AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #41 Skrevet 21. juni 2014 Da jeg tok en koloskopi sa hun sykepleieren at det var samme slangen som de brukte til gastroskopi:p Æsj Anonymous poster hash: 3b326...aa7
DysterPytten Skrevet 21. juni 2014 #42 Skrevet 21. juni 2014 Æsj Anonymous poster hash: 3b326...aa7 Æsj? Den blir jo rensa og sterilisert etterpå.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #43 Skrevet 22. juni 2014 Jeg og var redd for at jeg skulle brekke meg hele tiden, men gjorde ikke det. Du skal jo faste fra klokken 24.00 kvelden før, så tror ikke det er lurt å ta noe medisin og drikke en time før. I brevet jeg fikk stod det at legen kan gi deg breoligende medisin hvis legen føler at du trenger det Den sprayen du får er ikke farlig, den varer bare en liten stund, og så kan du ikke spise på en time etter at du har tatt gastroskopi. Anonymous poster hash: 3b326...aa7 hvorfor kan jeg ikke spise på 1 time? Anonymous poster hash: 8d0dd...d4f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #44 Skrevet 23. juni 2014 Står jo i brevet du får fra legen at du skal faste fra kl 24 kvelden før. Grunnen til dette er at du ikke skal ha noe å kaste opp hvorfor kan jeg ikke spise på 1 time?Anonymous poster hash: 8d0dd...d4f
Nautika Skrevet 23. juni 2014 #45 Skrevet 23. juni 2014 På grunn av bedøvelsen i halsen kan man ikke spise på en time...
Jolene Skrevet 23. juni 2014 #46 Skrevet 23. juni 2014 Tok ca 15 min, men det er det verste jeg har vært med på! Helt jævlig når de skulle få slangen ned i magen, brakk meg, føltes som om jeg ble kvalt, følte meg skrapt opp i halsen. Enda verre var det når prøvene i magen skulle bli tatt. Kjentes som en vond suging fra innsiden. Da de endelig skulle ta ut slangen var ikke det noe bedre det heller. Jeg hadde flinke sykepleiere som roet meg ned, så de gjorde en god jobb. Selv sliter jeg med klaustrofobi, så var ikke noe god opplevelse. Samtidig, må det gjøres så må det gjøres. Masse lykke til!
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #47 Skrevet 23. juni 2014 Når jeg fikk innkalling til Gastorskopi sto det "med narkose" i brevet,noe som det viste seg etterhvert ikke var slik full narkose jeg hadde forestillt meg. For meg var det ikke nok at en anestisykepleier skulle sette bedøvelse,og etter en del om og men og etter at overlegen på avdelingen hadde gitt klarsignal ,så fikk jeg full narkose under undersøkelsen.Det får man ikke uten veldig spesiell grunn og i mitt tilfelle var det nettopp det. Jeg hadde på forhånd blitt operert for performert magesekk. På intensiven måtte jeg få en slange ned i fra nesen til magen,men det gikk fint:) Anonymous poster hash: 47d7f...9c4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå