster hash: 92d25...40a

• Liker 1
Skrevet

At jeg ikke har tro på bitcoins betyr ikke at det nødvendigvis er lønnsomt å short'e. Problemet er at det er en veldig ustabil "valuta" som kan få verdien enten doblet eller halvert.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er dollar liksompenger?

Det er jo faktisk en fysisk valuta som brukes i veldig mange land...? :klo:

Anonymous poster hash: cdbd1...dfa

Ja, men hva er den verdt? USA har gjeld opp over ørene og de har solgt alt gullet sitt, de har faktisk solgt så my gull at hvis alle landene som har kjøpt vil ha det så har ikke USA nok gull.

Ja vi bruker dollar, og det har en verdi, men den er fiktiv. Den er ikke mer verdt enn monopolpenger. Hvis alle bestemte seg for at monopolpenger var like mye verdt som dollaren ville det ikke vært noen forskjell. Dollaren har ingenting som støtter det. (før var penger støttet av gull, men kunne gå i "banken" å bytte penger mot gull, og verdien var konstant)

Skrevet

Man trenger ikke gullet, bare folk beholder tilliten til valutaen. Dollaren har en trygghet i sentralbanken og amerikansk myndigheter. Bitcoins er det ingen trygghet i, og forhåpentligvis dør det ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke gullet, bare folk beholder tilliten til valutaen. Dollaren har en trygghet i sentralbanken og amerikansk myndigheter. Bitcoins er det ingen trygghet i, og forhåpentligvis dør det ut.

De fleste av verdens valutaer er avhengig av tillit til forbrukerne og investorene uansett, så jeg ville ikke kimset av bitcoin. Ja, kursen varierer en del, men om man er villig til noe risiko så er det en ypperlig daytrademulighet der.

Anonymous poster hash: 9c63d...743

• Liker 1
Skrevet

Du snakker om day trading som om det var en aksje. At folk først og fremst ser på dette som en investering sier egentlig alt om denne "valutaen". En valuta skal man først og fremst bruke til å kjøpe varer og tjenester.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og der ligger problemet. Hvis Kina plutselig ville ha en verdenskollaps så kunne de bare krevd inn pengene sine fra USA og den tilliten ville vært borte på få uker.

Men det er mer støtte til dollar en bitcoins så klart. Bitcoins er jo rene 1'er og 0'er, ingen ting annet. Produsert av servere som folk lånet til programmet eller noe slikt.

Skrevet

Ja, men hva er den verdt? USA har gjeld opp over ørene og de har solgt alt gullet sitt, de har faktisk solgt så my gull at hvis alle landene som har kjøpt vil ha det så har ikke USA nok gull.

Ja vi bruker dollar, og det har en verdi, men den er fiktiv. Den er ikke mer verdt enn monopolpenger. Hvis alle bestemte seg for at monopolpenger var like mye verdt som dollaren ville det ikke vært noen forskjell. Dollaren har ingenting som støtter det. (før var penger støttet av gull, men kunne gå i "banken" å bytte penger mot gull, og verdien var konstant)

Dette er feil på mange nivåer.

Vi kan begynne med at gullverdien også er fiktiv. Grunnen til dette er at vi lever i ett kapitalistisk økonomisk system, og i dette systemet er det ingenting som kan kalles REALverdier, altså noe som har en egen verdi uavhengig av markeder. ALT innen kapitalismen er basert på etterspørselsverdi, også gull.

Det er i og for seg like godt; gitt befolkningsutviklingen og gullressursene, ville en gullbasert økonomi kollapse basert på galoperende deflasjon :Befolkningsveksten øker mer enn utvinningen av gull, hvilket fører til at gullet blir suksesivt mer og mer verdt og ville gjøre at priser minsket daglig. Fordi den som hadde gull ville ha automatisk økonomisk vekst, ville en liten gruppe bli suksesivt rikere i stort tempo, mens flertallet vil falle i fattigdom. Siden den som blir rikere, gjør det uten reell verdiskaping, og verdiskapningen kun vedlikeholdt overlevelse, ville samfunnet etter en periode gå i oppløsning gjennom blodige revolusjoner. (Hvis du ønsker flere detaljer, les europeisk historie )

Stabiliteten i gullverdien er derfor ikke ett tegn på at verdibasert økonomi fungerer, det demonstrerer at kapitalisme virker.

Dine penger er bakket opp, basert på tillit til samfunnet. Det er staten som garanterer at pengeverdien er representativ og er i balanse, og tilliten av valutaen er basert på hvor god kontroll markedet tror staten har. På den ene sien gjør dette valuta til en relativt stabil verdiREPRESENTASJON, og siden vi snakker om at det er en faktor i ett marked er den mindre interesant som aktivt spekulasjonsobjekt. (lite risiko, lite potensial).

BitCoin er således ikke egentlig en valuta, mer en elektronisk "råvare" Hvilket gjør den til ett spekulasjonobjekt med større risiko og potensial.

Problemet med BitCoin er at den balanserer mellom det frie markedet og statlig regulering ; vi VET ikke hvor den til slutt vil havne; det gjør at risikoen er såpass høy at de fleste seriøse investorer regner den som lottospill.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk flest forstår ikke hvordan fiatpenger fungerer heller, men det forhindrer dem ikke å å bruke fiatpenger. Du trenger ikke forstå de teknologiske detaljene for å kunne bruke et system.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...