AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Uff, nå er det nesten bare en uke til jeg skal ta gastropskopi og jeg gruer meg så utrolig mye!! Jeg brekker meg av ingenting, og da gruer jeg meg skikkelig til å ta det røret ned i halsen Noen som har gjort dette? Er det skikkelig ille? Anonymous poster hash: 943dd...59b 1
Gjest Chloe87 Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Jeg har gjort det, fikk sånn spray i munn som bedøvde litt og da de tok inn slangen innbilte jeg meg at jeg skulle svelge en matbit. Gikk fort og var ikke ille i det hele tatt.
Pusemamma Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 Jeg har gjort det to ganger. Var ikke vondt men ubehagelig. Du får en bitt dings innimellom tennene hvor slangen skal gå gjennom, dette for at du ikke skal bite i slangen. Er mest ubehagelig når slangen passere halsen. Viktig og puste kun med nesen. Du får instrukser. De blåser luft når de er der de skal for og komme bedre til. Kan sprenge litt i magen da. Hele greia hos meg tok ca 5 min. Raper en del etterpå men fin i formen.
eliano Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Jeg har gjort det, fikk sånn spray i munn som bedøvde litt og da de tok inn slangen innbilte jeg meg at jeg skulle svelge en matbit. Gikk fort og var ikke ille i det hele tatt. Hvor lenge varte det?
eliano Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Jeg har gjort det to ganger. Var ikke vondt men ubehagelig. Du får en bitt dings innimellom tennene hvor slangen skal gå gjennom, dette for at du ikke skal bite i slangen. Er mest ubehagelig når slangen passere halsen. Viktig og puste kun med nesen. Du får instrukser. De blåser luft når de er der de skal for og komme bedre til. Kan sprenge litt i magen da. Hele greia hos meg tok ca 5 min. Raper en del etterpå men fin i formen. Bare 5 minutter? :O Nå ble jeg lettet:) Det står at hele testen tar til sammen 4 timer, måtte du gjøre noe annet enn å ha det røret i magen?
mamma78 Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 Uff, nå er det nesten bare en uke til jeg skal ta gastropskopi og jeg gruer meg så utrolig mye!! Jeg brekker meg av ingenting, og da gruer jeg meg skikkelig til å ta det røret ned i halsen Noen som har gjort dette? Er det skikkelig ille? Anonymous poster hash: 943dd...59b jeg gjorde det på torsdag, det hjalp med den bedøvelsesprayen en fikk i halsen.HUSK Å PUST MED MAGEN, da går det bra.Jeg skal og gå å få slangen i bakenden, ubehagelig det og.(Gjort det før,13 år siden)Men det er verre på en annen måte, for da må de gjøre det så seint, vondt i magen:(
mamma78 Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 Bare 5 minutter? :O Nå ble jeg lettet:) Det står at hele testen tar til sammen 4 timer, måtte du gjøre noe annet enn å ha det røret i magen? Det tok 10 min, går kjempefint:)Tar ikke så lang tid!!
Tropic Skrevet 6. april 2014 #9 Skrevet 6. april 2014 Slapp av, pust med magen, hold deg rolig! Det går greit, er litt ubehagelig, men om man er rolig så er de veldig raske og er ferdig på maks 10 min ofte! Det går bra, TS. Lykke til! Ta gjerne med deg noen om du ønsker, det gjorde jeg
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #10 Skrevet 6. april 2014 Jeg har gjort det... Jeg også brekker meg veldig lett, og det endte opp med at jeg kastet opp mens jeg lå der. Noe sykepleiern ikke tok særlig stor hensyn til, så hu henta bare et håndkle og la under hodet mitt, så jeg ble liggende i mitt eget oppkast.... Var helt forferdelig, og dersom jeg må gjøre det igjen skal jeg be om det sterkeste de kan gi meg..... Siden jeg kastet opp måtte de forøvrig ta slangen delvis ut og så inn igjen, så tok mer enn ti minutter for min del.,,, Anonymous poster hash: e0f47...aeb
Sillicious Skrevet 6. april 2014 #11 Skrevet 6. april 2014 Gjorde det for noen mnd siden, det er ubehagelig ja, men over på max 5 minutter. Konsentrer deg kun om pusten, om du brekker deg så er det bare å prøv å slapp av så godt som mulig å puste. :-) Går så fint så :-D
Vulpes Skrevet 6. april 2014 #12 Skrevet 6. april 2014 Jeg synes ikke det var så ille som mange skal ha det til. Klart, det var ubehagelig og jeg måtte konsentrere meg om å puste rolig slik at jeg ikke stresset meg selv, men jeg kunne fint gjort det på nytt uten å bli nervøs i forkant. Det er jo ikke vondt.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #13 Skrevet 6. april 2014 Jeg tok det i høst. Jeg var pissenervøs i forkant og ville be om noe beroligende, men siden jeg har sosial angst + div turte jeg ikke. Det var den verste fysiske opplevelsen jeg har hatt. Lå og brølte med vidåpne øyne mens jeg hadde slangen inni meg og prøvde dra den ut. Det tok kanskje bare ti minutter men det var det verste tortur. Følte meg som et offerlam på alteret. Som om aliens utførte eksperimenter på meg. Etter undersøkelsen var jeg på butikk og handlet og da begynte jeg hysterisk gråte. Håper jeg slipper noe slikt igjen, om ikke, så er beroligende absolutt nødvendig. Tror jeg fikk PTSS av denne torturopplevelsen. Men selvfølgelig, alle opplever gastroskopi forskjellig. Anonymous poster hash: 53616...ec9
Pusemamma Skrevet 6. april 2014 #14 Skrevet 6. april 2014 Bare 5 minutter? :O Nå ble jeg lettet:) Det står at hele testen tar til sammen 4 timer, måtte du gjøre noe annet enn å ha det røret i magen? Var rart det står 4 timer hos deg, skal du ha narkose da? Gjorde ingenting annet enn og ha røret i halsen. Da skal du kanskje gjøre noe annet i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #15 Skrevet 6. april 2014 jeg gjorde det på torsdag, det hjalp med den bedøvelsesprayen en fikk i halsen.HUSK Å PUST MED MAGEN, da går det bra.Jeg skal og gå å få slangen i bakenden, ubehagelig det og.(Gjort det før,13 år siden)Men det er verre på en annen måte, for da må de gjøre det så seint, vondt i magen:( Uff! Jeg vil ikke måtte gjøre det begge veier. Fant de ikke problemet da de sjekket med gastroskopi? Anonymous poster hash: 3b326...aa7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #16 Skrevet 6. april 2014 Slapp av, pust med magen, hold deg rolig! Det går greit, er litt ubehagelig, men om man er rolig så er de veldig raske og er ferdig på maks 10 min ofte! Det går bra, TS. Lykke til! Ta gjerne med deg noen om du ønsker, det gjorde jeg Takk for tips! Ja, får håpe jeg klarer å være rolig! Anonymous poster hash: 3b326...aa7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #17 Skrevet 6. april 2014 Jeg har gjort det... Jeg også brekker meg veldig lett, og det endte opp med at jeg kastet opp mens jeg lå der. Noe sykepleiern ikke tok særlig stor hensyn til, så hu henta bare et håndkle og la under hodet mitt, så jeg ble liggende i mitt eget oppkast.... Var helt forferdelig, og dersom jeg må gjøre det igjen skal jeg be om det sterkeste de kan gi meg..... Siden jeg kastet opp måtte de forøvrig ta slangen delvis ut og så inn igjen, så tok mer enn ti minutter for min del.,,,Anonymous poster hash: e0f47...aeb Uff, det hørtes jo helt forferdelig ut! Jeg brekker meg av ingenting. Men man skal vell ikke ha noe å kaste opp siden man faster fra kvelden før eller? Anonymous poster hash: 3b326...aa7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #18 Skrevet 6. april 2014 Jeg tok det i høst. Jeg var pissenervøs i forkant og ville be om noe beroligende, men siden jeg har sosial angst + div turte jeg ikke. Det var den verste fysiske opplevelsen jeg har hatt. Lå og brølte med vidåpne øyne mens jeg hadde slangen inni meg og prøvde dra den ut. Det tok kanskje bare ti minutter men det var det verste tortur. Følte meg som et offerlam på alteret. Som om aliens utførte eksperimenter på meg. Etter undersøkelsen var jeg på butikk og handlet og da begynte jeg hysterisk gråte. Håper jeg slipper noe slikt igjen, om ikke, så er beroligende absolutt nødvendig. Tror jeg fikk PTSS av denne torturopplevelsen. Men selvfølgelig, alle opplever gastroskopi forskjellig.Anonymous poster hash: 53616...ec9 UFF! Hørtes ikke bra ut. Håper også du slipper å gjøre noe sånt igjen Anonymous poster hash: 3b326...aa7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #19 Skrevet 6. april 2014 Var rart det står 4 timer hos deg, skal du ha narkose da? Gjorde ingenting annet enn og ha røret i halsen. Da skal du kanskje gjøre noe annet i tillegg. Skal ta noe pusteprøver i tilegg Anonymous poster hash: 3b326...aa7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #20 Skrevet 6. april 2014 Uff, det hørtes jo helt forferdelig ut! Jeg brekker meg av ingenting. Men man skal vell ikke ha noe å kaste opp siden man faster fra kvelden før eller? Anonymous poster hash: 3b326...aa7 Ikke vær redd for at du kaster opp, du gjør ikke det siden du faster, er bare ubehagelig :-) Bare å "hente seg inn igjen" om du brekker deg, sykepleieren var flink med å roe meg ned når brekningene startet hos meg. Ba meg om å puste rolig og slappe av, hjalp at hun var rolig også :-) Veldig flinke! (Jeg tok det på innherred)Anonymous poster hash: 2c745...d2c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå