Gå til innhold

Misbruk av sitater og signaturer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange svært interessante diskusjonstråder i de ulike forumene på KG. Det er imidlertid (desverre) svært slitsomt å lese seg igjennom de fleste av dem fordi man må skumme, scrolle og bla seg igjennom sånn ca. 50% sitater og signaturer for å kunne komme frem til poengene i de ulike diskusjonene.

Mange siterer sitater, som igjen er sitert. Atter andre har signaturer som går over 5 linjer og noen ganger mer. Trådene blir så unødvendig lange -jeg skulle ønske at de som virkelig hadde noe vettugt å si gjorde det, og de som egentlig ikke hadde så mye å si heller lot være.

Nelle

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unødvendig sitering av tidligere innlegg er jeg helt enig i. Det ødelegger masse, og jeg slutter å lese tråden.

Men signaturene plager da ikke? Det finnes fora der dette er _mye_ verre, blant annet scripts som identifiserer nettleser, os og isp. Det er plagsomt!

Signaturen er med på å gjøre medlemmene enda litt mer unike, slik som avatarene er. Jeg ser nesten ikke på nick for å identifisere brukeren, men vet hvem det er på grunnlag av avatar og signatur. Signatur er en fin ting :)

Skrevet

Jeg synes det får være opp til hver enkelt. Om jeg vil sitere et langt innlegg og bare svare med en nikke-smiley, så gjør jeg det. Om jeg vil ha 5 linjer signatur (som jeg også har hatt), så gjør jeg det også. Her er det fritt fram for alle å bestemme selv heldigvis. :wink:

Skrevet

Er enig i at signatur og avatar er en fin ting, men om noen som har en signatur som er på 10 linjer har en tendens til å (gjennom en hel tråd) legge inn det ene innlegget etter det andre med bare en smiley eller et langt sitat som igjen er et sitat av et sitat av et sitat, og dersom annenhvert innlegg i en tråd er sånn, da blir det utrolig slitsomt.

Og ja, jeg synes ofte det blir litt mye signaturer og sitater.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg er enig i at det til tider kan bli litt vel mye sitering - da mener jeg bruk av "siter"-funksjonen. Jeg skjønner selvsagt poenget med å sitere, men når det siteres av sitat som er sitert ørten ganger, så blir det, som Nelle sier - litt slitsomt og vanskelig å få med seg poenget i innlegget.

K

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg har en lang signatur for tiden. Om folk har korte/lange/ingen signatur bryr meg faktisk fint lite, det finnes da så mye annet en heller kan irritere seg over. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har en lang signatur for tiden. Om folk har korte/lange/ingen signatur bryr meg faktisk fint lite' date= det finnes da så mye annet en heller kan irritere seg over. :wink:

:Nikke:

Skrevet

Hvis tråden er lang kan det være greit å lese et sitat som var skrevet for 19 sider siden, slik at man kan spore seg inn igjen.

Gjest Candyfloss
Skrevet

Jeg synes ikke signaturene her er så ille. Mange andre forum som kan ha bilder osv, så ett innlegg kan ta èn side. Men, damer, pass på unødvendig quoting. Det er rotete.

Skrevet

Noen ganger siterer folk unødvendig, og det kan ta opp mye unødvendig plass, men jeg orker ikke gå rundt og irritere meg over det av den grunn.

Har faktisk aldri falt meg inn at signaturer kunne irritere? jeg syns det er flott jeg, det sier litt mer om medlemmene her inne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...