Gå til innhold

Praktisk pedagogisk utdanning


Spatula

Anbefalte innlegg

Noen av dere som vet et universitet eller en høyskole som tilbyr dette nettbasert uten samlinger? :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke svar på spørsmålet ditt, men derimot et nytt spørsmål: Hvorfor skulle det eksistere en PPU-utdanning uten samlinger? Å være ut i mange ukers praksis er jo en viktig del av utdanningen. Dersom man ikke har tid til en studie der en må møte opp på tenkt studiested, har man da tid til å møte i praksis? For veldig ofte er det slik at du må ta praksisen der du får den, ergo må du forholde deg til at studiested også er praksissted etc. Så jeg ser ikke helt hvordan og hvorfor et PPU-studie skal kunne tilbys som nettstudie uten å vere samlingsbasert...

Endret av lillsunshine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere tilbyr praksisdelen på den plassen du bor, kravet er at 50% av gjennomført praksis skal være på en annen skole enn der du vanligvis jobber hvis man jobber innenfor skole og oppvekst. Jeg har ingen problemer med å gjennonføre praksis. Og hadde jeg ikke bodd i utkant-Norge hadde jeg hadd ingen problemer med å delta på ppu samlingsbasert eller fulltid. Men på grunn av lang reisevei, ingen desentralisert undervisningstilbud og litt vanskelig familieforhold ser det ut til at denne drømmen ikke vil bli oppfylt med det første..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...