Gå til innhold

Mat/fett forstyrrelse!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er egentlig noe jeg aldri har snakket med noen om før, og jeg vet egentlig ikke helt hvorfor jeg skriver det her nå.

Jeg har alltid vært litt undervektig, men er fornøyd med kroppen min, og vekten har vært stabil. Problemet er at jeg er livredd for å legge på meg. Før, da jeg syntes jeg var for tynn (dette var på grunn av at alle mobbet meg for at jeg var tynn, og alle kommenterte at jeg var så tynn hele tiden), og prøvde å legge på meg noen kg, fikk jeg helt panikk hver gang vekten gikk et par kg og passet på å spise lite frem til vekten var på "min" vekt igjen. Det som skremmer meg mest opp i alt dette her er at jeg vil være sånn, jeg vil ha kontroll på kroppen min hele tiden, jeg vil at jeg om 20 år skal være like bevist på vekten, min største frykt er å bli tykk. Jeg er ikke for tynn slik jeg er nå, selv om jeg er undervektig, legen min har aldri sagt at jeg må legge på meg, og jeg er godt trent med mye muskler osv.

En annen ting er at jeg noen ganger får fråtsedager, etegilder, det er det ingen som vet om, da det skjer i det skjulte, jeg kan proppe i meg store mengder mat, jeg er ikke sulten en gang, eller mett, føler meg bare som ett bunnløst sluk som. Etter det føler jeg meg alltid kjempedårlig psykisk og de neste dagene passer jeg på å spise litt ekstra lite. Jeg spiser vanligvis greit nok sunt og variert, men på disse fråtse dagene går alt ned. Jeg burde jo bare ha nok selvkontroll til å slutte med dette, men jeg føler meg nesten som i en slags transe, der jeg bare gafler i meg mat... vanligvis spiser jeg veldig sakte og blir raskt mett, men ikke på disse dagene.



Anonymous poster hash: 592a5...26f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har spiseforstyrrelser.

Vet ikke om du egentlig vil ha hjelp med denne tråden, men jeg vil anbefale deg å gå til fastlegen og få henvisning videre. Ikke at jeg egentlig tror du kommer til å følge rådet mitt.



Anonymous poster hash: 9bec8...6b8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har spiseforstyrrelser.

Vet ikke om du egentlig vil ha hjelp med denne tråden, men jeg vil anbefale deg å gå til fastlegen og få henvisning videre. Ikke at jeg egentlig tror du kommer til å følge rådet mitt.

Anonymous poster hash: 9bec8...6b8

Det er nettopp det, jeg vil være sånn, men skjønner likevel innerst inne at det er noe galt med meg. Men jeg vil egentlig ikke si jeg har noen spiseforstyrrelse heller, muligens bare forstyrret :fnise: , det er ikke slik at jeg er veldig opptatt av hva jeg spiser og slikt. Jeg spiser frokost, lunsj, middag og kvelds om jeg blir sulten, takker gjerne ja til dessert osv. Men er opptatt av å spise nogenlunde sunt, men er ikke slik at jeg veier maten og har nøye kontroll på alt. Jeg spiser når jeg er sulten, og jeg spiser til jeg blir mett. (Utenom det jeg beskrev i første innlegget da.

Hilsen TS

Anonymous poster hash: 592a5...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Kjære trådstarter.

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle nettsiden til IKS. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver.

Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her.

Håper du får hjelp til å bil frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Mvh

Daenerys, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...