Gå til innhold

Jeg skal i fengsel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

For å starte med temaet: jeg skal i kvinnefengsel.

Derfor lurte jeg på om noen av dere som har vært i fengsel, kjenner noen som har vært der (også i mannefengsel),jobber der eller bare sitter inne med informasjon? (Lavsikkerhetsfengsel)

Jeg skal heldigvis bare sitte inne en mnd, men har noen spm:

1. Hvordan gjør man det med klesvask? Man trenger jo å vaske klær iløpet av en mnd.

2. Det er arbeidsplikt, hvor mye kan jeg forvente i dagssats?

3. Det er lov å ta med en kartong røyk, men, når det er røyket opp, kan besøkende ta med mer da, eller kan man kun bestille i den ukentlige handelen, dvs kjøpe norsk røyk resten av oppholdet?

4. Hvis utslippsdatoen er på en Lørdag, vil de slippe deg ut på fredag istedenfor da? Slik at de slipper papirarbeid ol. i helgen?

Det var vel i hovedsak det jeg lurer på. Setter stor pris på alles var, uansett om det er ett av spørsmålene mine eller om det er fire. Alt er flott :)

Hadde også satt stor pris på personlige opplevelser i lavsikkerhetsfengsler. Jeg aner jo ikke hva jeg går til :P

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: d466d...542

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste for deg i fengselet er selvfølgelig å unngå å miste såpa i dusjen. Ellers så skal det vel gå greit.

Anonymous poster hash: f24bc...3a0
  • Liker 12
Skrevet (endret)

Jeg kjenner en del som har sittet inne, men uten å ha snakket så mye med dem om det er mitt inntrykk at selve oppholdet er ganske smertefritt. Det som har vært tungt å takle er eventuelt ødelagt skolegang og/eller arbeidsmuligheter. Noe mer konkret vet jeg dessverre ikke.

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste for deg i fengselet er selvfølgelig å unngå å miste såpa i dusjen. Ellers så skal det vel gå greit.

Veldig godt svar - som helt sikkert var til nytte for ts *ironi*

Anonymous poster hash: 22c0a...8c8

• Liker 29
Gjest Eurodice
Skrevet

Det var ikke morsomt!

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Er det et problem i et kvinnefengsel?

Anonymous poster hash: 14e00...255

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du sitte inne for?

Anonymous poster hash: 92299...ad4
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du vasker sikkert klær selv, enten ved at du må skrive deg på liste, eller at du bare må finne en ledig maskin.

Men hva har du gjort, siden du skal i fengsel?

Anonymous poster hash: c68a9...ff5
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du sitte inne for?

Det har ingen av oss noe med. Antar at hvis ts hadde ville dele det med oss, så hadde hun skrevet det i HI.

• Liker 18
Skrevet (endret)

Zz

Endret av dørmatte
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det et problem i et kvinnefengsel?

Anonymous poster hash: 14e00...255

Finnes jo endel mannevonde lesber i fengsel..

Anonymous poster hash: e7bac...5ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har ingen av oss noe med. Antar at hvis ts hadde ville dele det med oss, så hadde hun skrevet det i HI.

DU har ikke noe med hva JEG spør om.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Ikke min største frykt ;)

Jeg har også inntrykk av at det er helt ok å sitte i fengsel. Altså, ikke gøy ellerno. Har hørt at dagene kan være lange, og ufattelig kjedelig å putte A-B-C-klistremerker i en pose i åtte timer om dagen, men hva kan man forvente når man soner en straff? :) men alt i alt så er det nok ingen krise å sone en mnd.

Antar at du får et lite beløp pr dag til toalettsaker og eller personlige ting. Mat får du jo.

Siden du skal sone i "bare" 1 mnd, antar jeg at du også får dekket boutgiftene dine, for du skal jo ikke være nødt til å miste boligen din på den mnd.

Jeg vet jo ikke noe om dette, så dette er bare antagelser.

AnonymBruker
Skrevet

Om de er såpass mannevonde håper jeg de blir isolert.

Anonymous poster hash: a0a95...b94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

DU har ikke noe med hva JEG spør om.

Jøss, så aggressiv da. Hvorfor ikke dele dine erfaringer med å sitte inne med ts...

• Liker 5
Gjest Eurodice
Skrevet

Du skriver tull! Har du vært innenfor et fengsel noen gang og kjenner til forholdene?

• Liker 2
Gjest Silverstream
Skrevet

Det blir som i "Orange is the new Black".

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver tull! Har du vært innenfor et fengsel noen gang og kjenner til forholdene?

Søskenbarnet mitt satt inne på Bredtvet..

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste for deg i fengselet er selvfølgelig å unngå å miste såpa i dusjen. Ellers så skal det vel gå greit. Anonymous poster hash: f24bc...3a0

Jeg kjenner en del som har sittet inne, men uten å ha snakket så mye med dem om det er mitt inntrykk at selve oppholdet er ganske smertefritt. Det som har vært tungt å takle er eventuelt ødelagt skolegsng og/eller arbeidsmuligheter. Noe mer konkret vet jeg dessverre ikke.

Jeg har også inntrykk av at det er helt ok å sitte i fengsel. Altså, ikke gøy ellerno. Har hørt at dagene kan være lange, og ufattelig kjedelig å putte A-B-C-klistremerker i en pose i åtte timer om dagen, men hva kan man forvente når man soner en straff? :) men alt i alt så er det nok ingen krise å sone en mnd.

Du vasker sikkert klær selv, enten ved at du må skrive deg på liste, eller at du bare må finne en ledig maskin. Men hva har du gjort, siden du skal i fengsel? Anonymous poster hash: c68a9...ff5

Det høres veldig fornuftig ut. Vet at noen jobber i vaskeriet, og er bare ikke kjempegira på å la andre vaske mine klær :P

Hva skal du sitte inne for? Anonymous poster hash: 92299...ad4

Hva jeg skal sitte inne for er ikke relevant for mine spørsmål egentlig. Men kan si så mye som at det ikke gjelder vold, innbrudd, narkotika, overgrep, drap, stjeling, (kommer ikke på noe mer) ;)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig fornuftig ut. Vet at noen jobber i vaskeriet, og er bare ikke kjempegira på å la andre vaske mine klær :P

Hva jeg skal sitte inne for er ikke relevant for mine spørsmål egentlig. Men kan si så mye som at det ikke gjelder vold, innbrudd, narkotika, overgrep, drap, stjeling, (kommer ikke på noe mer) ;)

Men jeg regner med at du er kriminell siden du skal sitte inne. Det kan være relevant for hvordan de innsatte behandler deg

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...