Gå til innhold

Livredd for samboers magevondt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Må først sies at jeg er litt hypokonder og har en samboer som er helt motsatt: han går aldri til legen.

Han nevnte for ca 3 uker siden at han hadde vondt i magen. Han fortalte det i sammenheng med at smertene hadde blitt verre etter at han hadde fått en halv imovane av meg ( for søvn. Han sover ekstremt dårlig om netter, men skal selvsagt ikke til lege...) Han hadde vondt i ca 1,5 uke og så fikk han omgangsyka. Jeg hadde allerede vært redd for han, for jeg tenker alltid det verste.. Ble letta når omgangsyke kom, tenkte det hadde sammenheng med smerter. Men nå, 1+ uke senere, får jeg "lurt" han til å innrømme at han fremdeles har vondt. ( skjønner jeg virker litt smånevrotisk, og er vel det og) Uansett, han er jo helt motsatt, vil ikke snakke mer om det. Så aner ikke mer enn at det er magesmerter. Ant moderate, da jeg ikke kan se han vri seg i smerte. Han spiser som vanlig, dvs ekstremt uregelmesdig og usunt. Trøtt og slapp, men det er han som regel i helgene uansett.

Jeg er så utrolig redd dette er tegn på kreft! Og han går jo ikke til legen for dette, det vet jeg..

Jeg har googla, ikke bra, og får jo opp symptomer som kan stemme- for tykktarmskreft og så videre. Finner ikke om det er "vanlig" å ha vondt i mage 1 mnd pga noe ufarlig..

Vet ikke hva jeg ønsker med dette.. Å bli beroliget ant. Trenger dette være farlig?! Har jeg bare skremt meg selv? Noen ufarluge grunner til at man har magevondt så lenge? Han er for øvrig 36 år

Anonymous poster hash: b74a1...b60

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok mer nærliggende at han har magesår eller reflux enn kreft, men hvis han ikke vil til legen så vil han ikke.

Anonymous poster hash: f3611...aab
  • Liker 1
Skrevet

irrritabel tarm syndrom

Skrevet

Magesår? Ring til legen og bestill en time og tving han dit.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, dere! Litt mer rolig nå, takk. Jeg krisemaksimerer nok. Ikke uvanlig;) Er nok litt det at jeg VET han ikke går til legen før det evt er så akutt at det må ambulanse til..( skjedde han med blindtarm som de måtte fjerne før den sprakk.. Han kom inn på sykehus akkurat i tide ) Magesår er jo en mulighet.. Men kan det gå iver av seg selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...