Gå til innhold

Hva syns dere om karbonadedeig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte masse karbonadedeig i Sverige, da dette visstnok er sunnere enn vanlig kjøttdeig. Men jeg er ikke akkurat veldig imponert over smaken.. lagde meg nettopp moussaka og syns karbonadedeig har en mye mer tam og kjedelig smak!

Så hva foretrekker dere folkens, karbonadedeig eller kjøttdeig?

Anonymous poster hash: c06ca...c9f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Karbonadedeig.

Anonymous poster hash: 068a5...af6
AnonymBruker
Skrevet

Kjøttdeig smaker bedre, men bruker ofte karbonadedeig pga mindre fett. Men hvis jeg skal lage burger eller kjøttkaker/pudding foretrekker jeg kjøttdeig.

Anonymous poster hash: 7df96...04f

AnonymBruker
Skrevet

begge. syns de smaker det samme.

Om du synes det er for lite smak, så går det an å krydre den altså.

Anonymous poster hash: ff69d...9dc
  • Liker 3
Skrevet

Jeg foretrekker helt klart karbonadedeig til det meste. Kjøttkaker lager jeg av deig med 14% fett, men pasta og lasagne, samt taco, blir mye bedre med karbonadedeig.

:heks:

AnonymBruker
Skrevet

begge. syns de smaker det samme.

Om du synes det er for lite smak, så går det an å krydre den altså.

Anonymous poster hash: ff69d...9dc

Ja, jeg krydra som en helt men det hjalp ikke ass! Tror ikke jeg kommer til å kjøpe så mye karbonadedeig igjen men da har jeg prøvd det.

Hva pleier dere å lage med karbonadedeig?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte masse karbonadedeig i Sverige, da dette visstnok er sunnere enn vanlig kjøttdeig. Men jeg er ikke akkurat veldig imponert over smaken.. lagde meg nettopp moussaka og syns karbonadedeig har en mye mer tam og kjedelig smak!

Så hva foretrekker dere folkens, karbonadedeig eller kjøttdeig?

Det er fordi mye av smaken sitter i fettet, så du må nesten bare velge hva som er viktigst for deg - smak eller kalorier. Selv synes jeg karbonadedeig er helt OK, men bruker uansett alltid mye annet krydder etc. i "kjøttdeigmat".

Anonymous poster hash: 1329b...53d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å spise det som snacks rett ut av pakka. :)

Anonymous poster hash: fa7f2...68f
AnonymBruker
Skrevet

Alle retter der man bruker hakket kjøttdeig, f.eks spagetti, lasagne, gryterett osv.

Anonymous poster hash: 7df96...04f

Skrevet (endret)

Kommer an på hva jeg skal bruke det til, men det går nok oftest i karbonadedeig. Stort sett kverner jeg kjøtt selv. Da kan en bestemme selv hvor mye fett en vil ha med, i tillegg til at en slipper å betale for saltvann.

Endret av Maximillian Cohen
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å spise det som snacks rett ut av pakka. :)Anonymous poster hash: fa7f2...68f

Kvernet rått storfekjøtt, altså biff tartar, smaker jo nydelig. Men da må man kverne kjøttet selv av et helt kjøttstykke, og helst også fryse kjøttstykket først. Deig som kjøpes ferdigkvernet kan inneholde bakterier som kan være veldig skadelige for deg, og bør absolutt ikke spises rått!

Anonymous poster hash: 94291...202

• Liker 1
Skrevet

Merker ikke forskjell på karbonadedeig og kjøttdeig, så jeg kjøper bestandig karbonadedeig!

Gjest Ciegus
Skrevet

Smaksmessig foretrekker jeg definitivt kjøttdeig. Men i sterkt krydret mat, som taco og noen typer pizza kan jeg bruke karbonadedeig, siden det er krydderet som er viktig. I hjemmelaget burger er derimot kjøttdeig et must, jeg var utrolig skuffet den første (og eneste) gangen jeg lagde burger av karbonadedeig.

Spiser ikke kjøttdeigmat så ofte, 2-3 ganger i måneden, så har ikke dårlig samvittighet for det.

• Liker 2
Skrevet

Det går i karbonadedeig her hjemme. Merker egentlig ikke så stor forskjell på det og kjøttdeig!

AnonymBruker
Skrevet

Kjøttdeig, uten tvil!

Anonymous poster hash: 7333d...bec
Skrevet

Bruker kun karbonadedeig, bruker det til alt man vanligvis bruker kjøttdeig til.

Forskjellen er egentlig kun hvordan du sper den.

Skrevet

Bruker bare karbonadedeig, aldri kjøttdeig. Mye sunnere, og smaken er renere. Mulig det bare er en vanesak ang smak..

Skrevet

Aldri tenkt over dette med smak. Synes verken kjøttdeig eller karbonadedeig smaker noe særlig godt uansett, de må krydres og tilsettes smak for at det skal være spiselig synes jeg.

Det går kun i karbonadedeig her i huset, hovedsaklig fordi det er 300kcal pr 100g i steden for nesten 600. Men det er jo sinnsykt dyrt.

Skrevet

Kvernet rått storfekjøtt, altså biff tartar, smaker jo nydelig. Men da må man kverne kjøttet selv av et helt kjøttstykke, og helst også fryse kjøttstykket først. Deig som kjøpes ferdigkvernet kan inneholde bakterier som kan være veldig skadelige for deg, og bør absolutt ikke spises rått!

Anonymous poster hash: 94291...202

Frysing dreper ikke bakterier!

Skrevet

Bruker kun karbonadedeig. Krydrer uansett så mye at jeg tror ikke vi kjenner forskjell :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...