Gå til innhold

Etter en abort..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Tok abort i januar og var vel på kontroll igjen i begynnelsen av mars om jeg husker riktig. Da sa legen at jeg fremdeles hadde rester igjen i livmoren og at disse restene ville komme ut av seg selv. Kroppen ville gjøre jobben selv og jeg trengte ikke å gjøre noe mer med det. Det jeg tenker på er om det kan være farlig å gå med disse "restene"..? Hun sa det ikke gjorde noe, men jeg kan vel ikke få infeksjon eller lignende? Hun sa jeg kunne komme tilbake igjen dersom jeg følte et behov for det - men da måtte jeg ringe til sykehuset selv og ordne time. Kjenner jeg har lite lyst til å gå tilbake til den legen. Hun var ikke så hyggelig at det gjorde noe og hun satt og mumlet i vei hvor langt jeg var på vei og hvor stort fosteret var. Satt og klagde på at jeg hadde blitt gravid og bla bla.. Min feil, mitt ansvar.. P-piller, ikke abort, ho ville IKKE se meg igjen.. Ikke akkurat det jeg hadde lyst til å høre idet jeg holdt på med en abort. Er det mulig å gå til legen og sjekke om det er mye rester igjen? Og hva gjør jeg om det er rester igjen fremdeles? Virker som at hun er den eneste som jobber der..? Kan jeg få en annen lege isåfall?

Beklager om det blir rotete.. Måtte bare få ut tankene :)

Anonymous poster hash: e7dbf...cec
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det er uklart; Hun er på sykehuset, kan jeg heller ringe fastlegen og at han undersøker meg? TS

Gjest Vevila
Skrevet

Du merker nok om det er rester igjen. Da vil man som regel få skikkelig illeluktende utflod, feber, frysetokter og lignende. Du kan jo bestille time hos gynekolog som kan sjekke for rester, eller er det nok lite sansynlig at fastlegen gjør det, med mindre de tilfeldigvis har et ul-apparat der?

AnonymBruker
Skrevet

Du merker nok om det er rester igjen. Da vil man som regel få skikkelig illeluktende utflod, feber, frysetokter og lignende. Du kan jo bestille time hos gynekolog som kan sjekke for rester, eller er det nok lite sansynlig at fastlegen gjør det, med mindre de tilfeldigvis har et ul-apparat der?

Merker ikke noe særlig til noe av det du skriver. Si det.. Kanskje det er en gynekolog på legekontoret, sånn at jeg slipper å dra til sykehuset. Da satser jeg på at det er ferdig. TS

Skrevet

Hvis du ikke merker noe så er det mest sannsynlig ingenting igjen :) Du vil bli veldig syk om det ligger igjen noe!

AnonymBruker
Skrevet

Om det er uklart; Hun er på sykehuset, kan jeg heller ringe fastlegen og at han undersøker meg? TS

Selvfølgelig kan du kontakte fastlegen. Fastlegen kan kontaktes for alle mulige helserelaterte problemer.

Så vil fastlegen vurdere om hun/han kan avklare dette selv eller om det behøves spesialistvurdering hos gynekolog eller annen organspesialist.

Anonymous poster hash: 70bba...155

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Fy søren for en fæl lege! Ta kontakt med amathea, de er fantastiske, finnes i alle de store byene i Norge. De kan garantert hjelpe deg å få en bedre lege. Ta deg en tur til fastlegen din og forklar hva hun der satan-legen sa til deg. Du skal selvfølgelig slippe å dra tilbake til henne. Kan ikke fastlegen din hjelpe deg, be han henvise deg til en gynekolog.

Endret av Mona26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...