Gå til innhold

Bevegelser og Fosterlyd


Sannasol

Anbefalte innlegg

Jeg er 12+3 i dag, og lurer på om noen av dere har kjent bevegelser så tidlig? Kanskje bare innbildning fra min side, men av og til synes jeg at jeg kjenner en slags "tapping" fra innsiden. Merkelig følelse.

I morgen skal jeg til legen. Tror dere hun kan ha mulighet til å høre hjertelyden med sånn "droppler" eller hva det heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen kjenner spark så tidlig, men det er få forundt.

Om legen hører etter hjertelyd i morgen er avhengig av legen. Noen venter til 16-18 uker før de hører, andre prøver grytidlig. Det er uansett vanskelig å høre noe så tidlig, så om legen ikke finner noe bør du ikke bekymre deg over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit om nokon som har kjent liv så tidlig som i veke 12, men det er dei som har vore gravid før. Kanskje dei kjenner liv så tidlig, fordi dei veit kva dei skal kjenne etter :wink:

Då eg var på kontroll i veke 13, fekk eg beskjed om at det var for tidlig å høyre hjertelyden til nurket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var hos legen var jeg 15 uker og da hørte vi hjertelyden veldig godt. Men jeg har hørt at det går an å høre den også ved 12 uker, men som en annen her sa, ikke bekymre deg hvis du ikke hører noen ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente liv i uke 10 denne gangen, jeg er tredjegangsgravid. I forrige sv.sk. kjente jeg liv i uke 12 pg i første i uke 16. Jeg fikk ikke høre fosterlyd da jeg var til kontroll da jeg var 13+1. Fikk ikke høre noe før jeg var i uke 16, men da kjente jeg masse liv, så det bekymret meg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omvendt hos mig, merket ikke noget liv før over 20 uge men hørte foster lyd hos første besøg hos lægen i uge 12, så der skulle være en mulighed for at du kan høre noget. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er førstegangs, og kjente tydelig liv i uke 14. Helt klart! Hjertelyden til babyen hørte ikke legen etter før i uke 20..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...