Gå til innhold

Erfaring med nakkeprolaps?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har slitt med dårlig nakke i mange år nå. Stadige kink i nakken, og smerter som sprer seg ned mellom skulderbladene og ut i høyre side. Venner og familie har bedt meg gå til kiropraktor, men dumme meg bare utsetter og utsetter i håp om at det skal gå over...

På fredag måtte jeg likevel krype til korset, da jeg nok en gang måtte rulle ut av sengen for å komme meg på bena. Kjentes omtrent ut som at jeg hadde isjas i nakken, trodde at den omsider var knekt :P Tok kantakt med en dyktig fysioteraput som også er osteopat og naprapat. Han sa at det var nesten 100% sikkert at jeg hadde prolaps i nakken, og det jeg måtte sørge for nå var at det ikke spredde seg til armene.

Livredd gikk jeg hjem, så for meg hele fremtiden i grus. Har lest meg opp, og ser at i de fleste tilfeller går dette over uten at det er nødvendig med operasjon. Men hvor lang tid tar det? Allerede i dag er jeg såpass mye bedre at jeg kun har de vanlige smertene, men de er jeg så vant me at jeg ikkje registrerer dem lenger...

Hva blir handlingsløpet videre nå tro, for å bli helt kvitt dette?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eneste måten og konstantere det på er å få tatt røntgen eller MR, man ser det best på MR. Du bør snakke med legen om å få henvisning så tar man det derfra. Jeg har og slitt med nakken i mange år og har konstantert en liten prolaps. De gjør ingenting med den jeg har. Alt ettersom hvor den sitter så må lege ta stilling til om det er noe som må opereres. Evnt behandling osv bør tas når man vet hvor problemet er.

Anonymous poster hash: 48cf5...cc3
Skrevet

Hvis det er mistanke om prolaps så bør du få lege til å henvise deg til MR. Ikke la en kiropraktor knekke og styre før du vet hva det er.

Har selv prolaps som sitter ganske langt nede i nakken, og jeg har fått forbud mot kiropraktor av lege. Til meg så blir ikke noe gjort med prolapsen så lenge som den holder seg sånn som den er nå, blir den verre så blir operasjon vurdert.

• 1 år senere...
Skrevet
Den Monday, April 07, 2014 at 7.22, skruf skrev:

Hvis det er mistanke om prolaps så bør du få lege til å henvise deg til MR. Ikke la en kiropraktor knekke og styre før du vet hva det er.

Har selv prolaps som sitter ganske langt nede i nakken, og jeg har fått forbud mot kiropraktor av lege. Til meg så blir ikke noe gjort med prolapsen så lenge som den holder seg sånn som den er nå, blir den verre så blir operasjon vurdert.

Kan jeg spørre om hvorfor du har fått forbud mot kiropraktor?

Anonymkode: 351a1...504

Skrevet
Den Sunday, April 06, 2014 at 21.26, Pullups skrev:

Har slitt med dårlig nakke i mange år nå. Stadige kink i nakken, og smerter som sprer seg ned mellom skulderbladene og ut i høyre side. Venner og familie har bedt meg gå til kiropraktor, men dumme meg bare utsetter og utsetter i håp om at det skal gå over...

På fredag måtte jeg likevel krype til korset, da jeg nok en gang måtte rulle ut av sengen for å komme meg på bena. Kjentes omtrent ut som at jeg hadde isjas i nakken, trodde at den omsider var knekt :P Tok kantakt med en dyktig fysioteraput som også er osteopat og naprapat. Han sa at det var nesten 100% sikkert at jeg hadde prolaps i nakken, og det jeg måtte sørge for nå var at det ikke spredde seg til armene.

Livredd gikk jeg hjem, så for meg hele fremtiden i grus. Har lest meg opp, og ser at i de fleste tilfeller går dette over uten at det er nødvendig med operasjon. Men hvor lang tid tar det? Allerede i dag er jeg såpass mye bedre at jeg kun har de vanlige smertene, men de er jeg så vant me at jeg ikkje registrerer dem lenger...

Hva blir handlingsløpet videre nå tro, for å bli helt kvitt dette?

Nakke og kiropraktor regner mange som risikosport! Hva sier fastlegen din om nakken og om kiropraktor? 

Har du vært i en bilulykke eller falt på noen måte som en start på denne elendigheten? 

Du kan lese Arnfinn Næss sin bok: Helseløs og rettsløs, så får du nyttig kunskap om nakke plager. Tror den finnes på de fleste bibliotek. 

Anonymkode: 8a230...482

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre om hvorfor du har fått forbud mot kiropraktor?

Anonymkode: 351a1...504

Usikker egentlig, men tror det er pga det kan gjøre prolapset verre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...