Gå til innhold

Mat/fett forstyrrelse!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er egentlig noe jeg aldri har snakket med noen om før, og jeg vet egentlig ikke helt hvorfor jeg skriver det her nå.

Jeg har alltid vært litt undervektig, men er fornøyd med kroppen min, og vekten har vært stabil. Problemet er at jeg er livredd for å legge på meg. Før, da jeg syntes jeg var for tynn (dette var på grunn av at alle mobbet meg for at jeg var tynn, og alle kommenterte at jeg var så tynn hele tiden), og prøvde å legge på meg noen kg, fikk jeg helt panikk hver gang vekten gikk et par kg og passet på å spise lite frem til vekten var på "min" vekt igjen. Det som skremmer meg mest opp i alt dette her er at jeg vil være sånn, jeg vil ha kontroll på kroppen min hele tiden, jeg vil at jeg om 20 år skal være like bevist på vekten, min største frykt er å bli tykk. Jeg er ikke for tynn slik jeg er nå, selv om jeg er undervektig, legen min har aldri sagt at jeg må legge på meg, og jeg er godt trent med mye muskler osv.

En annen ting er at jeg noen ganger får fråtsedager, etegilder, det er det ingen som vet om, da det skjer i det skjulte, jeg kan proppe i meg store mengder mat, jeg er ikke sulten en gang, eller mett, føler meg bare som ett bunnløst sluk som. Etter det føler jeg meg alltid kjempedårlig psykisk og de neste dagene passer jeg på å spise litt ekstra lite. Jeg spiser vanligvis greit nok sunt og variert, men på disse fråtse dagene går alt ned. Jeg burde jo bare ha nok selvkontroll til å slutte med dette, men jeg føler meg nesten som i en slags transe, der jeg bare gafler i meg mat... vanligvis spiser jeg veldig sakte og blir raskt mett, men ikke på disse dagene.



Anonymous poster hash: 592a5...26f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har spiseforstyrrelser.

Vet ikke om du egentlig vil ha hjelp med denne tråden, men jeg vil anbefale deg å gå til fastlegen og få henvisning videre. Ikke at jeg egentlig tror du kommer til å følge rådet mitt.