Gå til innhold

Når bør vi sende invitasjonene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi gifter oss på en ambassade i utlandet og skal ha vennefest når vi kommer hjem. Festen er planlagt rett over sommerferien. Når bør vi sende invitasjoner? :)

Anonymous poster hash: d05d4...fba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt at det beror litt på avstander. Vi sendte ut våre invitasjoner i mars, og bryllupet stod i slutten av fellesferien. Årsaken var at folk skulle få sjanse til å kanskje ta ut noen feriedager rundt den helgen om de ønsket, og de fleste planlegger sommerferie i mars/april og innen 1. mai...

Dersom all familie bor passe nærme til at de ikke trenger overnatting og lang reisevei, så er ca 2 måneder før nok for gjestene, om det er nok for dere (om dere er avhengige av at folk svarer før dere bestiller mat feks, så legg inn tid til dette).

Anonymous poster hash: 7deb6...5d9
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke før 1 mars mange bestemmer ferie da....?
Vi kommer til å sende ut en for-invitasjon i mai/juni i år siden vi skal ha det i utlandet neste år. slik at dem som vil kan planlegge å ta ferie i Spania og da vere gjester i bryllupet i samme slengen :)

"normalen" er vel 2 mnd i forveien, men i ferietider syns jeg dette er for lite da jeg må planlegge godt for at penger og feriedager skal gå opp i opp.

Anonymous poster hash: 20994...89b
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :) det blir bare en lørdag i august, folk bor maks 30 min unna, så det er ikke sånn at de må planlegge så veldig. (Utover å skaffe barnevakt, kan være utfordrende nok det :P.)

TS

Anonymous poster hash: d05d4...fba

Skrevet

Vi har 26.7 å sendte ut i sep :)

Det er veldig tidligt, men alle kan komme siden de visste om datoen så lenge før de bestilte ferie :)

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke før 1 mars mange bestemmer ferie da....?

Vi kommer til å sende ut en for-invitasjon i mai/juni i år siden vi skal ha det i utlandet neste år. slik at dem som vil kan planlegge å ta ferie i Spania og da vere gjester i bryllupet i samme slengen :)

"normalen" er vel 2 mnd i forveien, men i ferietider syns jeg dette er for lite da jeg må planlegge godt for at penger og feriedager skal gå opp i opp.

Anonymous poster hash: 20994...89b

Det er lovpålagt for arbeidsgivere å ha det avklart innen 1 mai. Men det kan nok tenkes at enkelte er tidligere ute, det er jo opp til hver enkelt. :)

Anonymous poster hash: 7deb6...5d9

Skrevet

MissEi: Så fin bryllupsdato dere har valgt!! :D Vi har selvsagt valgt den samme ;)

Vi sendte ut invitasjonene i desember og fikk 16 nei av 75 personer. Så det er sikkert lurt å være tidlig ute hvis man skal gifte seg i fellesferien. Eventuelt sende ut en save-the-date-greie. Men det droppet vi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...