AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #1 Skrevet 7. april 2014 Ja, jeg vet at det finnes vanvittig mye p-pille tråder på KG, men jeg er så urolig at jeg trenger litt råd. Jeg glemte en pille(første pille i første uke etter pillefri uke), eller, jeg glemte den ikke, men jeg var dårlig og kastet opp så tror ikke den ble tatt opp i systemet. Fortsatte å ta piller som vanlig etter det. Nå er mensen forsinket og jeg har et stressnivå oppi taket. Så leste jeg dette: A (Glemt 1 Loette, Yasminelle, Yaz eller Mercilon, eller inntil 2 Microgynon, Yasmin, Marvelon eller Diane): Det er det samme når i syklusen pillen(e) er glemt. Ta den glemte tabletten snarest og den neste tabletten til vanlig tid selv om det betyr at du må ta dem samtidig. Du behøver ikke benytte kondom, avstå fra sex eller benytte nødprevensjon for å forhindre graviditet. Du er trygg. http://www.onlinelege.no/temaer-om-helse/dette-gjoer-du-naar-du-glemmer-p-pillen.html Stemmer dette? fordi jeg leser forskjellig ting over alt og jeg blir galt. Kommer til å ta en gravidititetstest uansett, men lurer litt på hva man kan stole på der ute. (jeg bruker loette) Anonymous poster hash: ccd6d...bf0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #2 Skrevet 7. april 2014 Ja, jeg vet at det finnes vanvittig mye p-pille tråder på KG, men jeg er så urolig at jeg trenger litt råd. Jeg glemte en pille(første pille i første uke etter pillefri uke), eller, jeg glemte den ikke, men jeg var dårlig og kastet opp så tror ikke den ble tatt opp i systemet. Fortsatte å ta piller som vanlig etter det. Nå er mensen forsinket og jeg har et stressnivå oppi taket. Så leste jeg dette: A (Glemt 1 Loette, Yasminelle, Yaz eller Mercilon, eller inntil 2 Microgynon, Yasmin, Marvelon eller Diane): Det er det samme når i syklusen pillen(e) er glemt. Ta den glemte tabletten snarest og den neste tabletten til vanlig tid selv om det betyr at du må ta dem samtidig. Du behøver ikke benytte kondom, avstå fra sex eller benytte nødprevensjon for å forhindre graviditet. Du er trygg. http://www.onlinelege.no/temaer-om-helse/dette-gjoer-du-naar-du-glemmer-p-pillen.html Stemmer dette? fordi jeg leser forskjellig ting over alt og jeg blir galt. Kommer til å ta en gravidititetstest uansett, men lurer litt på hva man kan stole på der ute. (jeg bruker loette) Anonymous poster hash: ccd6d...bf0 Ja, det stemmer. Anonymous poster hash: f0db7...f59
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #3 Skrevet 7. april 2014 Mensen er mest sannsynlig forsinket fordi du startet en dag senere på pillebrettet. Hvor mange dager forsinket er du? Anonymous poster hash: f0db7...f59
Rosa Sitron Skrevet 7. april 2014 #4 Skrevet 7. april 2014 Det stemmer ikke med hva som står i pakningsvedlegget til Yasmin iallfall, Hva bruker du? Sjekk opp din pille i felleskatalogen.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #5 Skrevet 7. april 2014 Jeg er rundt to dager forsinket(Pleier alltid å få mensen "on the clock", men jeg er overparanoid når det kommer til slikt og blir enda mer paranoid når jeg begynner å google å finner 10000 forskjellige svar. Pakningsvedlegget til Loette sier ikke det samme(der står det at det ikke bør være mer enn 12 timer og at det er større sjanse for å bli gravid i 1 og 3 uke). Får håpe på at mensen dukker opp forsinket som du foreslo AB. På siden jeg linket til over står det forøvrig at artikkelen baseres seg verdens helseorganisasjons anbefalinger, som visstnok ikke er like strenge som pakningsvedlegget. Anonymous poster hash: ccd6d...bf0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #6 Skrevet 7. april 2014 Kanskje mensen rett og slett er forsinket fordi du er kjempestresset pga det her...Anonymous poster hash: b1334...ed9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #7 Skrevet 7. april 2014 Selvsagt er pakningsvedlegget strengere enn de må. Det er for å beskytte seg, men selv om det er "trygt" er det ikke alltid trygt. Ting kan skje og man kan bli gravid. Anonymous poster hash: 731f7...3be
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #8 Skrevet 7. april 2014 Takk for svar. Kommer bare til å prøve å roe meg ned og vente(er ikke så lett, men er jo ikke noe annet å gjøre) Anonymous poster hash: ccd6d...bf0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #9 Skrevet 7. april 2014 Takk for svar. Kommer bare til å prøve å roe meg ned og vente(er ikke så lett, men er jo ikke noe annet å gjøre) Anonymous poster hash: ccd6d...bf0 Du kan alltids ta en test, så slipper du å tenke mer på det. Anonymous poster hash: f0db7...f59
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #10 Skrevet 7. april 2014 Du kan alltids ta en test, så slipper du å tenke mer på det. Anonymous poster hash: f0db7...f59 Det er planen ja, skal bare gi det et par dager til og se om det dukker opp. Er ikke noe poeng å ta en test for tidlig heller. Anonymous poster hash: ccd6d...bf0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå