AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 Etter mange år med plager, fikk jeg påvist dette for 2 dager siden. Er det noen som har dette, og har tips eller gode "kjerringråd" som kan forebygge? Det verste hos meg er en konstant renning fra nesen, gjerne når jeg sminker meg og steller rundt i huset, og jeg er konstant sliten......... (Byttet ut alt av sminke, vaskemidler og shampo mange ganger uten hell før jeg visste hva som feiler meg) Jeg har alltid hatt det rent og pent, så sluntrer ikke unna med vasking, rot eller støv Anonymous poster hash: 4faaf...1b7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Jeg har lest om forebygging, hva jeg kan gjøre osv osv, men må jeg virkelig vaske ned huset annen hver dag, samt sengetøy og møbler???! Veldig nyskjerrig på svar fra dere med samme allergi. t.s. Anonymous poster hash: 4faaf...1b7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Kjøp en støvsuger med godt hepafilter, og vask det. Kjøp middtrekk til sengeutstyr. Jeg vasker aldri gulvene, bruker kun støvsuger. Jeg bruker antihistaminer hele året. På soverommet har jeg kun seng og ikke noe dill som samler støv. Legger dyne og pute i fryseren med gjevne mellomrom. Anonymous poster hash: c5076...2b0 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #4 Skrevet 5. april 2014 Jeg har kjøpt sånne engangs mikrofibermopper som jeg går over gulvene med titt og ofte. Det tar fem minutter. Ellers så skifter jeg sengetøy én gang i uka. Utenom dette vasker jeg leiligheta på vanlig måte ca 3-4 ganger i måneden (ikke "vårrengjøring" liksom, men med såpe og vann). Funker for meg. Men det klør litt nå og da likevel altså. Blir kanskje en vane Anonymous poster hash: 540d1...719
Mona26 Skrevet 21. april 2014 #5 Skrevet 21. april 2014 Jeg har hatt husøvmidd allergi i over 20 år. Har også pollen ( timotei og gress) samt husdyr. For støv og husdyr har jeg kraftig allergi mens pollen er "bare" moderat. For å være på den sikkre siden har jeg også atropisk eksem ( barneeksem). Du trenger ikke å ta helt av med rengjøring. Det verste er faktisk når støvet "virvles" opp. Er du veldig plaget kan du kjøpe slike allergivennlige puter. Jeg reagerer kraftigst når jeg er trøtt ( ergo i sengen), syk eller har mensen. Jeg bruker medisiner daglig. Er i grunnen det beste du kan gjøre. Elles tar jeg kortisonsprøyter om sommeren. Min fastlege forteller at det snart kommer vaksine i tablett form for støvallergi så det er håp for å bli kvitt det hele. Er ikke så big deal å være allergisk. Jeg har lært meg å leve med det og når jeg endelig kastet inn håndkleet og begynte å medisiner ble livet mye bedre. Ja, man kan bli trøtt av dem i starten, men man blir også trøtt av å være allergisk.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #6 Skrevet 21. april 2014 Jeg er så godt som kvitt plagene i eget hjem. Man er ikke allergisk mot støv, men støvmidd. Altså etterlatenskapene etter de små dyrene som lever på rester etter hud/hår etc. Så trikset er å hindre at disse dyrene trives og formerer seg. Skift sengetøy 1-2 ganger i uka Kjøp allergivennlige dyner og puter Luft sengetøyet ute så ofte som mulig Ikke ere opp senga om morgenen, vipp bare dynene over i fotenden. Oppredde senger lukker inn fuktighet og gjør at midten stortrives Jeg bygget walk in closet, og fjernet alt av tøy ut av soverommet. Vask klær hver gang de er brukt. Byttet ut gardiner med lameller Allergivennlige tepper, som blir støvsugd ofte Støvsuger sofaer og senger ukentlig Anonymous poster hash: 832b2...113
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå