Gå til innhold

Endelig utredning, men 1mnd+ ventetid mellom timene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg har ventet en evighet, endelig kom jeg inn til utredning. Etter første timen er jeg veldig fornøyd for jeg er endelig i gang og kan skimte et bedre liv i horisonten. Men så får jeg beskjed om at neste time ikke er før om over en mnd.

Er dette vanlig? Har hørt at når man først kommer inn så går det fort, men hvis dette er tempoet som er vanlig så vil det jo ta en evighet

Anonymous poster hash: 7d852...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utredning for psykisk eller fysisk sykdom? Trenger detaljer.



Anonymous poster hash: 97031...677
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utredning for ADHD. jeg er voksen hvis det har noe å si

Anonymous poster hash: 7d852...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utredning for ADHD. jeg er voksen hvis det har noe å si

Anonymous poster hash: 7d852...d37

En måned var ikke så verst ventetid i såfall. Du får bare prøve å være tålmodig litt til.

Anonymous poster hash: 97031...677

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måned var ikke så verst ventetid i såfall. Du får bare prøve å være tålmodig litt til. Anonymous poster hash: 97031...677

Dette er tiden fra første timen i utredningen til neste, ikke fra henvisning til første time

Anonymous poster hash: 7d852...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig forskjellig tror jeg, men var du til en sånn vurderingstime eller hos din tildelte behandler? Ved førstnevnte vil man ofte få et brev om man har kommet inn og evt om man er prioritert og med en frist for når man får time.

Ellers vil hyppigheten av timer, variere etter hva de mener du har behov for osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig forskjellig tror jeg, men var du til en sånn vurderingstime eller hos din tildelte behandler? Ved førstnevnte vil man ofte få et brev om man har kommet inn og evt om man er prioritert og med en frist for når man får time.

Ellers vil hyppigheten av timer, variere etter hva de mener du har behov for osv.

Tror det var med min behandler. Fikk beskjed om å dra til lege og ta noen prøver også skulle jeg få ny time. Forstod det sånn at jeg ville få time ganske kjapt etter jeg hadde tatt prøvene, men viste seg at det var veldig lang ventetid.

Jeg har respekt for at det er ventelister, men mtp mine vansker så forstår dere kanskje at det er vanskelig for meg når ting tar så lang tid? ;) har kjempet meg gjennom flere mnd frem mot datoen jeg skulle komme inn så er en enorm skuffelse at ting fortsatt skal ta lang tid :-/

Anonymous poster hash: 7d852...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var med min behandler. Fikk beskjed om å dra til lege og ta noen prøver også skulle jeg få ny time. Forstod det sånn at jeg ville få time ganske kjapt etter jeg hadde tatt prøvene, men viste seg at det var veldig lang ventetid.

Jeg har respekt for at det er ventelister, men mtp mine vansker så forstår dere kanskje at det er vanskelig for meg når ting tar så lang tid? ;) har kjempet meg gjennom flere mnd frem mot datoen jeg skulle komme inn så er en enorm skuffelse at ting fortsatt skal ta lang tid :-/

Anonymous poster hash: 7d852...d37

Ja, forstår det er frustrerende. Kanskje du kan få samtaler med fastlegen ukentlig frem til neste time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samtaler/tester hver uke, noen ganger annen hver uke da jeg var på utredning på DPS for adhd. Du tror ikke det bare er tilfeldig da, mtp at du er akkurat kommet igang, og det straks er påskeferie(for oss med barn i B.hage og skole vil det si 10 dager fri), og deretter er det bare halvannen uke, så er det 1 mai(helligdag) på en torsdag og planleggingsdag på fredag 2.mai og så helg. Ikke lett å presse inn alle pasienter på de få dagene, leger og psykologer er jo familiefolk og mennesker de også :) Kanskje de prøvene du tok hos fastlegen ikke er klare/sendt over heller, at de venter på resultater? Mange muligheter. Forøvrig tok det ca 3 mnd fra første DPS-time til jeg var diagnostisert og startet på medisinering, så relativt fort går det(med mindre det er spesielle forhold som gjør at det drøyer) Ordner seg, vettu, men forstår at det er kjedelig at det tar tid når du endelig er kommet igang, men sånn er det med alt, du har jo klart deg fint helt til nå!

Anonymous poster hash: 3ac01...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser den at påsken osv ødelegger litt, men fikk beskjed om at det var vanlig med så lang ventetid og at 1mnd var "ingenting".

Kan selvfølgelig høres ut som jeg har klart meg fint til nå, men jeg har ikke det. Har vært vanskelig og spesielt vanskelig å ta det steget med å faktisk søke hjelp. Etter at jeg tok det steget har jeg prøvd å holde tålmodigheten min oppe ved å tenke at hjelpen er nærmere, men nå føler jeg det bare forsvinner i det fjerne. Begynner å bli så redd for at det ikke er noe hjelp å få også.

Jeg har så mye jeg må følge opp, mye ansvar og det er så viktig at jeg er fokusert, men jeg klarer ikke.

Må nok pent vente, håper bare ikke det er vanlig at det tar så lang tid mellom hver avtale.

Har gått til psykolog og kan dra å snakke med h*n, men føler ikke jeg får noe ut av det for psykologen snakker bare rundt seg selv og bruker mesteparten av timene til å snakke om hva vi snakket om sist.

Fastlegen er ikke et alternativ, tror ikke det er mulig å få særlig tett oppfølgning der.

Anonymous poster hash: 7d852...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...